A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone Magyarország Kft. elkötelezett, hogy ebben kézzelfogható segítséget nyújtson, ne csak a piaci szereplők számára, de a fogyasztóknak is.
Megdöbbentő adat, de hazánkban évente 16-19 millió tonna hulladék termelődik, aminek jelentős része háztartási szemétből, azon belül is műanyag csomagolásokból származik. A Danone Magyarország Kft. éppen ezért egy olyan részletes információkkal ellátott ismertető anyagot álmodott meg, ami mélyebb betekintést nyújt a hazai piacon megtalálható műanyagfajtákról, azok felhasználási és újrahasznosítási lehetőségeiről.
A Danone Kft. a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével (KSZGYSZ) közösen elkészített, könnyen érthető tájékoztató anyaga szemléletes infografikákon keresztül edukál és ad gyakorlati tanácsot abban, hogy mindenki számára felismerhetőek legyenek azok a műanyagfajták amelyek megfelelnek az újrahasznosíthatósági követelményeknek, áttekintést ad a fenntarthatóságról, az ökolábnyomról, a hazai csomagolási hulladék helyzetéről, valamint megtalálható benne a műanyagfajták részletes ismertetése, beleértve azt is, hogy mely fajtával mi a teendő.
A Danone kezdeményezése idén elnyerte a Trade Magazin fenntarthatósági díját is. Ez a kitüntetés nemcsak a presztízsértéke miatt fontos, hanem azért is, mert mutatója annak, hogy az útmutatóban leírtak valóban fontos és hiánypótló tájékoztatást nyújtanak az olvasóiknak. A Műanyag Kisokos segít abban, hogy nap mint nap tehessünk valamit a fenntarthatóbb jövőért.
A Trade Magazin idén harmadik alkalommal rendezte meg a Fenntarthatóság Szimbóluma versenyt, a pályázatokat a zsűri online értékelte. Végül 19 elismerést osztottak ki azon piaci szereplők közt, akik a fenntarthatósági célokat középpontba helyező projektjeik keretein belül aktívan tettek egy zöldebb jövőért. A díjat 2022. szeptember 21-én Várkonyi Beáta, vállalati kapcsolatok igazgató vette át Tapolcán a Danone képviseletében a Trade Magazin szakmai konferenciáján.
„Megtiszteltetés számunkra, hogy az idén elnyertük a Trade Magazin rangos Fenntarthatósági díját a Műanyag Kisokossal, a digitális formában megjelent kiadványunkkal. Ez is tanúbizonyságot ad arról, hogy a Danone számára kiemelt fontossággal bír a fenntarthatóság témája. Ez a projekt azért is különösen kedves számomra, mert amellett, hogy a KSZGYSZ-szel, a témában kiváló szakmai partnerünkkel közösen sikerült újat alkotnunk, emellett láttam a mögötte rejlő igyekezetet és munkát, ami a Danone-on belül, több területen dolgozó, a fenntarthatóságban jártas és lelkes kollégáit még jobban összekovácsolta” – mondta el dr. Kralovánszky Gábor, a Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.