Csalódott lennék, ha 2019 végére nem tudnánk megduplázni az árbevételünket – nyilatkozta Biró László a Marketing&Media magazinnak. A Mediator ügyvezetője beszélt arról is, hogy a reklámversenyeknél az összetett értékelési szempontrendszerek során néha a szakmai szempontok könnyebben elvesznek, emiatt megfontolandó, hogy a jövőben mekkora hangsúlyt helyeznek a versenyekre.
– Elég nagy átalakulások vannak az ügynökségi piacon, mintha hirtelen mindenki full service akarna lenni. Mennyire szükségszerű ez?
– Gyakorlatilag három típusa maradt az ügynökségeknek: a csak médiatervezéssel és -vásárlással foglalkozó médiaügynökségek; a korábbi ATL-, BTLügynökségek, amelyek beszippantották a digitális, event és PR-divíziókat, ők a komolyabb médiatervezésen és -vásárláson kívül mindent csinálnak, csomagokban gondolkodnak; valamint a full service ügynökségek. Az ügyfelek igényeit valóban 360 fokban kiszolgáló full service ügynökség azonban nagyon kevés van a piacon. Mi ilyenek vagyunk. Ennek is köszönhető, hogy egyre többen tisztelnek meg minket a bizalmukkal.
– Két éve, 2017-ben már egy 1,75 milliárd forintos forgalmú cég voltatok, 25 százalékot nőttetek 2016-hoz képest. Tavaly mekkora volt a bővülés?
– A tavalyi év 2017-hez hasonlóan alakult. Az árbevételünk nem nőtt, de kicsit átalakult az árbevételi struktúránk, így az eredményekkel a tulajdonosok is elégedettek. 2018 inkább a belső építkezésről szólt.
– Nem mindenki számára, de a legtöbb ügynökségnek azért mégiscsak fontos, hogy milyen eredményeket ér el a reklám versenyeken. Jöttek a díjak vagy jö hettek volna jobban?
– Tavaly nem voltak fókuszban a versenyek, mégis nyertünk több aranyat, fődíjat. Azonban a díjazásoknál az összetett értékelési szempontrendszerek kidolgozása során néha a szakmai szempontok könnyebben elvesznek. Emiatt még megfontoljuk, mennyire lesz hangsúlyos a jövőben a versenyekre való nevezésünk.
– Milyen célt tűzött ki 2019-re a Mediator? Meddig tarthat a növekedési fázis? Van olyan terület, amit mindenképpen érdemes fejleszteni?
– Azt ígértem a karácsonyi ünnepségünkön, hogy 2019-ben mi leszünk a legnagyobbak a piacon az árbevétel alapján a kreatív és full service ügynökségek között. A viccet félretéve, úgy alakult az év eleji tenderidőszak, hogy csalódott lennék, ha 2019 végére nem tudnánk megduplázni az árbevételünket. Szóval az igazi növekedés még csak most kezdődik a Mediatorban, ez pedig több irányban is elképzelhető. Az egyik a nemzetközi terjeszkedés, amire WPI-tagságunknak köszönhetően megvan a lehetőségünk. Egyre több nemzetközi megbízást kapunk: végeztünk már piacfelmérést, kreatív tervezést a magyar piacra vonatkozóan egy top 5-ben lévő amerikai pizzérialáncnak; dolgoztunk török és szlovén partnerrel – utóbbival egy turisztikai projekten, ami nagyon izgalmas volt, ezért a jövőben is keresni fogjuk a hasonló lehetőségeket. Szeretnénk más iparágak kiszolgálása felé is nyitni – ez egy másik irány. A PR- és event részlegünkre az idén nagy hangsúlyt fektetünk, ezen a téren egy kicsit elmaradásban voltunk a többi divíziónkhoz képest. Továbbá szeretnénk még erősebben integrálni a szakértői szerepet a full service szemléletbe: vannak ügynökségek, amelyek konferenciákat szerveznek, tartalmat gyártanak, mi is megértünk erre.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legutóbbi számában olvasható.