Díjat nyert a Lenovo üllői gyára

Az „Év legtöbb munkahelyet teremtő vállalat” kategóriájában vehetett át díjat a Lenovo a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Külgazdasági és Külügyminisztérium által szervezett Év befektetője gálaeseményen. A technológiai vállalat első közvetlen európai gyártóüzemeként épült 30 ezer négyzetméteres üllői gyártócsarnok tavasszal kezdte meg a termelést és célja, hogy év végére 1000 fős dolgozói létszámot érjen el.

A 2020-as év legjelentősebb hazai beruházásait végrehajtó vállalatait, egy hazai beszállítót és egy ipari parkot díjazott különböző kategóriákban a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Külgazdasági és Külügyminisztérium. Az Év Befektetője gálán az „Év legtöbb munkahelyet teremtő vállalat” díját a Lenovo vehette át. A vállalat nemzetközi gyártási és ellátási lánc stratégiájának legújabb állomásaként épült üllői gyáregység tavasszal kezdte meg a termelést, elsősorban asztali számítógépek, grafikus munkaállomások és adatközponti termékek gyártására fókuszáltan.

A Lenovo beruházása jelentős gazdasági potenciált jelent a hazai magán és állami szektor számára egyaránt, megnövekedett termelési kapacitással, még több együttműködési lehetőséggel a helyi beszállítók számára és lokálisan új munkahelyek teremtésével.

„A kedvező befektetési környezet, a helyben elérhető képzett munkaerő és a kiváló logisztikai fekvés tette lehetővé, hogy Üllőn épüljön meg a Lenovo első közvetlen európai gyártó üzeme. A támogatási tárgyalások során is egyértelműen érezhető volt, hogy mennyire fontos a HIPA, illetve a minisztérium számára az, hogy egy piacvezető high-tech cégnek adhasson otthont Magyarország. A nagyszámú munkahelyteremtés és a kínált versenyképes bérek tovább élénkítették az üllői és a környező munkaerő piacot, ami alapvető célja volt az állami támogatásnak.” – mondta el Zólyomi Szabolcs, a Lenovo Manufacturing Kft. ügyvezető igazgatója.

„Az üllői gyár létesítésével közelebb tudtuk hozni ügyfeleinket a termelés színhelyéhez és jelentősen lerövidíteni szállításaink idejét az európai régióban, így Magyarországon is. Úgy gondolom ez nagyban fog segíteni abban, hogy megtartsuk piacvezető pozíciónkat az ügyfelek gyorsabb és színvonalasabb kiszolgálásával.” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Lenovo hisz abban, hogy a sokszínűség a munkahelyi kultúrák és az ügyfélkapcsolatok értékét egyaránt növeli, így a jövőben is arra törekszik, hogy világszerte olyan munkahelyeket teremtsen, amely nem csak vonzza, de meg is tartja a képzett munkaerőt.