- Hirdetés -

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

|

- Hirdetés -

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt, az érintettekkel közösen kimunkált anyagok létrehozása, amelyek egyszerre illeszkednek a tanmenethez és az iskolások - már eleve digitális - ismeretszerzési szokásaihoz.

Az NMHH friss kutatása szerint már majdnem annyi gyermekes családban van a gyerek(ek) által használt mobiltelefon, mint tévé, és a mobil az esetek többségében okostelefon – vagyis egyszerre a kapcsolattartás és az ismeretszerzés eszköze. Önmagában ez az adat is alátámasztja, mekkora szerepe lehet a digitális megoldásoknak abban, hogy a fiatal generációk sikeresen birkózzanak meg a jelen és a jövő kihívásaival a tanulás, tanítás révén. Ezért döntött úgy a Telekom, hogy belép az oktatás területére, lehetővé téve, hogy a lehető legkorszerűbb tudás juthasson el - a legfejlettebb, leginkább élményszerű módszerekkel - a fiatalokhoz az osztályterembe.

A Telekom oktatási programja egy pilot projekttel indul, amelynek keretében egy kiválasztott iskolában a Telekom által fejlesztett újszerű digitális tartalmakat próbálnak ki a tanulók, hogy azután az anyagok a projektet koordináló pedagógus, Polyák-Pásztor Diána, illetve a Kőbányai Szent László Gimnázium diákjainak kreativitására támaszkodva a közös munka során fejlődhessenek tovább. Olyan digitális tartalmak elkészítése a célkitűzés, amelyek illeszkednek a tanmenetbe, ugyanakkor a közösségi média felületeit és a digitális technológiát – például insta filterek, 360 fokos videók, interaktív térképek és grafikák, online kvízek formájában - is integrálják. A tartalomfejlesztésbe szakmai partnerként a Magyartanárok Egyesülete is bekapcsolódik. Az együttműködésre és a részvételre épülő folyamat a lehető legnagyobb mértékben nyilvános lesz - a kooperációhoz kapcsolódó pedagógus- illetve diákélmények megosztását is beleértve -, hogy másoknak is inspirációul szolgáljon.

„Egyre inkább a tanítás és a tanulás sikerességének fokmérője lesz, hogy mennyire válik digitálissá, mennyire épít a digitalizációra. A Telekom meggyőződése, hogy az oktatás területén a digitalizáció önmagában is értéknövelő tényező, részben a hozzáférés megkönnyítése, részben az élményteremtés révén. Abban kívánunk segíteni a diákoknak és a pedagógusoknak, hogy ez a hozzáadott érték mindenki számára elérhető legyen, hozzájárulva a kiteljesedésükhöz” – nyilatkozta Szabó Melinda, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

„A digitalizáció a diákok számára egyszerre jelenti az ismeretszerzés otthonos világát, és a tanulás másmilyenségét, újszerűségét. A Telekom segítsége azért nagyon hasznos, mert azoknak is biztosítja a bevonódás lehetőségét, akiket a hagyományos ismeretátadási eszközökkel nehezebb megszólítani” – hangsúlyozta Polyák-Pásztor Diána, a Kőbányai Szent László Gimnázium irodalomtanára, a projekt koordinátor tanára.

„Az oktatás digitalizálásában az egyik legnagyobb kihívás a jól használható digitális tartalmak elkészítése. Az a tény, hogy itt az anyagok a diákok aktív részvételével, folyamatos tesztelés során formálódnak, jelentősen növeli annak esélyét, hogy hasznos, praktikus, más intézményekben is jól adaptálható megoldások születnek” – tette hozzá Kriston Attila a Magyartanárok Egyesülete képviselője, a projekt során készülő digitális tartalmak véleményező tanára.

A Telekom elsődleges küldetésének tartja, hogy a digitalizációt mindenki számára elérhető előrelépési lehetőséggé tegye. A szolgáltató célja egy olyan digitális oktatási platform kialakítása, amely a pedagógusoknak új eszközöket és inspirációs lehetőségeket ad a kezébe, a gyerekek számára pedig megkönnyíti a bevonódást és az ismeretek elsajátítását; új utak és kreatív elgondolások kipróbálására bátorít, és minden érintett diák, illetve tanár személyes fejlődéséhez hatékonyan hozzájárul.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....