- Hirdetés -

Díjazzák a dizájnos cégeket

|

A Magyar Formatervezési Tanács idén is meghirdeti Design Menedzsment Díj pályázatát. Az elismerésre a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit intézményeket. Az egymillió forinttal járó díj célja elismerni a designtudatos szemléletben, a design alkalmazásában és szakszerű menedzselésében élen járó szervezeteket.

A design, mint fogalom ma már egy igencsak szerteágazó területet jelöl, sőt módszertana több tudományágra is kiterjed, lényegi eleme pedig nem más, mint a kreatív és empatikus problémamegoldás. A designgondolkodás nem konkrét szakmai ismereteket jelent, sokkal inkább egyfajta szemléletet, amely új, addig nem látott eredményekhez vezethet. A designer feladata egy-egy problémakör megoldására új alternatívát nyújtani, konkrét emberi szükségletekre gyakorlati válaszokat adni. Mindezzel pedig az a cél, hogy az életet jobbá, könnyebbé, szebbé tegyék az emberek számára.

„Ez a fajta fókuszált gondolkodás, amely már a fejlesztés legelső lépéseinél megjelenik, majd a teljes folyamatot végigkíséri, később olyan eredményeket hoz, amelyek hozzáadott értéket teremtenek, megkülönböztetik a vállalkozást versenytársaitól, így hosszú távon versenyelőnyt jelentenek. A fenti alapelvekre épülő vállalkozások azzal, hogy jobban, mélyebben megértik ügyfeleiket, további előnyhöz is jutnak, hiszen ez a fajta speciális tudás hosszabb távon is formálja gondolkodásukat, ami a stratégiaalkotásban is megjelenik” – emelte ki Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, illetve a Magyar Formatervezési Tanács (MFT) elnöke a pályázat kapcsán.

A Design Menedzsment Díjat (DMD) az MFT 2009-ben azzal a céllal hozta létre, hogy elismerje azokat a szervezeteket, amelyek példaértékű eredményeket és sikeres működési modelleket mutatnak fel a designmenedzsment stratégiai integrációja által, hazai és nemzetközi érdeklődést keltve. Emellett nem titkolt cél, hogy mindezzel a design integrált alkalmazását közelebb hozzák mind a gazdasági élet szereplőihez, mind pedig a széles nagyközönséghez.

A bíráló bizottság tagjai Dr. Simon Attila elnök, vezérigazgató, Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., az MFT tagja, Dr. Antos László ügyvezető igazgató, Magyar Innovációs Szövetség, prof. Dr. Bachmann Bálint DLA Ybl Miklós-díjas építész, egyetemi tanár, rektor Budapesti Metropolitan Egyetem, a Breuer Marcell Doktori Iskola vezetője, Pécsi Tudományegyetem, az MFT tagja, Dr. Bendzsel Miklós elnök, Magyar Mérnökakadémia, az MFT elnökhelyettese, Cselényi Krisztina managing partner, VIA Group International, elnöki tanácsadó, Fabunio, az MFT tagja, Nemes Attila PhD. független tanácsadó, művészettörténész, társalapító, Kitchen Budapest, az MFT tagja, Petőházi Szilveszter tulajdonos, Hamerli / 1861 Kesztyűmanufaktúra Pécs, Pistyur Veronika ügyvezető, Bridge Budapest, az Oktogon Ventures partnere és Vargha Balázs Ferenczy Noémi-díjas grafikusművész, egyetemi adjunktus, tanszékvezető, Tervezőgrafika Tanszék, MOME.

A kiírás megújult formában ismét olyan szervezetek pályázatát vagy más általi jelölését várja, amelyek stratégiájuk megalkotásában, operatív működésükben, termékeik, szolgáltatásaik kialakítása során a designmenedzsment eszközrendszerét alkalmazva folyamatos innovációra és kiemelkedő minőségre törekednek, szem előtt tartva a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság szempontjait is.

Az egymillió forinttal járó díjra a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit szervezeteket. Az odaítéléséről felkért bírálóbizottság dönt, különböző értékelési szempontok (például a designmenedzsment-szemlélet beépülésének mértéke és szintje a szervezet működésébe, innovációs folyamataiba) alapján. A Design Management Díjra online lehet jelölni szervezeteket 2021. május 10-ig. Ugyanakkor a szervezetek saját magukat is nevezhetik, ebben az esetben a nevezési határidő 2021. június 1.

Az elismerések átadása várhatóan a Magyar Formatervezési Díjakkal együtt történik majd meg a Budapest Design Week keretein belül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...