- Hirdetés -

Duplázhat a közösségi autózás

|

- Hirdetés -

A következő hat évben a duplájára bővülhet azoknak a száma, akik saját autóikat feladva a közösségi autózás kényelmét választják. Világszerte már így is 22 millióan használják az autómegosztó szolgáltatásokat.

A Frost&Sullivan közlekedési szokásokat vizsgáló cég elemzése szerint 2025-re a mai felhasználók már több mint duplája, 45 millió ember lesz a világon, akik úgy döntenek, hogy a saját autóval járó kényelmetlenségeket és költségeket feladva inkább a közösségi autózásra állnak majd át.

A tendencia már Magyarországon is érezhető, bár tény, hogy az autómegosztás egyelőre a budapestiek számára reális alternatíva. Itt válnak kézzelfoghatóvá ugyanis azok az előnyök, amiket egy közösségi autó képes nyújtani. Egy ilyen kocsi fenntartási és parkolási költségei, valamint a karbantartás ugyanis nem az autó használóját terhelik, hanem az autóparkot működtető céget. Így tehát annak, aki rövid vagy közepes távon és főleg városon belül használja az autóját, kifizetődő választás lehet a saját tulajdonú autóval szemben.

Idehaza a GreenGo volt az első szolgáltató, amely bevezette a közösségi autózás fogalmát: kizárólag környezetkímélő és elektromos kisautókból álló 45 darabos flottájuk két év alatt 300 járműre bővült. Mostanra csak Budapesten már 30-40 ezren használják a közösségi autós szolgáltatásokat. Nemzetközi kutatások alapján egy GreenGo kocsi 5-10 saját, nagyrészt kihasználatlanul álló autót vált ki.

„Az induláskor kicsit izgultunk, hiszen Kelet-Európában a miénk volt az első elektromos flotta – mondta Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője. – Már az első évben egyértelműen kiderült: a szolgáltatás bizonyította létjogosultságát Budapesten és azt, hogy kiválthatja a saját autó használatát.”

A GreenGo-nak nem csak a flottája nőtt, a kocsik használóinak száma még meredekebben emelkedett: ma nyolcszor annyian veszik igénybe az elektromos VW Up-jaikat, mint 2 éve.

A Kaliforniai Egyetem (UCLA) Közlekedéstudományi Intézete a GreenGo magyarországi indulásának évében végzett egy kutatást az Egyesült Államokban és Kanadában: kiderült, hogy egyetlen közösségi autós szolgáltató beindulása is azt eredményezte, hogy az öt vizsgált, és egyébként Budapesttel méretben összevethető városban (Washington, Calgary, San Diego, Seattle, Vancouver) egy év alatt 28 ezer magántulajdonú autóval lett kevesebb csak azért, mert az emberek átszoktak a carsharingre. Az indokok egyértelműek voltak: amellett, hogy a saját autó feladása jelentősen környezetbarát megoldás, még komoly költségmegtakarítást is jelent.

Az európai autógyártókat tömörítő szervezet, az ACEA kimutatásai szerint Európában évente még így is 1,9 százalékkal nő a személyautók száma, Magyarországon ráadásul ennél is meredekebben. Az utolsó mért adatok szerint 4,5 százalékkal lett több autó, mint egy évvel korábban, 2010 óta pedig már közel fél millió személykocsit helyeztek forgalomba idehaza, a Központi Statisztikai Hivatal számai alapján.

„Nem csak Budapesten, de egész Kelet-Európában tendencia, hogy nő a személyautók száma, ráadásul az autók átlagéletkora egyre magasabb – támasztotta alá Michaletzky Bálint. – Arra számítunk ugyanakkor, hogy ahogy az autómegosztó szolgáltatások egyre érettebbé válnak, a magyar piacon is megfordul majd a folyamat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...