- Hirdetés -

Digitális segítség állatbarátoknak

|

Európa-szerte állattartók millióinak és mintegy 16 ezer Fressnapf kollégának szóló IT fejlesztések egyik új központja lesz a budapesti Fressnapf International Business Services (FIBS). A piacvezető állatfelszerelés üzletlánc a kisállatok és gazdáik szolgálatába állítja a digitalizációt, hazai IT csapatuk előremutató nemzetközi projekteket visz tovább.

Az első, állatoknak és gazdáiknak szóló digitális ökoszisztéma fejlesztéséhez épít IT hubot a Fressnapf budapesti szolgáltatóközpontja, a FIBS. A 2022-ben alig 10 fős csapat dinamikus növekedés után nemrég köszöntötte 100. kollégáját, az IT&Digital Hub létrehozásával év végére a 200 fős létszámot is túllépik.

A németországi, családi vállalkozásként indult anyacég piacvezető Európában a kisállatfelszerelések és állateledel terén, de víziójuk messze túllép az üzletlánc működési keretein. Előremutató informatikai és digitális megoldásaikkal arra keresik a választ, mit képes hozzáadni a technológia és digitalizáció az állattartók és kedvenceik könnyebb és boldogabb életéhez. Céljuk továbbá a Fressnapf csoport teljes infrastruktúráját támogatni – ez 13 országban mintegy 1 900 szaküzletet és 16 000 kollégát jelent.

IT központjukba újításra elszánt DevOps, QA Engineer és fejlesztő kollégák jelentkezését várják, akik nemzetközi, elsősorban Solution Development projekteken keresztül fejlődhetnek, miközben aktívan formálhatják az állattartás jövőjét.

A FIBS válasza az IT toborzási kihívásokra: küldetés és fejlődés

A munkaerőpiacon évek óta markáns trend a szakemberhiány az IT és Data pozíciók terén, ahogyan a verseny is éles a jelentkezőkért. Gyakori jelenséggé vált, hogy a jelöltek a megtartó vagy épp kedvezőbb ajánlat miatt akár még a kiválasztási folyamat során visszalépnek.

A hazai SSC szektor friss szereplőjeként a FIBS-nél is tapasztalják, hogy sokkal több betöltetlen állás van, mint ahány szabad IT-s szakember, miközben a bérigények tovább növekedtek. A toborzás azonban eddig a várakozásaik szerint alakul, kedvező az ajánlat elfogadási arány.

Ez részben annak köszönhető, hogy egyértelmű küldetéssel szólítják meg a jelentkezőket: olyan innovatív megoldásokat fejlesztenek, amelyek hozzátesznek az emberek és állatok mindennapjaihoz, tovább erősítve a köztük lévő kötődést. Ilyen a GPS nyomkövető nyakörv, amely a kutya mozgása alapján kiszámolja a napi kalóriaigényét. Egy 5-8 millió fős, a különböző platformokat integráló vásárlói adatbázis, részletes profillal a kiskedvencekről, vagy a Dr. Fressnapf online állatorvosi rendelés. A fenntarthatóság jegyében a bolti kollégák mára papírmentesen dolgoznak: egy saját fejlesztésű, öt nyelven elérhető alkalmazással kész lexikon van a kezükben az állattartásról és akár ott helyben egy egészségtudatos BARF étrendet is összeállítanak. Ezek a jövőbemutató fejlesztések néhány országban máris elérhetőek és a hazai IT csapat munkájával állhatnak evolúciós pályára.

„A FIBS-nél szívesen adunk zöld lámpát elsőre talán merész megoldásoknak, a fejlődésvágyat és másképp gondolkodást bátorítjuk. Hívószavaink a haladó, architekturális megoldások és az állandó innováció.” – ettől lehetnek vonzó munkaadók Radócz Ádám, IT&Digital fejlesztési vezető szerint. A szakmai fejlődést pedig nemcsak a komplex, nemzetközi projekteken keresztül támogatják, de a kéthetente tartott Learning Friday alkalmakkal is.

A leginkább állatbarát szolgáltatóközpont

A FIBS a küldetésen és fejlődési lehetőségeken túl a támogató közösségre épít. „Egy professzionális csapat mellett közösséget is építünk, ahol az emberek és állatok az elsők. Rugalmasságban felvesszük a versenyt a startupokkal, miközben az egyéni teljesítmény a boutique-méretünknek hála sosem vész el. A hátterünk mégis tőkeerős, a csoport 33 éve folyamatos növekedést mutat.” – teszi hozzá ügyvezetőjük, Markus Martens.

A törődő és barátságos légkör prioritás, amit a változatos közösségi rendezvényekkel és a feladatra dedikált Chief Happiness Managerrel támogatnak. Egyedi vállalati kultúrájuk alapja, hogy akik a FIBS-nél dolgoznak, szeretik a munkájukat és ezt a bátran újító, dinamikus közeget, ahol a nyitottság, transzparencia és egymás elismerése a mindennapi interakciók része.

A rugalmas munkavégzést az egyéni igények alakítják: a hibrid modellen túl akár 100% home office-t ajánlanak a vidéki jelentkezőknek. Ezzel együtt nagyon is népszerű a FIBS család- és állatbarát kialakítású irodája, ahol extraként egy saját, dunai panorámás tetőteraszukkal várják a csapattagokat és négylábú kísérőiket.

Dinamikus növekedés, készségalapú munkaszervezés

A FIBS a következő hónapokban és években újabb funkciókkal bővülhet, így az eddigi dinamikus növekedés várhatóan töretlenül folytatódik. A tehetségek bevonzásában építenek külső toborzó partnereikre, miközben következetes munkáltatói márkaépítéssel erősitik a digitális kommunikációt: LinkedIn oldalukon szép számmal érkeznek a pályázatok és nemrég élesítették progresszív karrieroldalukat. Employer branding stratégiájukat 2022-ben az Impact Works szakértőivel alapozták meg és azóta is tudatosan építkezve, holisztikus szemlélettel hangosítják ki a FIBS munkáltatói értékeit.

Emellett a Fressnapf csoporton belül a FIBS az elsők között volt Európában, aki sikeresen lokalizálta a németországi központ tavaly startoló #CharactersWanted kampányát. A merész, provokatív és játékos stílus között egyensúlyozó kreatívokon az emberek és állatok közötti interakció áll a középpontban, egyértelmű azonosulási pontot kínálva a karrierváltásra nyitott állattartóknak. Kampányukban újszerű elem, hogy konkrét pozíciócsoportokra szabják a hirdetéseket és – a készségalapú munkaszervezés trendjével összhangban – a feladatkörhöz leginkább releváns soft-skilleket hangsúlyozzák.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...