- Hirdetés -

Digitális innováció a GE-nél

|

- Hirdetés -

Saját digitális technológiáival javítja termelési hatékonyságát a GE Power Veresegyházi gyára. A teljes magyar export több mint 4 százalékát előállító, gázturbinás erőműveket és azok alkatrészeit gyártó vállalat egy év alatt 25 százalékkal csökkentette karbantartási kiadásait prediktív technológiák segítségével. A jelentős hatékonyságjavulást a GE Power Veresegyház a gyártásban használt plazma pisztolyok hanganalizátoros vizsgálatára épülő, megelőző karbantartási technológia bevezetésével érte el. A digitális innováció révén a vállalat megháromszorozta a nagy értékű plazma spray berendezések élettartamát, amelyekkel 14.000 Celsius fokon, vagyis a Nap felszíni hőmérsékletével megegyező hőmérsékleten fújnak kerámia port a vállalat által gyártott turbina alkatrészekre.

 

A 125 éves GE napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, amely során hagyományos, gép- és berendezésgyártó iparvállalatból digitális iparvállalattá alakul. A GE célja az, hogy az adatelemzésre épülő digitális szolgáltatások révén 2020-ra 6 milliárd dollárral, 15 milliárd dollárra növelje éves árbevételét.

 

„A GE digitális átalakulása érinti vállalatunk struktúráját, globális és helyi piaci jelenlétét. A GE a jövőben elsősorban azokra az iparágakra és termékekre fog összpontosítani, amelyben mind a gyártási folyamat mind pedig maga a termék is teljes mértékben digitalizálható.” – mondta Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. „A GE az elmúlt 2 évben 33 milliárd forint befektetéssel mintegy 2.500 nagy hozzáadott értéket előállító, digitális szolgáltatásokkal támogatott pozíciót hozott létre Magyarországon, ahol célunk a jövőben is az, hogy az adatelemzésre épülő IoT megoldásokkal növeljük az általunk előállított értéket, ezzel is elősegítve az ország gazdaságának innováció alapú gazdasággá történő átalakulását” – tette hozzá Joerg Bauer.

 

A GE digitális iparvállalattá átalakulásának egyik legjobb példája a GE Power 2001 óta működő veresegyházi üzeme, amely a GE Power üzletágának legnagyobb gyára az Egyesült Államokon kívül. A több mint 2.000 főt foglalkoztató GE Power Veresegyház kis és közepes teljesítményű gázturbinás erőműveket és erőműalkatrészeket gyárt. Az üzemben évente legyártott erőművek összesített teljesítménye közel 2 GW, ami megegyezik a Paksi Atomerőmű jellegi kapacitásával.

 

A GE Power Veresegyház gyártástechnológiájának korszerűségét és értékét jól érzékelteti az a tény, hogy a 120 berendezésből álló gépparkot működtető üzem éves karbantartási költséginek 50%-át mindössze 6, nagy értékű plazma spray berendezés folyamatos karbantartása és cseréje teszi ki. A plazma spray-kel a gázturbinák magas üzemi hőmérsékletnek kitett alkatrészeire fújnak kerámia védőréteget, amihez a kerámia port a plazma spray berendezés 14.000 Celsius fokra hevíti.

 

„A digitalizációnak köszönhetően napjainkra nagyon olcsó lett a nagy értékű gépek és berendezések működése során keletkezett adatokat összegyűjteni, feldolgozni és kielemezni, ami hatalmas változást hoz a korábbi, statisztikai modellekre épülő, meglehetősen pontatlan karbantartási gyakorlathoz képest” – mondta Lencsés Gergő, a GE Power Veresegyház gyárigazgatója.

 

A most lezárult fejlesztés keretében a GE Power Veresegyház a plazma spray berendezések működését hang analizátorokkal mérte, a mérésből származó adatokból pedig meghatározta a normál és a meghibásodást előrejelző állapotokra jellemző hangszinteket. A mérési eredmények alapján a gyár szakemberei a berendezések működési paramétereinek megváltoztatásával megháromszorozták a plazma spray berendezések élettartamát.

 

A veresegyházi üzemben önmagában ez az egy, adatelemzésre épülő digitális fejlesztés közel 100 millió forinttal csökkentette a gyár karbantartási költségeit.

 

A GE átalakulásának kulcsa a Predix, a világ első és jelenleg egyetlen, kifejezetten az ipar szereplői számára kifejlesztett felhő alapú informatikai platformja, amelyet a GE 2016. februárban vezetett be. A Predix adatelemzési és analitikai megoldásokkal segíti az energetika, az egészségügy, a járműipar, a vegyipar, a szállítás és közlekedés, az olaj- és gázipar, valamint a gépgyártás területén működő GE ügyfeleket és a GE saját vállalatait abban, hogy nagy értékű gépeik és eszközeik üzemeltetési és termelési hatékonyságát javítsák.

 

A termelékenység növelésében hatalmas anyagi lehetőségek rejlenek. A GE számításai szerint, ha az összes európai kiadás összegét akár csak 1%-kal tudnánk csökkenteni a hatékonyság- és termelékenységnövekedés révén, akkor az Európai Unió összesített GDP-je évi 2,8 billió euróval bővülhetne 2030-ra, ami megegyezik az euróövezeti gazdaság jelenlegi méretének egy negyedével.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....