- Hirdetés -

Díjazták a sokszínű vállalatokat

|

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt objektív adatokkal alátámasztott pályázatukban mutatták be. A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) több mint tíz hazai céget emelt ki a teljesítményük alapján.

A HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely pályázat eredményeken és objektív mutatókon alapuló felmérésének célja, hogy felhívja a figyelmet a sokszínűség és befogadás fontosságára a munkahelyeken, s ösztönözze a vállalatokat a folyamatos fejlődésre.

Az idén első alkalommal meghirdetett elismerés megvalósulását az EY Humán Tanácsadás szakértői egy objektív kritériumrendszer kidolgozásával és a pályázatok értékelésével segítették. A vállalatok törekvéseit kötelező és opcionális kérdések mentén értékelték, 3 fő kategóriába sorolva őket: vállalatok, akiknek még fejlődnie kell akciók és metrikák terén, vállalatok, melyek megfeleltek és azon szervezetek, melyek kiemelkedő eredményeket mutathatnak fel. A "Kiváló minősítés" kategóriában azokat a pályázókat díjazták, akik célzott intézkedéseket vezettek be, s ezek értékelésére mérhető, folyamatos utánkövetést is alkalmaznak.

A kiváló elismerést elnyerő vállalatok: Borsodi Sörgyár Kft, BP Business Service Centre Kft., Danone Kft., Ericsson Magyarország Kft., Generali Biztosító Zrt., Hilti Hungária (Szolgáltató) Kft., Michelin Hungária Kft., Shell Hungary zRt, Tesco-Globál Áruházak Zrt., Toyota Pénzügyi Zrt, Work Force Kft.

Az elismerést elnyerő vállalatok: Gerbeaud Gasztronómia Kft., Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Művészetek Völgye Nonprofit Kft, Yettel Magyarország Zrt.

„Az EU Sokszínűségi Karta kizárólagos magyarországi képviselőjeként, a HBLF számára már a kezdetektől kiemelten fontos a sokszínűség és egyenlő bánásmód - számos kezdeményezésünk kapcsolódik ezek előmozdításához. Az EY Magyarországgal való együttműködésünk Magyarországon egyedülálló, ugyanis kevés olyan pályázat létezik, amely objektív méréseken alapul.” – mondta Gárdus Zsuzsa, a HBLF EU Sokszínűségi Kartáértért felelős elnökségi tagja.

Az EY tanácsadói a résztvevő vállalatok számára egyéni visszajelzést is biztosítanak további fejlődésük érdekében. „Tiszta szívből gratulálok minden pályázó vállalatnak. Felemelő volt látni, hogy milyen sok hazai cég tesz tudatos lépéseket azért, hogy érvényesüljenek a sokszínűség és a befogadás szempontjai a szervezetében. Külön öröm számomra, hogy szakmai partnerként hozzá tudtunk járni az elismerés létrehozásához, egyben egy olyan fórum megteremtéséhez, amin keresztül fel tudjuk hívni a figyelmet a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás fontosságára” – emelte ki az ünnepélyes ceremónián Farkas Margit, az EY humán tanácsadással foglalkozó területének vezető Partnere.

A pályázók között a nők és férfiak arányának monitorozása érte el a legmagasabb pontszámot átlagban: a 22 pályázó szervezetből 21-en figyelnek erre a vállalatukon belül. Emellett a középvezetői és felsővezetői pozíciókban lévő nők aránya is kiemelkedő pontszámot kapott: 17 pályázó cégnél jelenleg egyenlőséget fedezhetünk fel a férfiak és nők között a középvezetői pozíciókat betöltő munkavállalói szinten, és ugyanez a szempont 15 cégnél volt megfelelő felsővezetői pozíciók vonatkozásában. A fizetési különbségek monitorozása szintén megjelenik a pályázó cégek működésében: 16 vállalat mutatott be ezzel kapcsolatban részletes gyakorlatot. Erre különösen érdemes odafigyelni, hiszen a vonatkozó EU Direktíva szerint 2027 júniusára már a 150 főnél többet foglalkoztató vállalkozásoknak is közzé kell tenniük jelentést arról, hol tartanak a nemek közötti bérszakadék megszüntetésében.

A teljesítményértékelési folyamat során a nők és férfiak közötti különbségek nyomon követése, a munkaerőfelvételi bizottságok összetételének figyelemmel kísérése még kevésbé vannak jelen a vállalatok mindennapjaiban: a pályázatot benyújtó cégek kevesebb mint fele rendelkezik erre vonatkozó gyakorlatokkal. A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, valamint a munkavállalói elkötelezettség mérésének hiánya szintén fejlesztendő területek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...