- Hirdetés -

Drága lehet idén a karácsony

|

- Hirdetés -

A globális ellátási lánc akadozása egyelőre nem veszélyezteti a lakossági csomagok kiszállítását, ugyanakkor a növekvő üzemanyagárak már most is visszaköszönhetnek a fuvardíjakban. Ráadásul nyakunkon a karácsonyi dömping, amikor a fuvarozócégek kapacitásai beszűkülnek. Hannya Ernesto, a hazánkban már két egységgel rendelkező Mail Boxes Etc. (MBE) postai és csomagküldő hálózat ügyvezetője elmondta, azért nem ajánlott kivárni az utolsó pillanatig az ajándékok megrendelésével vagy küldésével, mert a rövidebb szállítási határidő magasabb szolgáltatási szintet képvisel, azaz arányosan többet is kell fizetni érte.

A sajtóban mostanra napi szinten olvashatunk arról, hogy a globális ellátási lánc akadozása térdre kényszerített különböző szektorokat, de a magánfogyasztók ezt még Magyarországon nem feltétlenül érzékelik a hétköznapokban. Ez a probléma alapvetően a gyártó-összeszerelő és termelőcégeket érinti, hiszen alapanyag, alkatrészhiányban szenvednek, illetve a kereskedelmi láncokhoz így nem érkeznek meg időben a berendelt termékek sokszor készlethiányt okozva ezzel.

Hannya Ernesto, a MBE Magyarország ügyvezetője szerint a kiscsomag logisztikánál a fogyasztók inkább megérezhetik az üzemanyagárak emelkedését, a fuvardíjakba ugyanis jellemzően minden vállalat beépít egy lebegő pótdíjat, amit az üzemanyagár mindenkori világpiaci árához igazítanak. Bár ez kismértékű, de jelen van a megrendelőkre terhelt költségekben.

Észnél kell lenni karácsony előtt

A szakértő azt mondta, a karácsonyi rendelésekkel összefüggésben nincs különösebb ok az aggodalomra, mert az online kereskedelmi logisztika egy dinamikusan fejlődő területe a szegmensnek, amibe az elmúlt években a szállítócégek komoly összegeket invesztáltak. Hozzátette ugyanakkor, az év végi hajrában a kapacitások a kereslet növekedése miatt nagyon beszűkülhetnek, amit az emberek a pénztárcájukon is megérezhetnek.

„A kiskereskedelmi szállítmányozás szezonális, az év utolsó három hónapjára koncentrálódik, itt történik meg a csomagküldések túlnyomó többsége. Az ugyanakkor egyáltalán nem mindegy, milyen hálózatot vesz igénybe a megbízó. Mint minden más szolgáltatói területen, úgy a szállítmányozásban is más-más ár- és szolgáltatási szintet nyújtanak a cégek, aminek komoly hozzáadott értéke is tud lenni” – magyarázta.

Hannya Ernesto szerint a magyarok alapvetően árérzékenyek és online rendeléskor nem figyelik, milyen cég szállítja majd házhoz a csomagjukat. Karácsony közeledtével viszont ennek hatványozott fontossága is lehet, mert ha valaki túl későn kap észbe, olyan szállítmányozót kell választani, ami tudja tartani a szűk határidőt, ez viszont több pénzbe is kerül.

Felhívta rá a figyelmet, hogy a légi fuvardíjak drasztikus emelkedése miatt a Wishről és az Alibabáról rendelt csomagok vasúton érkeznek, amikre heteket, esetekben hónapokat kell várni, így onnan már most sem érdemes karácsonyi ajándékban gondolkozni.

Megnyitott a „magánposta” második egysége Budapesten

A Mail Boxes Etc. a világ első számú független postai és üzleti szolgáltatási hálózata, amelynek fő profilja a küldemények, dokumentumok, csomagok kezelése, feladása, szállítása és csomagolása. Hannya Ernesto elmondta, elsősorban kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánszemélyeknek nyújtják tanácsadással, igényfelméréssel egybekötött szolgáltatásukat, mindezt rejtett költségek nélkül, fix árakkal.

Az üzleti szolgáltatás ugyan hazánkban új, Nyugat-Európában és a tengerentúlon már bizonyított. A céget az Amerikai Egyesült Államokban alapították 40 évvel ezelőtt, de 1996 óta olasz tulajdonban van. Jelenleg több mint, háromezer egységgel rendelkeznek globálisan és minden héten nyílik a világon valahol egy új MBE központ.

A legutóbb épp a fővárosban, az Oktogonnál nyílt egy „magánposta” hivatal, ami a XIII. kerületi egység után a második Magyarországon. A franchise tovább is szeretne terjeszkedni: csak az elkövetkező években 18 új központot létesítenének, a középtávú cél pedig az, hogy Budapest összes kerületében és minden megyeszékhelyen jelen legyenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...