- Hirdetés -

Nívódíjat nyert a Penny és a Spar

|

Idén is a PENNY Market Kft. nyerte a védjegyhasználók szavazatai alapján a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított elismerés fővédnöke dr. Nagy István agrárminiszter. A díjat a miniszter úr képviseletében dr. Nobilis Márton Pál államtitkár adta át a hazai FMCG szektor legnagyobb rendezvényén, a Business Days konferencián. Idén először kiosztották a Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjat is, amelyet a vevői visszajelzések alapján a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. érdemelt ki.

Jelen gazdasági körülmények között továbbra is a kereskedelmi láncok segíthetik a legaktívabban a hazai termékek piacra jutását, valamint a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését. Utóbbival kapcsolatos tevékenységeik elismerésére hozta létre 2018-ban a Trade magazin a Magyar Termék Nonprofit Kft-vel közösen a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.

Pontozásos rendszer alapján döntöttek a védjegyhasználók

A kitüntetés valójában a védjegyhasználók „véleménynyilvánítása”, hiszen a saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva alkotnak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészítik ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai grémium voksai. Az értékeléseknél az egyes üzletlánc szakmai bemutatkozója mellett a következő fontos szempontokat vették figyelembe. Mekkora volt a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban? Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel? Mennyire voltak sikeresek a védjegyes termékek számára összeállított promóciók?

Először fordult elő a 6 év során, hogy ugyanaz az üzletlánc kapja a Nívódíjat. Az elismerést Vincze Géza, a PENNY beszerzési igazgatója vette dr. Nobilis Márton Pál államtitkártól. A verseny ezüstérmese a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. lett, a bronzérmet pedig az AUCHAN Magyarország Kft. érdemelte ki. A szakmai különdíjat a METRO Kereskedelmi Kft-nek nyújtották át. A díjazást koordináló munkabizottság utóbbit azért ítélte oda a nyertesnek, mert 2022-ben a kommunikációs felületeit széles körben bevonva, intenzív támogatást biztosított a védjegyes termékek népszerűsítésére.

A vásárlók véleménye alapján a SPAR nyerte a Vásárló Nívódíjat

Mivel a vásárlói visszajelzések is rendkívül fontosak, ezért a Magyar Termék hűségoldalon egy minikutatásban a vásárlók véleményét is megkérdezték. Ennek keretében 7000 fő adta meg válaszát a Magyar Termék védjegyes termékek vásárlási szokásairól. A válaszadók közel negyede a SPAR üzletláncot jelölte meg, ahol a legkönnyebben megtalálja kedvenc Magyar Termék védjegyes termékeit, így a Kereskedelmi Nívódíj történetében először a SPAR nyerte el a Vásárlói Nívódíjat, amelyet Heiszler Gabriella elnök-ügyvezető igazgató vett át. A felmérésből többek között az is kiderült, hogy a legtöbben (70%) az ALDI, a LIDL, a PENNY, a SPAR, illetve a TESCO alkotta „ötösfogatban” vásárolnak. Fontos adat továbbá, hogy többségük figyeli a Magyar Termék promóciókat az áruházláncokban és több mint fele a megkérdezetteknek (55%) szívesen részt venne még több ilyen nyereményjátékban.

Már 240 hazai vállalat mintegy 5500 terméke viseli az Magyar Termék védjegyeket

Az elismeréseket a szakma legnagyobb rendezvényén, a Trade magazin által szervezett Business Days konferencián adták át a vállalatok képviselőinek.

„Az idei Business Days fő üzenetrendszere nem véletlenül idézte meg az összefogás, valamint az időjárásnak kitett, szeszélyes vizeken való hajózás kihívásait. Roppant találó képek ezek, hiszen gazdaságunkat, azon belül pedig az FMCG-szektort is évek óta folyton kihívásokat előidéző körülmények jellemzik. Olyanok, amelyek közepette bizony határozottan és magabiztosan, együtt és összefogással kell kormányoznunk képzeletbeli hajónkat” – mondta a díjátadón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A szakember azt is kiemelte, hogy a Magyar Termék védjegy alkotta közösség védjegyeinek valamelyikét már közel 240 hazai vállalat mintegy 5500 terméken használja. A szervezet célja pedig továbbra is változatlan; felhívni a figyelmet a magyar termékekre. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze továbbra is a közösségi marketing, amely során életre hívott kampányok még sikeresebbé tehetik a védjegyhasználókat.

„Egyik ilyen kiemelkedő projektünk az immár 3. éve megszervezett Hazai Termékek Hónapja kampány, amely most augusztusban is kimagasló eredményeket ért el. „A hazaiban több van” szlogennel futó akciónk egyedülálló módon egyszerre 15 hazai üzletlánc online és közösségi média felületein, az üzlettérben és áruházi újságjaiban is megjelent” – tette hozzá Benedek Eszter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...