- Hirdetés -

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

|

- Hirdetés -

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell, míg 263 000 (2020-hoz viszonyítva + 97 %) tisztán elektromos jármű volt. A Volkswagen ezzel megduplázta a korábbi évhez képest az elektromos hajtásrendszerrel szerelt modelljeinek kiszállítási számát.

„A Volkswagen tovább folytatja az e-mobilitásra való átállást a félvezetők piacán tapasztalható korlátozott kínálat ellenére is” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „A Volkswagen igen rövid idő alatt vezető pozíciót szerzett a tisztán elektromos járművek piacán Európában. ACCELERATE stratégiánk révén és modellkínálatunk bővítésével folytatjuk e-mobilitási offenzívánk tempójának növelését. Az idei év vége előtt bemutatkozó ID. BUZZ1 egy újabb érzelemgazdag modellel bővíti az ID. családot” – tette hozzá.

A Volkswagen minden hajtásrendszert figyelembe véve közel 4,897 millió járművet adott át ügyfeleinek világszerte 2021-ben. Ez 8 százalékos csökkenés az előző év eredményéhez képest. A félvezetők akadozó kínálata az egész év során hátráltatta a gyártási folyamatokat és összességében komolyan befolyásolta a kiszállítási darabszámokat. „A Volkswagen elfogadható értékesítési eredményeket ért el egy komoly kihívásokkal teli környezetben. Azonban a félvezetőknek a gyártásra gyakorolt jelentős hatását nem sikerült teljesen kiegyenlíteni az év során. Mindazonáltal a rekord magas, 543 000 darabos rendelési várólistánk Európában –amelyből 95 000 darab ID modell – egyértelműen mutatja, hogy a Volkswagen járművek iránti kereslet továbbra is kiemelkedően magas.” – véli Klaus Zellmer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja.

A Volkswagen megduplázta a kiszállított elektromos járművek számát

A tisztán akkumulátoros hajtással (BEV) és hibrid hajtásrendszerrel szerelt járművek aránya közel duplájára, 7,5 százalékra nőtt az összes kiszállításon belül (2020-ban: 4 százalék). Európában ezek a járművek adják a Volkswagen kiszállításainak 19,3 százalékát (2020-ban: 12,6 százalék). A Volkswagen jelentős emelkedést könyvelt el az elektromos járművek kiszállítását illetően az Amerikai Egyesült Államok, Kína és Németország piacain. A vállalat hazai piacán minden negyedik átadott Volkswagen jármű egy hálózatról tölthető modell volt. Az elektromos offenzíva Kínában is folytatódik, annak ellenére, hogy az év vége felé a félvezetők kínálatában itt is jelentkezett egyfajta szűkösség, ami a gyártásra korábban előjegyzett elektromos járműveket is érintette. Összesen 77 100 darab (2020-hoz viszonyítva + 437 százalék) elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek Kínában, amelyek közül több, mint 70 000 az ID családból került ki. Ezzel a Volkswagen egyike az öt legnagyobb, tisztán elektromos járművet kínáló gyártónak Kínában. 2022-re a márka további jelentős bővüléssel számol. Az Amerikai Egyesült Államokban közel 17 000 elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek, ami hozzávetőleg hússzor több, mint a korábbi év eredménye. Ezzel a Volkswagen a negyedik helyre zárkózott fel az elektromos járművet kínáló gyártók sorában.

A világautó ID.42 egy igazi bestseller

A Volkswagen világszerte legnépszerűbb tisztán elektromos modellje az ID.4, amely piacra kerülésének első évében már megszolgálta a világautó elnevezést. Az ID.4 volt a 263 000 tisztán elektromos jármű közül a legnagyobb számban kiszállított modell, amelyből 119 650 darabot vehettek át tulajdonosaik. Őt követte az ID.33 (közel 76 000 darabbal), majd az e-up!4 (közel 41 500 darabbal) és a kizárólag a kínai piacra készült ID.65 (alig kevesebb, mint 18 000 darabbal).

Európában az ID.4 vezeti a tisztán elektromos modellek rangsorát Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban. A tisztán elektromos SUV ID.4 szintén sikerrel mutatkozott be az Egyesült Államok piacán, ahol közel 17 000 darabot vehettek át az ügyfelek ebből a modellből. Kínában a tisztán elektromos SUV modellek között az ID.4 már a második helyen áll.

Kifizetődő az SUV modellekre szánt kiemelt figyelem; a Golf még mindig az élen

Az SUV modellek kategóriája a leggyorsabban növekvő piaci szegmens. A Volkswagen már korán felismerte ezt a trendet és következetesen ennek megfelelően alakította kínálatát. Az SUV modellek jelenleg a teljes kiszállítás több, mint 40 százalékát teszik ki (2020-ban: 34,8 százalék). Az Egyesült Államokban a Volkswagen árbevételének három negyede az SUV modellek értékesítéséből származik, 2013 óta pedig a tavalyi évben szállította ki a márka a legtöbb autót ezen a piacon. Mindemellett a Golf továbbra is a legkeresettebb autó volt 2021-ben Németországban, a félvezetők piacán tapasztalt kínálati nehézségek ellenére is.

A Volkswagen arra számít, hogy 2022 első fele legalábbis igen bizonytalan és kihívásokkal teli marad a félvezetőket érintő tartósan szűkös kínálat miatt. A vállalat azonban úgy véli, hogy az év előrehaladtával a vállalat várhatóan képes lesz stabilizálni a gyártását és a lehető leghamarabb csökkenti rendelési várólistáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....

Sajtódíjat indít a Siemens

Újraindítja médiadíját a Siemens, amellyel a technológia területén kimagasló minőségű munkát végző újságírókat és tartalomkészítőket kívánja elismerni. A Siemens Media Award 2023 regionális sajtópályázatra Közép- és Kelet-Európa hét országában (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szerbia,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....