- Hirdetés -

Digitális médiapiac és a PR szakma helyzete a Business Lounge-ban

|

Év elején mindig jóslatokba bocsátkozunk, most épp a digitális médiapiaccal kapcsolatban – mit remélünk 2024-től? Erről Erdélyi Eszterrel, az Atmedia digitális vezetőjével folyt a beszélgetés a Business Lounge február 28-ai adásában, majd Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség elnöke beszélt a sokkal intenzívebb PR jelenlétről és a szakma jelenlegi sajátosságairól.

Az év eleji óvatos becslésekhez képest 2023 rekorder volt a digitális piacon, így Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője jóval optimistább az idei évet tekintve. Bár szerinte lehet, hogy várakozásai „túlzóan optimisták”, de piacszinten 5-10 százalékos növekedésre tippelne. Téma volt még a beszélgetésben a korosztályok médiafogyasztása, hiszen örök kérdés, hogy kiket hol lehet a leghatékonyabban elérni. A szakember szerint lehet, hogy targetálni nehezebb, de „egy kampány leghatékonyabban, gyorsan a tévében tud nagy tömegekhez eljutni”.

Kutatások azt mutatják, hogy a reklámköltések nagy része - legalább kétharmada - a globális platformok felé irányul, pedig a látogatók fele-fele arányban vannak jelen lokális és globális felületeken. Persze igaz, hogy jóval olcsóbban lehet elérni az embereket a Facebookon, viszont a szakember szerint azt is érdemes ilyenkor nézni, hogy „milyen hatékonysággal, mekkora reklámzajban” érjük el az adott illetőt, illetve „mennyi ideig találkozik a hirdetéssel, ha egyáltalán találkozik”.

A közösségi felületeken szembejövő hirdetésekre az ember attól függetlenül fog rákattintani, hogy abban mennyi munka van, ki alkotta meg, milyen minőségben és mennyi pénzt kapott érte. Ez ellen pedig tenni kell, hiszen előbb-utóbb „annak az újságírónak elfogy a kapacitása, hogy annyi tartalmat gyártson, amiből meg tud élni” – mondja Erdélyi Eszter. Ha nem lép a digitális piac, maradnak a felhasználók által generált „cuki cicás videók, amiknek hosszútávon szociális vonzata is lesz”.

A sportban mindig volt pénz, nem véletlen, hogy az Atmedia ebbe az irányba is fordult az utóbbi években. 2024 bővelkedni fog sporteseményekben, így még jobban pörögnek majd a körülöttük elhelyezett hirdetések, hiszen a gazdasági és a sport tematikájú tartalmaknál jellemző, hogy jóval hosszabb a felhasználók oldalon eltöltött ideje.

Sztaniszláv András, az ICCO PR frissen kinevezett vezérigazgatója, a Magyar PR Szövetség elnöke az adás második részében elmesélte, hogy négy éve, elnöki ciklusának kezdetén indult a törekvés, hogy a szövetség exkluzív szervezetből inkluzívvá váljon, és „lehetőség szerint mindenki legyen a tagja”, aki itthon ebben a szakmában dolgozik. A tagszám növekedésével hatékonyabban tudják képviselni a piaci szereplőket. Hozzátette, hogy az is fontos, hogy az elmúlt néhány évben az egész világon felértékelődött és látványosabb lett a PR-szakma – hiszen szükség volt a válságkezelésre. Sokan mondják, hogy a „public relations” helyett „people’s relations”-t kellene, hogy jelentsen a PR, hiszen míg például a marketing döntően a fogyasztókra koncentrál, addig a PR-osoknak „az összes többi stakeholdert érteniük kell”.

Arról is szó esett, hogy egyszerre hálás és hálátlan feladat a szakmájukban a kríziskezelés és a lehetséges krízishelyzet megakadályozása, nem véletlen forgattak már annyi filmet PR-osokról. Nem maradhatott ki a beszélgetésből a mesterséges intelligencia használata sem, amihez már az itthoni szakemberek is egyre jobban értenek.

Hogy lehet növelni annak az esélyét, hogy a felhasználó végignézze a hirdetést? Működnek-e még a bannerek, vagy idejétmúltak a digitális környezetben? Mit adhatnak a magyar szakemberek a nemzetközi PR-szakmának? Erre is választ kapunk a legújabb Business Lounge-ból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...