- Hirdetés -

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

|

- Hirdetés -

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell, míg 263 000 (2020-hoz viszonyítva + 97 %) tisztán elektromos jármű volt. A Volkswagen ezzel megduplázta a korábbi évhez képest az elektromos hajtásrendszerrel szerelt modelljeinek kiszállítási számát.

„A Volkswagen tovább folytatja az e-mobilitásra való átállást a félvezetők piacán tapasztalható korlátozott kínálat ellenére is” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „A Volkswagen igen rövid idő alatt vezető pozíciót szerzett a tisztán elektromos járművek piacán Európában. ACCELERATE stratégiánk révén és modellkínálatunk bővítésével folytatjuk e-mobilitási offenzívánk tempójának növelését. Az idei év vége előtt bemutatkozó ID. BUZZ1 egy újabb érzelemgazdag modellel bővíti az ID. családot” – tette hozzá.

A Volkswagen minden hajtásrendszert figyelembe véve közel 4,897 millió járművet adott át ügyfeleinek világszerte 2021-ben. Ez 8 százalékos csökkenés az előző év eredményéhez képest. A félvezetők akadozó kínálata az egész év során hátráltatta a gyártási folyamatokat és összességében komolyan befolyásolta a kiszállítási darabszámokat. „A Volkswagen elfogadható értékesítési eredményeket ért el egy komoly kihívásokkal teli környezetben. Azonban a félvezetőknek a gyártásra gyakorolt jelentős hatását nem sikerült teljesen kiegyenlíteni az év során. Mindazonáltal a rekord magas, 543 000 darabos rendelési várólistánk Európában –amelyből 95 000 darab ID modell – egyértelműen mutatja, hogy a Volkswagen járművek iránti kereslet továbbra is kiemelkedően magas.” – véli Klaus Zellmer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja.

A Volkswagen megduplázta a kiszállított elektromos járművek számát

A tisztán akkumulátoros hajtással (BEV) és hibrid hajtásrendszerrel szerelt járművek aránya közel duplájára, 7,5 százalékra nőtt az összes kiszállításon belül (2020-ban: 4 százalék). Európában ezek a járművek adják a Volkswagen kiszállításainak 19,3 százalékát (2020-ban: 12,6 százalék). A Volkswagen jelentős emelkedést könyvelt el az elektromos járművek kiszállítását illetően az Amerikai Egyesült Államok, Kína és Németország piacain. A vállalat hazai piacán minden negyedik átadott Volkswagen jármű egy hálózatról tölthető modell volt. Az elektromos offenzíva Kínában is folytatódik, annak ellenére, hogy az év vége felé a félvezetők kínálatában itt is jelentkezett egyfajta szűkösség, ami a gyártásra korábban előjegyzett elektromos járműveket is érintette. Összesen 77 100 darab (2020-hoz viszonyítva + 437 százalék) elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek Kínában, amelyek közül több, mint 70 000 az ID családból került ki. Ezzel a Volkswagen egyike az öt legnagyobb, tisztán elektromos járművet kínáló gyártónak Kínában. 2022-re a márka további jelentős bővüléssel számol. Az Amerikai Egyesült Államokban közel 17 000 elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek, ami hozzávetőleg hússzor több, mint a korábbi év eredménye. Ezzel a Volkswagen a negyedik helyre zárkózott fel az elektromos járművet kínáló gyártók sorában.

A világautó ID.42 egy igazi bestseller

A Volkswagen világszerte legnépszerűbb tisztán elektromos modellje az ID.4, amely piacra kerülésének első évében már megszolgálta a világautó elnevezést. Az ID.4 volt a 263 000 tisztán elektromos jármű közül a legnagyobb számban kiszállított modell, amelyből 119 650 darabot vehettek át tulajdonosaik. Őt követte az ID.33 (közel 76 000 darabbal), majd az e-up!4 (közel 41 500 darabbal) és a kizárólag a kínai piacra készült ID.65 (alig kevesebb, mint 18 000 darabbal).

Európában az ID.4 vezeti a tisztán elektromos modellek rangsorát Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban. A tisztán elektromos SUV ID.4 szintén sikerrel mutatkozott be az Egyesült Államok piacán, ahol közel 17 000 darabot vehettek át az ügyfelek ebből a modellből. Kínában a tisztán elektromos SUV modellek között az ID.4 már a második helyen áll.

Kifizetődő az SUV modellekre szánt kiemelt figyelem; a Golf még mindig az élen

Az SUV modellek kategóriája a leggyorsabban növekvő piaci szegmens. A Volkswagen már korán felismerte ezt a trendet és következetesen ennek megfelelően alakította kínálatát. Az SUV modellek jelenleg a teljes kiszállítás több, mint 40 százalékát teszik ki (2020-ban: 34,8 százalék). Az Egyesült Államokban a Volkswagen árbevételének három negyede az SUV modellek értékesítéséből származik, 2013 óta pedig a tavalyi évben szállította ki a márka a legtöbb autót ezen a piacon. Mindemellett a Golf továbbra is a legkeresettebb autó volt 2021-ben Németországban, a félvezetők piacán tapasztalt kínálati nehézségek ellenére is.

A Volkswagen arra számít, hogy 2022 első fele legalábbis igen bizonytalan és kihívásokkal teli marad a félvezetőket érintő tartósan szűkös kínálat miatt. A vállalat azonban úgy véli, hogy az év előrehaladtával a vállalat várhatóan képes lesz stabilizálni a gyártását és a lehető leghamarabb csökkenti rendelési várólistáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...