- Hirdetés -

Díjazták a legsikeresebb vállalkozónőket

|

Lopes-Szabó Zsuzsanna, Dohos Ágnes és Hermann Zsuzsanna története győzte meg idén a zsűrit. A különdíjat Fábián Nóra kapta.

Április végén közös pályázatot írt ki a SEED Alapítvány és a Sikeres Nők Egyesülete (Professional Women’s Association – PWA), amelyben 2020 legsikeresebb női vállalkozóit és női vezetőit keresték. A pályázatra ebben a nehéz időszakban is nyolc rendkívül színvonalas pályamunka érkezett be. Az ünnepélyes díjátadóra július 9-én, a SEED Alapítvány Online Vállalkozói Fóruma évadzáró beszélgetésének keretében került sor.

Olyan hölgyek mesélték el a történetüket, akik a legnagyobb nehézségek közepette sem adták fel, akiknek mindig támadt egy ötletük a továbblépésre, a vállalkozás továbblendítésére, akiknek volt bátorságuk ahhoz, hogy nemet mondjanak arra, ami nem belőlük fakadt, amiről azt gondolták, hogy nem passzol az egyéniségükhöz, és igent arra, ami a mélyből szólította meg őket.

2020 legsikeresebb női vállalkozója, vállalkozása

Lopes-Szabó Zsuzsanna, a Györgytea Kft. vezetője, aki édesapjával, a bükki füvesemberrel, Szabó Gyuri bácsival alapította a céget 2004-ben.

„2004-ben alapítottuk édesapámmal a gyógynövényes vállalkozásunkat. Én bölcsész végzettséggel rendelkezem, azért nekiindultam az ismeretlennek, abban a biztos tudatban, hogy pár hónap alatt úgyis csődbe viszem az egészet. Ma, 16 év után a vállalkozás több száz milliós bevétellel rendelkezik, és 40 munkahelyet teremtett. Kezdetben apám unszolásának engedve dolgoztam, majd az évek múltával ráébredtem, hogy kedvem lelem a munkában. (…) Büszke vagyok az eredményekre. (…) De a legbüszkébb mégis arra vagyok, hogy 40 családban vásárolnak tejet, kenyeret, a gyereknek cipőt abból a pénzből, amit nálunk keresnek.”

Lopes-Szabó Zsuzsanna az elismerés átvételekor annyit üzent vállalkozó nőtársainak, hogy amikor vállalkozásba kezdenek, vagy egy jó ötlet megvalósításán gondolkodnak, hallgassanak az ösztöneikre. Hozzátette: a női vállalkozók önbizalmának növeléséhez férfiak is kellenek, úgyhogy „szeressenek és bátorítsanak minket uraim!”

2020 legsikeresebb női vezetője

A díjat Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin ügyvezető-főszerkesztője kapta.

„Kisvállalkozás révén már ’kis családként’ működik a csapat, ahol mindenki igyekszik támogatni egymást, a felmerülő problémákat együtt meg tudjuk beszélni és megoldást keresni rájuk. Ez Zsuzsa nélkül nem jöhetne létre, nagyon figyel minden kolléga szakmai és lelki fejlődésére is egyaránt. A töretlen siker talán a folyamatos szakmai megújuláson, alkalmazkodáson és egymás kölcsönös tiszteletén alapul.”

Hermann Zsuzsanna a díj átvételekor elmondta, a díjon kívül nagyon nagy elismerés a számára, hogy a kollégái nevezték be a pályázatra. A vállalkozónőknek üzenve pedig hangsúlyozta: A vállalkozói létforma nem való mindenkinek. Akinek viszont van egy álma, és elég kreatív, az ne adja fel, mindenképpen valósítsa meg azt az álmot.

2020 Leginspirálóbb sikertörténete – a közönségszavazatok alapján

A pályázatokat a kiírók az eredményhirdetés előtt bő egy héttel nyilvánossá tették, hogy szavazni lehessen a leginspirálóbb történetre. Összesen 587 szavazat érkezett be, amelyek alapján 2020 leginspirálóbb sikertörténetét Dohos Ágnes, az IT megoldásokat szállító IDBC Cégcsoport ügyvezető partnere írta, akit a kollégái beszéltek rá a jelentkezésre.

„Édesapám karmester, ezért kiskorom óta láttam a példát, hogy a dirigálás nem parancsolgatás, hanem az összhang megteremtése a zenekarban. (…) Egyszer csak belépett az életembe egy új párkapcsolat, és ez megadta a kellő lökést és alapot a továbblépéshez. Az új párommal – későbbi férjemmel – a közös élet megkezdése után 2014-ben belevágtunk a cégalapításba is, és megszületett az IDBC informatikai tanácsadó cégcsoport. (…) A kezdeti üzleti sikerek gyorsan lendületet adtak a cég növekedéséhez, az első teljes év már 15 ügyfelet és 300 milliós árbevételt hozott. Ehhez a növekedéshez hozzá kellett igazítani a szervezetet és persze magunkat is. (…) Számomra az a legfontosabb, hogy folyamatosan figyeljük és fejlesszük magunkat. Az utóbbi időszakban arra koncentráltam, hogy igazi szakmai közösséget és munkavállalói élményt adjunk a csapattagjainknak.”

És mitől működik jól az IDBC Cégcsoport? Attól – fogalmazott Ágnes -, hogy csillogó szemű emberek veszik körül.

A zsűri különdíjasa

Tekintettel a járványhelyzet miatt kialakult nem mindennapi krízisre, a zsűri az értékelés folyamatában úgy döntött, hogy különdíjat adományoz annak a vállalkozónőnek, aki a grémium megítélése szerint a leghatékonyabban, a legkörültekintőbben és legsokoldalúbban kezelte a nehéz helyzetet.

A díjat Fábián Nóra, az Optikalász Optika tulajdonos-ügyvezetője kapta.

„Az Optikalász hajtóereje a csapatom. Minden munkatársam maximális profizmussal áll a munkájához, ugyanakkor nyitottan, kedvvel és örömmel vizsgálja meg, és szolgálja ki a vásárlóinkat. A minőségben hiszünk, és a jó kedvben: aki hozzánk betér, az mosolyogva és elégedetten távozik.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...