- Hirdetés -

Duplázott a Toyota

|

A 2023. április 1-től 2024. március 31-ig tartó 2024-es japán pénzügyi évben a Toyota még legutóbbi kimagasló profitvárakozásait is megdöntve történelmi rekordot jelentő 5350 milliárd jen adózás előtti eredményt ért el, ami a mai árfolyamon mintegy 34,3 milliárd dollárnak vagy 12.360 milliárd forintnak felel meg. Ez az előző pénzügyi évhez képet mintegy 96,4 százalékos növekedést jelent, azaz a világ legnagyobb autógyártója egyetlen év alatt gyakorlatilag megduplázta a profitját.

Soha egyetlen autógyártó sem könyvelhetett el akkora éves adózás előtti eredményt, mint a Toyota a legutóbbi japán pénzügyi évben. A 34,3 milliárdos rekordnyereség ráadásul nem a Daihatsu és Hino márkákat is magában foglaló teljes Toyota Csoport, csupán a Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Motor Company eredménye. Az elképesztő sikerben kétségkívül meghatározó szerepe van annak, hogy az elmúlt időszakban a vállalat nyeresége közel ötször gyorsabban bővült, mint a bevételei: az előbbi 96,4%-al, míg az utóbbiak 21,4%-al nőttek egyetlen év alatt. Ennek alapja pedig nem más, mint a Toyota multitechnológiás stratégiájának globális sikere, amelynek keretében a világ elsőszámú autógyártójának ügyfelei részben vagy teljesen elektromos meghajtások (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) széles tárházából választhatnak személyes felhasználási igényeiknek megfelelően.

Az iparági zöldülés motorjaként a Toyota meg tovább növeli értékesítéseiben az elektrifikált autók arányát

A március 31-el véget érő 2024-es japán pénzügyi évben világszerte gazdára talált mintegy 10,3 Toyota és Lexus modellből 3,85 milliót, azaz a teljes világszintű értékesítés mintegy 37,4%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók. Az előző évhez képest mintegy 35,3%-al több elektrifikált autóból 3,6 milliót (32,1%-os növekedés) tettek ki az öntöltő hibrid elektromos, míg 141 ezret (60,3%-os növekedés) a plug-in hibrid elektromos, 117 ezret az akkumulátoros elektromos (210,1%-os növekedés) és 4 ezret (11,3%-os növekedés) a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók.

Az autógyártó a 2024. április 1-el induló 2025-ös japán pénzügyi évben ennél is ambiciózusabb célokat fogalmazott meg, és egyetlen év alatt közel 1 millió darabbal, 4,83 millióra tervezi növelni az elektrifikált autók globális értékesítéseit, amelyek így a tervek szerint a világszintű Toyota és Lexus eladások 46,4%-át képviselik majd.

Az idei évben tervezett elképesztő összegű beruházások várhatóan csökkentik majd az éves profitot

A 2024 április 1-el kezdődő 2025-ös japán pénzügyi évben a Toyota komoly lépéseket tesz a világ elsőszámú autógyártójából a világ vezető mobilitási szolgáltatójává történő átalakulás útján, miközben még tovább nyitja a multitechnológiás stratégiában rejlő lehetőségeket. Ennek fedezetéül a vállalat brutális, több, mint 2000 milliárd jenes (12,8 milliárd dollár, avagy 4.620 milliárd forint) beruházásokat eszközöl. Ennek keretében a tavalyi 500 milliárd jenről (3,2 milliárd dollár) 1700 milliárd jenre (10,9 milliárd dollár) növeli a kutatási és fejlesztési tevékenyégre fordított összeget. A kiemelt fejlesztési területek között helyet kapnak a részben vagy teljesen elektromos meghajtásokhoz szükséges akkumulátortechnológiák, az alternatív meghajtások (hidrogén belsőégésű technológia, e-üzemanyagok), a mesterséges intelligencia, a robotika, az autonóm autózás és a szoftverfejlesztések. A beruházások magukban foglalnak emellett egy 380 milliárd jenes (2,4 milliárd dollár) az emberi erőforrásokba történő befektetést is.

Mindezek eredményeképp a vállalat várakozásai szerint 2025-ös japán pénzügyi évet 4300 milliárd jenes (27,5 milliárd dolláros, avagy 9.900 ezer milliárd forintos) adózás előtti eredménnyel zárhatja majd.

„Az elmúlt évek sorozatos, mind a világgazdaságot (Covid, orosz-ukrán háború), mind specifikusan az autóipart (félvezetőválság, chipválság, egekbe szökő alapanyagárak) érintő válságai ellenére a Toyota következetesen folytatott multitechnológiás zöld stratégiájának köszönhetően évről évre növelni tudta globális értékesítéseit és nyereségét, megerősítve pozícióját a világ legnagyobb, leginnovatívabb, legprofitábilisabb és legzöldebb autógyártójaként. A 2023-as naptári évben elért csoportszintű rekordértékesítések, és az ezt részben átfedő 2024-es japán üzleti évben elért rekordprofit pedig lehetővé teszi azt a vállalat számára, hogy a következő pénzügyi évben eszközölt történelmi, 12,8 milliárd dollár összértékű, a kutatás/fejlesztés és az emberi erőforrások területeit érintő befektetések révén felgyorsíthassa átalakulását a világ elsőszámú autógyártójából a világ vezető mobilitási szolgáltatójává.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője, aki azt is elárulja, hogy a tavalyi évben Magyarországon is piacvezető autógyártó idén is elképesztő modellinvázióval készül, nem kevesebb, mint 20 új vagy modellfrissített Toyota és Lexus modellt bemutatva, amelynek mindegyike elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...