- Hirdetés -

Digitálisra váltanak a hazai tévézők

|

- Hirdetés -

Tavaly ősszel már több mint 3,5 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel itthon, az összes magyar tévés háztartás 91 százaléka – derül ki a Nielsen Közönségmérés elemzéséből. Analóg kábeles vétel 661 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat. Ezen belül az IPTV-vel rendelkező háztartások száma meghaladta a félmilliót. Az időeltolásos tévénézést lehetővé tevő DVR/VOD eszközzel rendelkező háztartások aránya 62% volt.

 

A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2014-ben 23,2%, 2015-ben 27,4%, 2016-ban pedig 33,9% ért el. Bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt három évben, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint ami a digitális kábeltévé esetében tapasztalható. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola aránya nem változott, míg a digitális földi vétellel rendelkezők aránya csökkenést mutatott. A digitális kábel és az IPTV terjedésével párhuzamosan a DVR/VOD lehetősége a háztartások több mint 62 százalékában volt megtalálható – írja közleményében a Nielsen Közönségmérés.

 

A vizsgált időszakban a tévés háztartások 56%-a egy TV-készülékkel rendelkezett. A háztartások 32%-ában két készülék volt használatban, 11%-ban pedig három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56%-ról 65%-ra emelkedett, de hasonló mértékben nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is. Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülékkel minden harmadik háztartásban jelen volt, Smart TV-vel 18% rendelkezett. A 3D tévékészülékek elterjedése nő a leglassabb ütemben: a háztartások mindössze 8 százalékánál van.

 

A háztartások több mint egyharmadában a tévékészülék legfeljebb 3 éves, 42 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások közel 20 százalékánál ennél is régebbi volt. A legnagyobb képátmérő tekintetében a háztartások megoszlása nagyjából egyenletesen alakult: 23 százalékuknál legfeljebb 55 cm, további 22%-nál 63 vagy 72 centiméteres, 25 százalék esetében 82 cm volt a tévékészülék képátmérője, és 94cm-es vagy nagyobb tévékészülékkel minden harmadik háztartás rendelkezett.

 

2016 őszén a magyar tévés háztartások 66 százalékában volt jelen valamilyen számítógép, és ezek többségénél már nem, vagy nem kizárólag hagyományos PC-t használnak. Mobiltelefont a háztartások 91%-a használt, melyek több mint felében okostelefon volt.

 

A háztartások kétharmadában van internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül érnek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 50%-kal, utána következik a laptop 43%-kal, majd az asztali PC 38%-kal és végül a tablet 15 százalékos aránnyal zárja a sort. 2016 őszén a tablet elterjedtsége a 2015. évhez képest minimális növekedést ért el, és továbbra is csupán a családok 3%-nál használtak egynél többet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA