- Hirdetés -

Díjat nyert a BMW gyára

|

- Hirdetés -

A nemzetközileg elismert díjjal a BMW Group Steyr-i gyára sorozatgyártási technológiáinak Ipar 4.0 megoldásait tüntették ki. Első a Diszkrét Gyártás kategóriájában.

A nemzetközileg elismert INDUSTRIE 4.0 díjakkal a müncheni központú ROI-EFESO üzletvezetési tanácsadó vállalat a digitalizáció és az automatizálás területeinek innovatív megoldásait méltatja. A hőn áhított díjat február elején a BMW Group Steyr-i gyára is elnyerte, a Diszkrét Gyártás kategóriájában.

A BMW Group Steyr-i gyárában már több mint kétszáz digitalizációs megoldás működik

A BMW Group Ausztriában működő, Steyr-i gyára a vállalatcsoport jövőbeni modelljeinek hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáit kutatja és gyártja. A digitalizáció itt évek óta meghatározó szerepet játszik, a mesterséges intelligenciával támogatott első megoldások már 2018-ban rendszerbe álltak. A létesítmény épp fennállása eddigi legnagyobb és legátfogóbb technológiai átalakítását végzi, amelynek eredményeként a belsőégésű erőforrások mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák következő generációjának sorozatgyártására is felkészül.

A Steyr-i gyár digitális adottságainak központja az InnoLab, ahol kipróbálják az új alkalmazásokat és elvégzik a legelőnyösebbek sorozatgyártásba integrálását. A működésben lévő digitális megoldásokat a digitalizációs térkép egyesíti. A létesítményben már több mint kétszáz digitalizációs megoldás működik, az egyszerű adatvizualizációktól kezdve, a több gyártósorra kiterjedő komplex AI-megoldásokon át, egészen a generatív mesterséges intelligenciáig, amelyet például az alkatrészek AI-alapú minőségellenőrzése terén használnak.

A siker kulcsa a tapasztalatok hálózaton belüli megosztása és a munkatársak folyamatos továbbképzése

„A hatékony innovációk bevezetésének és gyártási rendszereink fejlődésének középpontjában munkatársaink állnak, kimeríthetetlen kreatív forrásaikkal és tapasztalataikkal. Ha egy intelligens megoldás sikeresnek bizonyul, rövidesen a gyártás újabb területein és a BMW iFACTORY teljes hálózatában is megjelenik” – mondta Klaus von Moltke, a BMW AG erőforrásgyártásért felelős alelnöke és a BMW Group Steyr-i gyárának igazgatója.

A Steyr-i gyárban működő digitalizációs megoldások többsége skálázható és számos területen alkalmazható. A BMW iFACTORY gyártási stratégia alapelveinek köszönhetően ehhez abszolút rugalmasság, kimagasló folyamatműveletek és példaértékű integrálhatóság is társul. Ezek egyik legfontosabb alkotóeleme az átfogó digitalizáció. Az emberek, folyamatok és rendszerek közötti együttműködés holisztikus megközelítése optimális folyamatműveleteket garantál és részletekbe menően támogatja a munkatársak munkáját. Alkalmazásának három fő pillére az adattudomány, a mesterséges intelligencia és a virtualizáció.

A BMW Group technológiai átállása terén kulcsfontosságú a munkatársak folyamatos továbbképzése. Ausztriában az üzem egészére kiterjedő, interaktív adatvizualizációs hétre és az alkalmazottaknak szóló RPA (robotizált folyamatautomatizálás) alkalmazásokra irányuló kezdeményezés is kiváló példaként szolgál erre. A Steyr-i gyár következő nagy innovációja a Snapp-a-thon lesz, amelynek keretében a programozási tapasztalattal nem rendelkező munkatársak is megtanulhatják, hogyan fejlesszenek néhány nap alatt olyan saját alkalmazásokat, amelyek javítják a munkaterületükön zajló folyamatokat.

A BMW Group Steyr-i gyárában működő hatékony technológiák és a BMW iFACTORY kreatív, skálázható megoldásainak elismerése

„A BMW Group Steyr-i gyára ragyogó példaként szolgál arra, hogy az Ipar 4.0 kiválósághoz nem csupán ügyes alkalmazkodásra, de némi kockázatot magába foglaló innovációra is szükség van. Az évek során a Steyr-i csapat olyan összetett, mégis rendkívül hatékony technológiát épített ki, amely egy saját fejlesztésű, kreatív és skálázható megoldással kínál meggyőző válaszokat, kiváltképp a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú területén” – fogalmazott Dr. Jörg Ulrich, az INDUSTRIE 4.0 díjat odaítélő szakmai zsűri tagja, a BSH Hausgeräte GmbH ügyvezető alelnöke és az európai régió operatív vezetője. A szakmai zsűriben huszonkét döntéshozó foglal helyet, a világ számos iparágát képviselve.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...

Ezt tudják a legújabb Nokia mobilok

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat bemutatta legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből....

Együttműködik a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd...

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...