- Hirdetés -

Durva áremelkedés jön az építőiparban

|

- Hirdetés -

A keresletnövekedés és az alapanyagok drágulása miatt várhatóan az építőipari gyártott termékeknél is érezhető áremelkedésre lehet számítani márciustól.

Kovács Vilmos, a Kovi-Kő Térkőgyár ügyvezetője a felújítási támogatással kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy vissza nem térítendő támogatásként a beruházás költségének 50 százaléka maximum hárommillió forintig igényelhető vissza, de a támogatás összegében figyelembe vett munkadíj és anyagköltség maximum a teljes összeg 25-25%-a lehet. Hozzátette, hogy a piacon sokan megelőzik a kereslethullámot, és sokan kötik le már most az anyagokat azokhoz a munkákhoz, amiket május-június körül végeznek majd el.

Jelentős áremelkedéssel indult a 2021-es év az építőiparban. A vasanyagok ára már most 20 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor, a beton alapanyagú termékek árát pedig hagyományosan márciusban szokták emelni a sóderbányák és a cementgyárak, ráadásul idén tavasszal a korábbi évekhez képest egy komolyabb drágulásra kell felkészülni.

Kovács Vilmos, a Kovi-Kő Térkőgyár ügyvezetője arról beszélt, hogy ha az alapanyagok ára emelkedik, az húzza magával a termékek, így például a gyártott térkő árát is, amit a lakosság márciusban kezdhet majd megérezni.

„2006 és 2016 között tulajdonképpen végig változatlan áron tudtunk dolgozni, de az utóbbi esztendőkben a sóderbányák és a cementgyárak folyamatosan többet kértek az alapanyagokért. A piacon kapható termékek ára ezt nem egy összegben követte le, de számításaink szerint a térkőben idén egy 10 százalékos drágulás egyáltalán nem kizárt, sőt, inkább valószínű” – értékelte a helyzetet a szakember.

Májusi kereslet már januárban

Kovács Vilmos elmondta: soha nem volt még ilyen forgalmas januárjuk. Ez annak köszönhető, hogy tavaly november-decemberben szinte mindenki kivárt a kormány által bejelentett új otthonfelújítási kedvezmények miatt, ezért a kereslet januárban egyben zúdult rá a piacra.

„Olyan mennyiségű árajánlatot adunk ki, mintha tavasszal, a szezon közepén lennénk. Rengetegen kötik le az alapanyagot olyan munkákhoz, amiket május-júniusban végeznek majd el. Ezzel megelőzik azt a nagyon erős kereslethullámot, ami akkorra várható, és biztosan nem fognak elcsúszni a felújítással. Ajánlott egyébként a kivitelezőkkel is előre egyeztetni, hiszen vélhetően a szakemberek is nagyon le lesznek terhelve egész évben” – fogalmazott.

A Kovi-Kő Térkőgyár ügyvezetője azt is kiemelte, hogy Magyarország legnagyobb otthonfelújítási programjának keretében a térkövezés is támogatható.

„A térkövezés, az ágyásszegélyek kialakítása vagy a támfal és a járda építése tipikusan olyan feladatok és kiadások, amelyekre a háztulajdonosok csak másod- vagy harmadsorban gondolnak a házfelújítások során. 2021-ben pedig duplán megéri figyelmet fordítani ezekre a feladatokra, mert most egyszeri, vissza nem térítendő támogatásként a beruházás költségének 50 százaléka, maximum 3 millió forintig, visszaigényelhető azzal a feltétellel, hogy a támogatás összegében figyelembe vett munkadíj és anyagköltség maximum a teljes összeg 25-25%-a lehet” – nyilatkozott.

Ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy a munkadíj mértékét nem haladhatja meg az anyagköltség mértéke, tehát már a tervezéskor érdemes figyelembe venni, hogy mekkora összegből vásárolunk anyagot, és mennyibe fog kerülni a kivitelező, hogy ne utólag, a pénz visszaigénylésekor érjen kellemetlen meglepetés bennünket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...