- Hirdetés -

Díjazták az újságírókat

|

- Hirdetés -

Földes András, az Index újságírója nyerte a Minority Rights Group Europe által alapított, idén először átadott Fejlesztési Újságírói Díjat. Különdíjat kapott Neuberger Eszter, az Abcúg és Parászka Boróka, a 168 Óra újságírója, valamint Hajdú D. András fotóriporter.

A díjátadó ceremónián Neil Clarke, a Minority Rights Group Europe ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a szervezet a tavaly indult Media, Minorities, Migration programjának keretein belül alapította meg a Fejlesztési Újságírói Díjat, hogy jutalmazza a nemzetközi fejlesztés témájában kiemelkedően magas színvonalú anyagokat készítő újságírókat.

A díjat idén először adták át. Bármely olyan, magyarországi médiumban 2018. január 1. és 2019. május 1. között megjelent alkotással lehetett jelentkezni, amely a nemzetközi fejlesztés témakörével foglalkozik (ideértve többek között a nemzetközi emberi jogokat, különböző országokban a kisebbségek helyzetét, szegénységet, egyenlőtlenséget, társadalmi változásokat, nemzetközi gazdaságfejlesztési projekteket, méltányos kereskedelmet).

A díjra összesen 62 pályázat érkezett, ezeket három tagú, független szakértői zsűri bírálta el, amelynek tagjai Dudás Gergely, az Index volt főszerkesztője, Móricz Ilona, a Független Médiaközpont kuratóriumának tagja és Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Központ vezetője voltak.

A zsűri elmondta, hogy a témák sajátosságából kifolyólag a cikkek, videók új perspektívába helyeztek bizonyos történeteket. Mivel a társadalomnak azokat a mélységeit, amelyeket ezek az alkotások feldolgoztak, sokszor nem látjuk, ezért, ahogy Polyák Gábor fogalmazott, „elképesztően fontosak ezek az anyagok”. és nagyon bíznak abban, hogy sok emberhez eljutnak.

Polyák Gábor kiemelte, hogy a zsűritagoknak az összes sztori elolvasása, megnézése után meg kellett állniuk, mert volt miről beszélgetniük. Arról is beszélt, hogy újságírói szempontból nagyon nehéz ilyen témákkal foglalkozni, ráadásul az újságírás egyre inkább asztali munkává vált, kevesen mennek terepre.

Móricz Ilona azt mondta, hogy a beadott pályázatok túlnyomó többsége nagyon magas színvonalú volt. Ő külön örült annak, hogy az anyagok körülbelül 40 százaléka videós volt, hiszen ez fontos előrelépést jelent az újságírói eszközhasználat terén. Neki ezzel kapcsolatban volt némi hiányérzete, több esetben változatosabb újságírói eszközök használatát is el tudta volna képzelni.

Dudás Gergely szerint nem csak közhely, hogy nehéz dolga volt a zsűrinek, de ő is kiemelte, hogy az ilyen témákkal foglalkozó újságíróknak is nehéz dolga van, hiszen sem az általános médiakörnyezet, sem a szerkesztőségek klímája nem kedvez nekik. A felelősséget ráadásul nem csak a média tolja el magától, hanem sokszor a fogyasztók is, így gyakran a partvonalra szorulnak az ilyen témák.

Éppen ezért, a zsűritagok nagyon örültek annak, hogy olyan magazinosabb jellegű tartalmakra fókuszáló médiumokban is megjelennek ilyen tartalmak, mint például a Nők Lapja, a Glamour vagy az RTL Klub. Külön kiemelték az Abcúg szerkesztőségét, amely viszont kifejezetten az ilyen témákra, szocioriportokra fókuszál.

Ezután jelentették be a díjazottakat. A fődíjat Földes András, az Index újságírója nyerte, aki összesen öt, Kenyában, Líbiában és Bécsben készült videóriporttal nevezett (ezek itt láthatók: 1, 2, 3, 4, 5). Az értékelés szerint egész munkássága kiemelkedő, nagyon széles újságírói eszköztárat használ, ráadásul úgy, hogy azok az egyes témák mélyebb megértését jól segítik elő. Jó arányérzékkel készítette a pályázatra beadott anyagait, amelyek lekötik a néző figyelmét és átélhetővé teszik az egyes történeteket. A zsűri kiemelte, hogy bár András a terepen gyakran egyedül dolgozik, a magas színvonal eléréséhez a vágók, szerkesztők munkájára is szükség van.

„Nagyon örülök a díjnak, de még jobban örülök annak, hogy vannak ilyen programok, amelyek egy ilyen nehéz médiakörnyezetben is jelzik az újságíróknak, hogy érdemes ilyen rázós témákkal foglalkozni” – mondta Földes András a díj átvétele után.

A zsűri három különdíjat is kiosztott:

  • Hajdú D. András fotóriporter egy saját, a National Geographicban megjelent képriporttal pályázott, valamint több írott riportban is megjelentek a fotói. Az értékelés szerint az ő fotói főszerepet játszanak a történetekben, sok plusz információt adnak a szövegen túl is.
  • Neuberger Eszter, az Abcúg újságírója három anyaggal is pályázott, amelyek közül mindhárom nagyon magas színvonalú volt a zsűri értékelése szerint, de legkiemelkedőbbnek a bulgáriai romákról szóló riportját találták (a fotókat Hajdú D . András készítette), mondván, „pozitív történet ritkán ilyen erős, mint ez”.
  • Parászka Boróka a 168 Órában megjelent, rohingyákról szóló riportját a zsűri megrázó, nagyszerű munkának nevezte, amely hátteret is adott a történtekről. Átgondolt, alapos, érdekfeszítő írásnak találták, amely „egy rettenetes történelmi eseményt dokumentált magas színvonalon”.

A Minority Rights Group Europe a Fejlesztési Újságírói Díjat a Media, Minorities and Migration nevű, az Európai Unió által finanszírozott programjának keretein belül alapította.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

DATA