- Hirdetés -

Díjat nyert a P&G

|

A világ legnívósabb csomagolás-technológiai innovációs versenyének nyerteseit szeptemberben hirdették ki Nürnbergben. A P&G vezette “Holy Grail” azaz Szent Grál elnevezésű projekt két díjat is kapott: elnyerte az általános fenntarthatósági trófeát 2019-re, és elismerést kapott a vállalat körkörös gazdasági modelljéért is.

A Holy Grail több vállalat közös projektje, amely a műanyaghulladék újrafeldolgozás és a nem megfelelő osztályozás gátjainak felszámolását célozza. A projektet a P&G fenntartható csomagolás szakértője Gian De Belder indította útjára 2017-ben az Ellen MacArthur Alapítvány új úttörő műanyag-gazdálkodási projektjének égisze alatt.

A projekt azt vizsgálta, hogy a csomagolás címkézése hogyan befolyásolja a pontosabb szétválogatást és segíti az újrafelhasználást a csomagolásba ültetett nyomjelzők és digitális vízjelek által. A pontosabb szétválogatás növelheti az újrafelhasznált anyagok mennyiségét, és javítja minőségüket is, melynek eredményeként több műanyag kerülhet vissza a piacra újra értéket teremtve, ahelyett, hogy hulladékként végezze lerakókban. A P&G és Holy Grail projektje ezért az úttörő programért kitüntetésben részesült a Packaging Europe Fenntarthatósági Versenyén, valamint díjat nyert Körkörös Gazdaság kategóriában is.

Az elmúlt három évben a P&G és partnerei rengeteg szakértelmet és energiát fektettek be a projektbe, hogy kifejlesszenek egy következetesebb és besorolhatóbb jelölési rendszert termékeik csomagolásán. Korábban minden egyes vállalat a saját jelzéseit alkalmazta, hogy azonosíthatók legyenek az újrahasználható csomagolások. Ez a rendszer csúszásokat idézett elő az újrafelhasználási folyamat során, és zavart idézett elő hulladékok újrahasznosításának rendszerében. A Holy Grail projekt a hulladék-újrahasznosító létesítmények intelligens szabályozásának köszönhetően megoldást kínál erre a problémára.

A projekt rámutatott a nyomjelzők és a digitális vízjel technológia jelentőségére, mely fontos lépés a gyorsabb feldolgozás és a jobb eredmények elérésére szolgáló módszer irányának meghatározása szempontjából. A P&G tucatnyi céggel, köztük gépgyártókkal, technológiai szolgáltatókkal, anyaggyártókkal, csomagolóanyag gyártókkal, márkákkal, kereskedőkkel és újrahasznosító cégekkel dolgozott együtt.

A munkának még nincs vége, a Holy Grail 2.0 már úton van, hogy az új technológiákat átültethessék a gyakorlatba. Cél, hogy még több csomagoláson lehessen használni az új jelzéseket és több újrahasznosító létesítményt segítsen, hogy a hulladékok osztályozása még hatékonyabb lehessen, és ezáltal kevesebb hulladék kerüljön a környezetünkbe, hulladéklerakókba.

A P&G nemcsak az innovatív termékek és csomagolásuk előállításának irányába elszánt, hanem szeretné termékeit fenntarthatóvá tenni és fenntartani a körkörös gazdasági működést. A vállalat egyik környezetvédelmi fenntarthatósági célkitűzése 2030-ra, hogy termékei csomagolásának 100%-a újrafelhasználható legyen. A P&G Holy Grail programja egy lépés afelé, hogy az iparággal egyesülve segít a hulladékfeldolgozás hatékonyabbá tételében, mellyel válaszol a környezetvédelmi és vásárlói igényekre is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...