Áprilist követően ismét bővítette tudatos táplálkozást támogató termékválasztékát a Tesco. Ezúttal a termékkörbe tartozó friss élelmiszerek kínálata nőtt átlagosan 50 százalékkal. Az áruházlánc elsősorban a hozzáadottcukor-mentes termékeinek körét bővítette, valamint több olyan magyar vállalkozással is együttműködést kezdeményezett, melyek termékeivel a vegán élelmiszerek választékát növeli. A Tesco célja, hogy minél több hazai termékkel segítsen vásárlóinak egészségesebben élni, ezen szándékát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy soha ennyi termékkel nem nyert még elismerést, mint az idei Mentes-M versenyen.
50 százalékkal bővült a Tescónál a tudatos táplálkozást támogató friss élelmiszerek kínálata. A bio, fehérjedús, vegetáriánus és vegán, mentes, valamint szénhidrát-, só- és zsírcsökkentett termékek körén belül a legnagyobb mértékben a hozzáadott cukrot nem tartalmazó kínálat fejlődött tovább. Becsült adatok szerint 2021-ben Magyarországon a 20 és 79 év közötti felnőtt lakosság 7 százalékát érintette a cukorbetegség, míg a prediabétesznek megfelelő csökkent glükózintoleranciával (IGT), illetve emelkedett éhomi vércukorral (IFG) a magyarok további 3,5, illetve 3,8 százaléka küzd. Így egyre többen figyelnek oda a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által is ajánlott egészséges étrendre, amely többek között a hozzáadott cukrok kerülését tanácsolja.
„Folyamatosan növekvő igényt tapasztalunk a hozzáadott cukrok étkezésből való kiiktatására, ezért is bővítettük az ezt kielégítő termékszegmenst frissáruválasztékunkon belül. Emellett vállalásunkkal összhangban a növényi alapú húshelyettesítők kínálatának növelésében is nagyot léptünk most előre” - mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
Az áruházlánc vásárlói a Tesco sajátmárkás termékei között is számos tudatos táplálkozást támogató élelmiszert találnak. Laktózmentes termékek között tejeket, sajtokat, szendvicskrémeket, joghurtokat és tejfölt is kereshetnek a vásárlók Tesco márkanév alatt. Az áruházlánc vegán és vegetáriánus kínálatát is fejleszti: sajátmárkás humusz, félkész vegán ételek és tofuk mellett már vegán kókuszgurt is szerepel a kínálatban.
A Tesco legutóbb tavasszal vezetett be mintegy 200 új, a tudatos táplálkozást támogató élelmiszert a választékába, hogy kiszolgálja azon vásárlóit, akik egészségügyi okokból vagy életmódbeli megfontolásból keresik a mentes, bio, organikus, vegetáriánus és vegán termékeket. Tesco Free From és Tesco Plant Chef márkanevek alatt forgalmazott termékei közül az idei Mentes-M versenyen összesen 7 nyert el díjat. A versenyen többek között díjazták a Tesco Free From gouda sajtot, őszibarack-mangó ízű joghurtot, kukorica- és rizslisztes spagettit, étcsokis–földimogyorós–pisztáciás szeletet és többmagvas gluténmentes szeletet, valamint a Tesco Plant Chef csicseriborsóból és szezámmagból készült krémjének petrezselymes avokádópépes és aszaltparadicsom-pépes verzióját.
„Tavaly amellett köteleztük el magunkat, hogy 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítők értékesítését, miközben az egyéb vegán termékeket is egyre többen keresik. Így több új hazai szállítóval is megállapodtunk, köztük olyan kis manufaktúrákkal, mint a Bioorganik, a 827Market, a Vegan Grill, a Vega-Farm vagy az All In Natural Food. Együttműködésüknek köszönhetően immár 137 százalékkal több friss vegán élelmiszer közül válogathatnak vásárlóink. Örömmel tapasztalom, hogy velünk együttműködve a hazai gyártók egyre nagyobb számban fejlesztenek olyan termékeket, melyekkel egyszerre több táplálkozási igényt is lefednek. Főként a desszertek kategóriájában kaphatók ilyen termékek a Tescóban, amelyek laktózmentesek, egyben vegánok és hozzáadott cukrot sem tartalmaznak” – tette hozzá Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
Az új szállítók termékei révén többek között vegán sonka, felvágottak, virslik grill- és gabonakolbászok kerültek a hűtőpultokba, de számos új desszert, szendvicskrém vagy félkész étel is gazdagítja a kínálatot, a szójaalapú termékek helyett pedig a borsóalapú húshelyettesítők kerültek előtérbe a Tescónál.
„A Tesco meghatározó szereplő a magyar piacon, ezért fontos szerepet tölt be a Foodnet életében. Hosszú távú stratégiai partnerként tekintünk rá, és bízunk a további szoros együttműködésben” – egészíti ki a Tesco beszerzési igazgatójának gondolatait Csönki Helga, a Foodnet Zrt. key account managere. A Foodnet a Tesco partnereként laktózmentes krémsajtot, vegán tejberizst és többféle ízesítésű hummuszt is szállít az áruházláncnak.