- Hirdetés -

Dübörög az irodapiac

|

- Hirdetés -

A legfrissebb lakáspiaci jelentések a lakóingatlanpiac lassulásáról szólnak, azonban a kereskedelmi ingatlanpiacon nem látható egyelőre a fékezés. Habár a MÁP+ konstrukció vonzó alternatívát jelent az ingatlanba újonnan áramló hazai tőke számára, egyelőre továbbra is erős a hazai vevői oldal az intézményi ingatlanpiacon, és érezhetően élénkül a külföldi befektetői érdeklődés is.

A harmadik negyedévben erősödött az ingatlanpiaci forgalom, 577 millió eurónyi befektetés érkezett a hazai nem-lakáscélú ingatlanpiacra. Ez negyedéves alapon 46%-os erősödést jelentett. Az év első kilenc hónapjában a teljes befektetési forgalom átlépte az 1,1 milliárd eurós határt, ami egy hajszállal (3%) magasabb a tavalyi év ugyanerre az időszakára regisztrált értéknél. A CBRE 34 tranzakciót regisztrált 33 millió eurós átlagos értékkel, ami érdemi növekedés az előző évhez képest, hiszen az elmúlt hónapokban számos több ingatlant értintő portfolió-adásvétel történt.

Az irodák népszerűsége befektetési termékként töretlen, amit jól mutat, hogy a teljes forgalom 47%-át budapesti irodaházak vásárlása adta a III. negyedévben, éves összesítésben ez az érték pedig 55%. A kiskereskedelmi ingatlanok iránt az év elején gyenge volt az érdeklődés, de az ősz elején ez megerősödött, így az eddigi éves forgalom 24%-át teszi ki ez a szektor. Vélhetően ez a részesedés a következő negyedévben tovább fog emelkedni a folyamatban lévő tranzakciókat alapul véve. A CBRE előrejelzése szerint az idei évben a forgalom 1,5-1,6 milliárd euró körül alakulhat, ami a tavalyi éves 1,76 milliárd alatt marad. Az év elején a CBRE által készített befektetői hangulat indexben a legtöbben a tavalyihoz hasonló forgalmat vártak idénre is, azonban beigazolódni látszik a többség félelme, miszerint a szűkös kínálat miatt a teljes forgalom elmaradhat a tavaly mért szinttől.

A piac további növekedését hozhatja ugyanakkor a növekvő irodapiaci építési aktivitás: Habár 2019-ben az újonnan átadásra kerülő irodaterület nagysága alig 112.000 m2 lesz, 2020-ban ez a szám duplázódhat (hozzávetőlegesen 217.000 m2-re). Erre az új kínálatra nemcsak befektetési oldalon van igény, hanem a költözni vagy bővülni vágyó bérlőknek is segítséget jelent. Jelenleg Budapesten ugyanis alig 217.000 m2 iroda áll üresen, többnyire külső kerületekben, régebbi házakban. Ez 5.9%-os üresedési rátának felel meg, ami a valaha mért legalacsonyabb az irodapiacon.

Mindeközben a kereslet nem gyengül: 191.000 m2-re kötöttek bérleti szerződést csak a III. negyedévben, ami 82%-os emelkedés a nyári hónapokhoz képest. Ezt a rendkívüli növekedést árnyalja azonban, hogy a tranzakciók 63%-a a jelenlegi bérleti szerződések megújítása volt. Az erős kereslet, a mérsékelt új kínálat és a csökkenő kihasználatlanság miatt a bérleti díjak tovább emelkedtek. „A teljes üresen álló állományt nézve a kínálati díjak átlaga 12.9 EUR/m2/hó, az ’A’ kategóriában ugyanez az érték már 15.3 EUR/m2/hó, ami újabb 5%-os emelkedést jelent tavaly őszhöz képest. Az új építésű házakban a kínálati ár akár 16-17 EUR/m2/hó szintet is elérhet, a Belvárosban pedig a legdrágább irodákat 25-26 eurós négyzetméterenkénti áron kínálják, már amennyiben van egyáltalán szabad terület.” – tette hozzá Borbély Gábor, a CBRE Magyarország üzletfejlesztési és kutatási Igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA