Díjazták a legjobb ügynökségi szakembereket

Idén először adták át az Agency People of the Year díját Magyarországon, hogy elismerjék a kommunikációs ügynökségek legtehetségesebb szakembereit. A rangos díjátadón a 47 shortlistes közül 13 szakember kapta meg a kategóriája legkiemelkedőbb teljesítményéért járó elismerést.

A brit Campaign Magazine által létrehozott díj, amelyet a MAKSZ honosított Magyarországon, egyedülálló abban, hogy nem ügynökségeket vagy projekteket, hanem az iparág kiemelkedő szakembereit jutalmazza. Az első hazai megmérettetésen 14 kategóriában összesen 47 szakember került shortlistre, közülük pedig 13-an vehették át kategóriájuk elismerését.

A díj rangját emeli, hogy a győzteseket egy 42 tagból álló, hazai és nemzetközi marketing-szakemberekből álló zsűri választotta ki, kétfordulós értékelési folyamat során. A zsűri elnöke Julianna Ballarin, a Diageo Eastern Europe Executive Marketing Igazgatója volt. A verseny lebonyolításának átláthatóságát és hitelességét a Media Sense nemzetközi auditorcég felügyelete garantálta, ezzel biztosítva a fair versenyfeltételeket.

Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke a gála nyitóbeszédében azt hangsúlyozta, hogy a kommunikációs iparágnak számos kihívással kell szembenéznie a fiatalok bevonzásától, a szakembereinek megtartásán át, az ügynökségi szerepkör és a szakma reputációjának megerősítéséig. Az új verseny jelentősége, hogy reflekorfényt irányít az ügynökségek tehetségeire minden szakterületen; a zsűrizés folyamatán keresztül pedig segít erősíteni a kapcsolatot a megbízói oldallal.

Varga Gábor, a MAKSZ alelnöke, a nonmedia szekció elnöke elmondta: „A MAKSZ-ban régóta szerettünk volna egy díjat, ami nem cégeket és márkákat jutalmaz, hanem az egyént és az egyéni teljesítményt. Egy díjat, amely elismeri a kollégák munkájuk iránti elkötelezettségét, kitartását és energiájukat, amit nap mint nap az ügyfeleik munkájába, a közös munkába fektetnek”.

A 2024-es év ügynökségi emberei a Publicis House-ban ünnepélyes keretek között vehették át munkájuk elismerését január 23-án.

 

Az első magyarországi Agency People of the Year nyertesei:

Head of Agency of the Year (CEO)

Nagy Andrea, Positive PR

 

Agency Operations Head of the Year

Vaszary Ádám, Positive Adamsky

 

Growth Leader/Team of the Year

Lunczner Ádám, Mindshare

 

Strategic Planner of the Year

Andorkó Dóra, IPG Mediabrands Hungary

 

Media Planner of the Year

Hajnali Alexandra, Wavemaker

 

Media Strategist of the Year

Ádám Vera, Wavemaker

 

Non-Media Client Service Person of the Year

Véber Zsófia, Publicis Groupe Hungary

 

Media Client Service Person of the Year

Horváth Viktória, Publicis Groupe Hungary

 

Creative of the Year

Marosi Gergely, Mito Creative

 

Digital Expert of the Year

Kun Tamás, Publicis Groupe Hungary

 

Social Media Expert of the Year

Kiss Ágota, ACG

 

Front Office Person of the Year

Heszné Kovács Olga, Publicis Groupe Hungary

 

Talent Manager of the Year

Reusz Gabriella, IPG Mediabrands