Idén először adták át az Agency People of the Year díját Magyarországon, hogy elismerjék a kommunikációs ügynökségek legtehetségesebb szakembereit. A rangos díjátadón a 47 shortlistes közül 13 szakember kapta meg a kategóriája legkiemelkedőbb teljesítményéért járó elismerést.
A brit Campaign Magazine által létrehozott díj, amelyet a MAKSZ honosított Magyarországon, egyedülálló abban, hogy nem ügynökségeket vagy projekteket, hanem az iparág kiemelkedő szakembereit jutalmazza. Az első hazai megmérettetésen 14 kategóriában összesen 47 szakember került shortlistre, közülük pedig 13-an vehették át kategóriájuk elismerését.
A díj rangját emeli, hogy a győzteseket egy 42 tagból álló, hazai és nemzetközi marketing-szakemberekből álló zsűri választotta ki, kétfordulós értékelési folyamat során. A zsűri elnöke Julianna Ballarin, a Diageo Eastern Europe Executive Marketing Igazgatója volt. A verseny lebonyolításának átláthatóságát és hitelességét a Media Sense nemzetközi auditorcég felügyelete garantálta, ezzel biztosítva a fair versenyfeltételeket.
Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke a gála nyitóbeszédében azt hangsúlyozta, hogy a kommunikációs iparágnak számos kihívással kell szembenéznie a fiatalok bevonzásától, a szakembereinek megtartásán át, az ügynökségi szerepkör és a szakma reputációjának megerősítéséig. Az új verseny jelentősége, hogy reflekorfényt irányít az ügynökségek tehetségeire minden szakterületen; a zsűrizés folyamatán keresztül pedig segít erősíteni a kapcsolatot a megbízói oldallal.
Varga Gábor, a MAKSZ alelnöke, a nonmedia szekció elnöke elmondta: „A MAKSZ-ban régóta szerettünk volna egy díjat, ami nem cégeket és márkákat jutalmaz, hanem az egyént és az egyéni teljesítményt. Egy díjat, amely elismeri a kollégák munkájuk iránti elkötelezettségét, kitartását és energiájukat, amit nap mint nap az ügyfeleik munkájába, a közös munkába fektetnek”.
A 2024-es év ügynökségi emberei a Publicis House-ban ünnepélyes keretek között vehették át munkájuk elismerését január 23-án.
Az első magyarországi Agency People of the Year nyertesei:
Head of Agency of the Year (CEO)
Nagy Andrea, Positive PR
Agency Operations Head of the Year
Vaszary Ádám, Positive Adamsky
Growth Leader/Team of the Year
Lunczner Ádám, Mindshare
Strategic Planner of the Year
Andorkó Dóra, IPG Mediabrands Hungary
Media Planner of the Year
Hajnali Alexandra, Wavemaker
Media Strategist of the Year
Ádám Vera, Wavemaker
Non-Media Client Service Person of the Year
Véber Zsófia, Publicis Groupe Hungary
Media Client Service Person of the Year
Horváth Viktória, Publicis Groupe Hungary
Creative of the Year
Marosi Gergely, Mito Creative
Digital Expert of the Year
Kun Tamás, Publicis Groupe Hungary
Social Media Expert of the Year
Kiss Ágota, ACG
Front Office Person of the Year
Heszné Kovács Olga, Publicis Groupe Hungary
Talent Manager of the Year
Reusz Gabriella, IPG Mediabrands