- Hirdetés -

Digitális dömping az RTL-en – interjú Grósz Judittal

|

Az RTL Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el – tudtuk meg Grósz Judittól, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójától, aki elárulta azt is, hogy két tavasszal debütáló fikciós sorozatuk új részeit előbb mutatják be az RTL Most+-on, mint az RTL Klub képernyőjén.

– Már több mint két éve annak, hogy az RTL Ma gyar országnál dolgozol. Visszatekintve mennyire jelentett ez más munkát ahhoz képest, mint amit előre gondoltál róla?

– Ismertem a céget előtte is, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nagyon szeretem azt a kreatív légkört, amely az RTL Magyarországra jellemző. Az erős nemzetközi háttér a digitális fejlesztések területén óriási előnyt jelent mind a megvalósítás, mind a tervezés szempontjából. Két olyan értéket említenék meg, amely mindig is nagyon fontos volt számomra, és az RTL Magyarország is élen jár benne. Az egyik a diverzitás támogatása, a másik pedig a folyamatos tanulás, a „growth mindset” és az ezt elősegítő munkahelyi légkör.

– Azt tudnád néhány számadattal jellemezni, hogy mekkora közönséget tudtok elérni az RTL Most platform révén?

– Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a legutóbbi, 2019. decemberi GfK-kutatásunk alapján az RTL Most ismertségben és a használatot tekintve továbbra is piacvezető, emellett mindkét mutató jelentősen növekedett az előző évhez képest. Az RTL Most ismertsége a GfK adatai alapján 2018-ról 2019-re 65 százalékra emelkedett az olyan háztartásokban, ahol van 18–49 éves telekommunikációs döntéshozó. Az RTL Most jellemzően a 18–29 évesek körében a legismertebb, de örömmel tapasztaljuk, hogy tavaly a 30–39 és a 40–49 éveseket tekintve is jelentősen

emelkedett a termék ismertsége: 49-ről 63 százalékra és 43-ról 62 százalékra. Az RTL Most közönségében a nők nagyobb arányban vannak jelen. Havi szinten pedig több mint félmillió real usert érünk el az RTL Mosttal.

– Nagy különbség van egyébként abban, hogy mi sikeres a képernyőn, és mi a digitális platformon?

– Lehet sikeres valami mindkét platformon, de arra is van példa, hogy valami a digitálison relatív erősebb. 2019 legnézettebb lineáris műsora az X-Faktor volt, és digitálison is a legerősebbek között van. A platformok nem kannibalizálják egymást, hanem együtt erősítik a tartalmat. A második esetre jó példa a Love Island. Bár a sajtó sokszor megírta, hogy lineárison nem olyan erős, digitálison 2019 egyik legnagyobb sikere volt, ezeket a számokat egyben érdemes vizsgálni.

– Ettől mennyiben különbözik az egyelőre szűkebb kör által elérhető RTL Most+ nézői köre és az általuk kedvelt tartalmak?

– A Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el. A regisztráltak átlagéletkora picit magasabb, mint az RTL Moston, de ez természetes, hiszen jobban kötődik a hagyományos televíziózáshoz. Tartalomfogyasztás terén hasonló trendeket látunk, mint az RTL Moston, bár a Most+ még egy fejlődő platform, és ezen a ponton nem lehet levonni messzemenő következtetéseket. Mindenesetre a Most+-on a több elérhető tartalmat többet is fogyasztják, mint az RTL Moston. Az RTL Most+ kedvelői körében az abszolút kedvenc össznézettségben eddig a Drága örökösök. A Most+-nézőknek a csatornák élő streamelésére is van lehetősége, 19 százalékuk ezt már ki is próbálta.

– Az RTL Klub képernyőjéről kikoptak az amerikai sorozatok, mert elegendő nézőt már csak a kábelcsatornákon hoznak. Várható, hogy esetleg egyes vásárolt sorozatokat kizárólag az RTL Most+-on mutattok majd be?

– Az RTL Most+ széles tartalmi kínálatot hoz, és a kínálat részeként lesz olyan amerikai sorozat, amelyet először itt láthatnak a nézők. Ahogy az a Négy esküvő és egy temetés sorozatverziójával is történt decemberben. Ezek a tartalmak később megjelennek a lineáris RTL-csatornákon is. Az RTL Most+-on mi nem az amerikai sorozatok bemutatásában szeretnénk egyediek lenni, a stratégia egyértelműen a saját tartalmakon van, emellett viszont egy széles libraryt is építünk. Tartalmi stratégiánk következő lépése a tavasz folyamán két RTL Most+ úgynevezett preview, amelynek keretén belül két vadonatúj fikciós heti sorozatot az RTL Klub bemutatója előtt itt láthatnak a nézők hétről hétre. Az egyik a Mellékhatás, amely teljes egészében saját fejlesztésű sorozat, és amelynek első epizódja március 28-tól érhető el a platformon. Minden epizód egy héttel a lineáris premier előtt kerül ki, így ha valaki például az RTL Klubon nézte meg az első részt, és megszerette, azonnal megnézheti a másodikat már a tévés premier előtt egy héttel az RTL Most+-on.

– Azt mennyire találod veszélyes trendnek, amit a Disney-nél láthatunk, hogy saját digitális platformot fejlesztenek? Nem állhat elő az a helyzet, hogy egyszer majd azt mondják, nektek nem adják ezeket a jogokat, akiket érdekelnek a tartalmaik, azok nézzék meg a Disney+-on?

– Nem új jelenség, hogy a gyártóstúdiók visszatartanak tartalmakat a piacról a saját portfóliójuk miatt. Korábban ez a lineáris csatornák esetében is előfordult. Például az HBO régebben értékesített saját gyártású sorozatokat, de egy idő után nem adta tovább azokat sehova. A mostani non-lineáris világ kialakulásában ez most természetesen élesebb, és mivel nagyobb, fuzionált médiabirodalmak jöttek létre, több tartalmat, nagy brandeket tartanak vissza. Az egész piac arra tart, hogy elsősorban a saját tartalmára támaszkodjon, az egyediség nálunk is a saját gyártású műsoroktól jön létre. A blockbuster külföldi filmek és sorozatok esetében pedig már most évekre előre biztosítottunk utánpótlást több forrásból, olyan helyekről is, amelyek saját platformot építenek.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, ami már elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...