- Hirdetés -

Díjazta az E.ON a Föld bajnokait

|

Az E.ON Hungária Csoport tavasszal indította el a Föld bajnokai pályázatát, hogy összesen 25 millió forinttal támogassa azokat az iskolai és óvodai közösségeket, akik elkötelezetten tenni akarnak a fenntartható jövőért. Csaknem 400 közösség nevezett a felhívásra, a legaktívabbak az óvodák voltak, de az általános és középiskolák is nagy számban képviseltették magukat. A nyertes projekteket a szakmai zsűri és a közönség választotta ki, az E.ON pedig végigkíséri és bemutatja majd a fenntarthatósági projektek megvalósulását, hogy segítse a jó gyakorlatok terjedését.

Csaknem 400, magas színvonalú pályázat érkezett az E.ON Hungária Csoport idén tavasszal meghirdetett „Föld bajnokai” elnevezésű pályázati felhívására, ahova a fenntarthatóság területén példaértékű programokkal, együttműködésekkel és ötletekkel lehetett nevezni. A környezeti fenntarthatóságra nevelés támogatására és népszerűsítésére létrehozott pályázatra olyan közösségi kezdeményezésekkel lehetett jelentkezni, amelyekben a közös munka és élmény hozzájárul a gyerekek oktatásához és neveléséhez, rajtuk keresztül pedig tágabb környezetük szemléletformálásához.

A pályázatokat öttagú zsűri bírálta el, illetve a közönség is szavazhatott. A zsűriben Guntram Würzberg, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója mellett olyan - a fenntarthatósághoz és energetikához kapcsolódó – szakemberek és közéleti szereplők foglaltak helyet, mint Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, Kump Edina, környezetkutató, Szomolányi Katalin fenntarthatósági szakértő, a Planet Fanatics alapítója és Pokorny Lia színésznő, a Holnapra is marad című fenntarthatósági receptkönyv szerzője.

Az energiavállalat összesen 25 millió forinttal támogatja a szakmai zsűri és a közönség által a legjobbnak ítélt, az erős mezőnyből is kimagasló fenntarthatósági projektek megvalósítását.

Az ország minden részéből érkeztek pályaművek, a győztesek Szekszárd, Pécs, Mórahalom, Székesfehérvár, Hódmezővásárhely, Nyírtelek, Budapest, Zalakomár, Marcali, Sarkad településekről küldték be zöldprogramjaikat, a Facebookon szavazó közönség pedig egy dunaharaszti óvodát juttatott be több mint 11 ezer vokssal a legjobbak közé. A projektek között találunk őshonos növényekkel, biodiverz madár- és beporzóbarát lepkekerttel, sünilakkal, gilisztafarmmal megálmodott tanösvényt (Marcali); kerékpárral az óvodába járást támogató, nagyszülőket bevonó, tiszta levegőt célzó projektet (Taksony); zöld vállalkozásra oktató iskolai programot, ahol a fenntartható életmód egyben üzleti lehetőség is (Budapest), városi lakótelepen megvalósuló, közösségépítő vetőmag-adományozást (Szekszárd); illetve fogyatékos gyerekeket fenntartható módon, papírbrikett készítésével a munka világába bevonó projektet is (Debrecen).

A 14 támogatást nyert kezdeményezést idén ősszel kezdik a gyakorlatba átültetni az intézmények, az E.ON pedig végigkíséri és bemutatja majd a fenntarthatósági projektek megvalósulását. Az energiavállalatnak ugyanis – a nyertes projektek anyagi támogatása mellett – kiemelt célja a példaértékű jó gyakorlatok megismertetése és elterjedésének segítése.

„A Föld bajnokai pályázatunk szorosan illeszkedik azon elkötelezettségünkhöz, hogy saját tevékenységünk környezeti hatásainak csökkentése mellett a gazdaság és a társadalom más szereplőinek is segítsünk fenntarthatósági céljaik elérésében. A megvalósításnak pedig nincs tartósabb és hatékonyabb módja, mintha hozzájárulunk a gyerekek környezettudatos szemléletének formálásához, hiszen ők a kulcsszereplők a zöldebb jövő alakításában.

Példaértékűnek tartom a pályázaton aktív pedagógusok, szülők és közösségek odaadó munkáját. Ösztönző erejű a tenni akarásuk és a jobbító szándékuk, inspiráló volt látni, hogy milyen sok tervük van a szemléletformálásra, és hogy gondolataikat milyen érzékenyen képesek átültetni a gyerekek nyelvére. Biztos vagyok benne, hogy a most bemutatott nyertes programok más intézményeket, közösségeket is zöld tettekre sarkallnak majd. A siker pedig minket is kötelez: a Föld bajnokai pályázatot jövőre is folytatjuk” – mondta el Guntram Würzberg, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója.

A Föld bajnokai díjazott projektjeit október 6-án mutatták be egy egész napos szakmai tudásmegosztó nap keretében, ahol a fenntarthatósági programok felelősei, az intézmények vezetői és szakértők osztották meg tapasztalataikat az iskolai és óvodai zöld programokról. A résztvevők a helyszínen az E.ON 15 éve indított, óvodák és iskolák számára kidolgozott, energiatudatosságra ébresztő ingyenes oktatási és szemléletformáló programjával, az EnergiaKalanddal is megismerkedhettek.

Mostantól bárki meríthet ihletet és ötleteket a nyertes pályázatokból – akár ha pályázna a jövő évi Föld bajnokai programra, vagy ha saját zöld programjához szeretne inspirációt kapni -, amelyeket az eon.hu/afoldbajnokai oldalon lehet megtekinteni. Minden nyertes programról egy-egy rövid videó is készült, ahol maguk a pályázók mutatják be terveiket.

Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, a zsűri tagja a támogatást elnyert programokat megvalósító közösségekhez szólva kiemelte: „a Föld bajnokai pályázaton nyert díj egyben felelősség is, mely a győzteseket példamutatásra kötelezi, hogy mintát adjanak más óvódáknak, iskoláknak, a gyerekeknek és a közösségeknek. A fenntarthatóság alapeleme ugyanis a közösség, és épp az ilyen tenni akaró intézményi csoportosulások hozzák vissza a reményt, hogy együtt képesek vagyunk változást elérni a klímaváltozás és a biodiverzitás sérülése kapcsán. Nagy öröm látni a lelkesedést, amellyel az óvodák elindultak ezen a pályázaton, hiszen ők már pici korban elkezdhetik a környezeti nevelését azoknak az óvodásoknak, akiknek néhány év múlva kulcsszerepük lesz az élhető jövő alakításában”.

A tudásmegosztó nap szervezése kapcsán a környezeti hatások minimalizálására törekedtek a szervezők. A vendéglátáshoz szezonális alapanyagokat választottak, a rendezvényen nem használtak műanyagot, a megmaradt ételeket a vendégek hazavihették, elkerülve az élelmiszerpazarlást. A díjak és ajándékok helyi manufaktúrákban, fenntartható módon készülő, egyedi alkotások voltak, köztük autista fiatalok munkái. A rendezvény teljes karbonlábnyomát, beleértve a résztvevők utazásának hatásait is, egy helyi élőhely-rekonstrukciós projekt támogatásával, faültetéssel semlegesítik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...