Egyforma közönségarányt ért el múlt héten a két legnézettebb kereskedelmi csatorna. A 18-49 éveseknél az M4 Sporton sugárzott Forma-1 közvetítés, a teljes lakosságnál pedig a Tények volt a legnézettebb műsor.
Ritkán látunk ilyet, az elmúlt héten döntetlen eredmény született az RTL Klub és a TV2 versenyében (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben). Mindkét csatorna 8,3 százalékos főműsoridős közönségarányt hozott össze. Ez az RTL Klub esetében azt jelentette, hogy megismételték az egy héttel korábbi eredményt, a TV2 pedig 0,6 százalékponttal erősödni tudott.
A nyert estéken is testvériesen osztozkodtak. Hétfőtől csütörtökig a TV2-é volt a főműsoridő, a hét további három napján az RTL Klub bizonyult az erősebbnek.
Csoportszinten szoros volt a verseny, de a TV2 Csoport nyerte a hetet 23,9 százalékos share-rel, az RTL Magyarország csatornái 23,1 százalékot értek el.
A nemzetközi csatornaportfóliók mindig nagyot meccselnek, múlt héten a Sony csatornái teljesítettek közülük a legjobban a maguk 7,3 százalékos közönségarányával. A ViacomCBS 6,3 százalékot, az AMC csatornái 5,9 százalékot értek el.
29. hét / 28. hét / 27. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 8,3% / 8,3% / 7,8%
TV2 – 8,3% / 7,7% / 9,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (29. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 14,8% (15%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 12,3% (12,3%)
Barátok közt – 9,8% (8,9%)
Jófiúk – 7,1% (6,1%) – hétfőtől csütörtökig
TV2
Tények – 14,7% (15,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,3% (12,6%) – hétfőtől szombatig
Hegyi doktor – Újra rendel – 9,6% (8,3%)
A Piramis – 8,6% (8,2%)
Az RTL Klubon múlt héten kifutott a Jófiúk ismétlés. A hét első négy napján 7,1 százalékos közönségarányt ért el a sorozat első (és egyben utolsó) évada. Pénteken már A mi kis falunk ismétlése váltotta a Jófiúkat és egyből 3,6 százalékponttal erősebben, 10,7 százalékkal kezdtek. Majd a mostani lesz az első teljes hete A mi kis falunk ismétléseinek, de tavaly nyáron nagyon erős nézőszámokat hoztak, így nyilván sokat várhat tőle az RTL Klub.
A Híradó és a Tények gyakorlatilag fej fej mellett végzett. A TV2-n a Hegyi doktor, az RTL-en a Barátok közt is erősödni tudott a korábbi héthez képest.
Az RTL Klubon futó esti – heti – sorozatok közül a Cobra 11 teljesített a legjobban (9,5%), a hétköznap estiek közül pedig a Doktor Murphy és a Magnum (5,5 – 5,5%), majd Különben dühbe jövök (5,4%), Négy esküvő, egy temetés (4%), Gyilkos lelkek (3,4%) volt a sorrend.
A 18-49 éveseknél azonban a hét legnézettebb műsorát nem az RTL Klub és nem is a TV2 sugározta, hanem az M4 Sport, ugyanis a Forma-1-es Magyar Nagydíj vonzotta a legtöbb nézőt (183 ezer) ebből a célcsoportból.
A teljes lakosságnál hagyományosan gyengébben szerepel a Forma-1, mint a kereskedelmi célcsoportnál, s így volt ez a Magyar Nagydíj esetében is, viszont még ezzel is Top 10-ben végzett a Forma-1. A teljes lakosság körében a hatodik legnézettebb műsor volt, 478 ezres nézőszámmal.
Az RTL Klub legnézettebb műsora címnek a 18-49 éveseknél vasárnap este műsorra tűzött Coco című animációs film örülhetett (159 ezer néző). A teljes lakosságnál a vasárnap esti RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje (650 ezer nézővel).
A TV2 esetében a 18-49 éveseknél a hétfői Tények Plusz vonzotta be hozzájuk a legtöbb 18-49 éves nézőt (141 ezret). A teljes lakosságnál a hétfői Tények érte el a legjobb nézőszámot (661 ezret), amivel a 4+-os célcsoportnál a hét legnézettebb műsorának bizonyult.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.