- Hirdetés -

Digitális innováció a GE-nél

|

- Hirdetés -

Saját digitális technológiáival javítja termelési hatékonyságát a GE Power Veresegyházi gyára. A teljes magyar export több mint 4 százalékát előállító, gázturbinás erőműveket és azok alkatrészeit gyártó vállalat egy év alatt 25 százalékkal csökkentette karbantartási kiadásait prediktív technológiák segítségével. A jelentős hatékonyságjavulást a GE Power Veresegyház a gyártásban használt plazma pisztolyok hanganalizátoros vizsgálatára épülő, megelőző karbantartási technológia bevezetésével érte el. A digitális innováció révén a vállalat megháromszorozta a nagy értékű plazma spray berendezések élettartamát, amelyekkel 14.000 Celsius fokon, vagyis a Nap felszíni hőmérsékletével megegyező hőmérsékleten fújnak kerámia port a vállalat által gyártott turbina alkatrészekre.

 

A 125 éves GE napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, amely során hagyományos, gép- és berendezésgyártó iparvállalatból digitális iparvállalattá alakul. A GE célja az, hogy az adatelemzésre épülő digitális szolgáltatások révén 2020-ra 6 milliárd dollárral, 15 milliárd dollárra növelje éves árbevételét.

 

„A GE digitális átalakulása érinti vállalatunk struktúráját, globális és helyi piaci jelenlétét. A GE a jövőben elsősorban azokra az iparágakra és termékekre fog összpontosítani, amelyben mind a gyártási folyamat mind pedig maga a termék is teljes mértékben digitalizálható.” – mondta Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. „A GE az elmúlt 2 évben 33 milliárd forint befektetéssel mintegy 2.500 nagy hozzáadott értéket előállító, digitális szolgáltatásokkal támogatott pozíciót hozott létre Magyarországon, ahol célunk a jövőben is az, hogy az adatelemzésre épülő IoT megoldásokkal növeljük az általunk előállított értéket, ezzel is elősegítve az ország gazdaságának innováció alapú gazdasággá történő átalakulását” – tette hozzá Joerg Bauer.

 

A GE digitális iparvállalattá átalakulásának egyik legjobb példája a GE Power 2001 óta működő veresegyházi üzeme, amely a GE Power üzletágának legnagyobb gyára az Egyesült Államokon kívül. A több mint 2.000 főt foglalkoztató GE Power Veresegyház kis és közepes teljesítményű gázturbinás erőműveket és erőműalkatrészeket gyárt. Az üzemben évente legyártott erőművek összesített teljesítménye közel 2 GW, ami megegyezik a Paksi Atomerőmű jellegi kapacitásával.

 

A GE Power Veresegyház gyártástechnológiájának korszerűségét és értékét jól érzékelteti az a tény, hogy a 120 berendezésből álló gépparkot működtető üzem éves karbantartási költséginek 50%-át mindössze 6, nagy értékű plazma spray berendezés folyamatos karbantartása és cseréje teszi ki. A plazma spray-kel a gázturbinák magas üzemi hőmérsékletnek kitett alkatrészeire fújnak kerámia védőréteget, amihez a kerámia port a plazma spray berendezés 14.000 Celsius fokra hevíti.

 

„A digitalizációnak köszönhetően napjainkra nagyon olcsó lett a nagy értékű gépek és berendezések működése során keletkezett adatokat összegyűjteni, feldolgozni és kielemezni, ami hatalmas változást hoz a korábbi, statisztikai modellekre épülő, meglehetősen pontatlan karbantartási gyakorlathoz képest” – mondta Lencsés Gergő, a GE Power Veresegyház gyárigazgatója.

 

A most lezárult fejlesztés keretében a GE Power Veresegyház a plazma spray berendezések működését hang analizátorokkal mérte, a mérésből származó adatokból pedig meghatározta a normál és a meghibásodást előrejelző állapotokra jellemző hangszinteket. A mérési eredmények alapján a gyár szakemberei a berendezések működési paramétereinek megváltoztatásával megháromszorozták a plazma spray berendezések élettartamát.

 

A veresegyházi üzemben önmagában ez az egy, adatelemzésre épülő digitális fejlesztés közel 100 millió forinttal csökkentette a gyár karbantartási költségeit.

 

A GE átalakulásának kulcsa a Predix, a világ első és jelenleg egyetlen, kifejezetten az ipar szereplői számára kifejlesztett felhő alapú informatikai platformja, amelyet a GE 2016. februárban vezetett be. A Predix adatelemzési és analitikai megoldásokkal segíti az energetika, az egészségügy, a járműipar, a vegyipar, a szállítás és közlekedés, az olaj- és gázipar, valamint a gépgyártás területén működő GE ügyfeleket és a GE saját vállalatait abban, hogy nagy értékű gépeik és eszközeik üzemeltetési és termelési hatékonyságát javítsák.

 

A termelékenység növelésében hatalmas anyagi lehetőségek rejlenek. A GE számításai szerint, ha az összes európai kiadás összegét akár csak 1%-kal tudnánk csökkenteni a hatékonyság- és termelékenységnövekedés révén, akkor az Európai Unió összesített GDP-je évi 2,8 billió euróval bővülhetne 2030-ra, ami megegyezik az euróövezeti gazdaság jelenlegi méretének egy negyedével.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA