- Hirdetés -

Ebben nagyon lemaradtak a hazai vállalkozások

|

- Hirdetés -

Sokat fejlődtek a magyar vállalkozások informatika terén az elmúlt években, amit részben a pandémia, részben pedig a gazdasági válság kényszerített ki. Sok vezető azonban még mindig frusztrációként, mintsem kiváló üzleti lehetőségként éli meg a technológia rohamos fejlődését. Ez főként abból adódik, hogy a hazai KKV-k még mindig kezdetleges informatikai megoldásokat alkalmaznak és ritkán fordulnak IT szakértőkhöz. De vajon miért pont az informatika marad le az üzletfejlesztés során? A szakértő szerint ebben radikális változásokat fog hozni a cégvezetők körében jelenleg zajló generációváltás, így hamarosan jelentős lemaradással szembesülhetnek azok a cégek, akik nem váltanak magasabb szintű informatikára.

“Jelenleg egy olyan generációt látunk a cégek élére kerülni, akik már a számítógép és internet korában szocializálódtak, így számukra egyértelmű az IT kiemelt szerepe az üzletfejlesztésben. Éles váltás ez a vállalkozások életében, mivel jelenleg a legtöbb KKV még mindig kezdetleges szinten kezeli az informatikát. Ebben az átállásban tehát rendkívül fontossá válik az IT szolgáltatók szerepe az elkövetkező években.” - fejtette ki Juhász Viktor az üzleti informatikai szolgáltatásokkal foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

Eddig sorsfordító pillanat kellett ahhoz, hogy a cégvezetők IT szolgáltatóhoz forduljanak

A szakértő meglepő tapasztalata, hogy a hazai KKV-k körében az általános gyakorlat még 2023-ban is az, hogy a rendszergazda szerepét nem egy informatikai szakember, hanem egy IT-hoz valamilyen szinten értő kolléga vagy ismerős tölti be. Az ő feladatköre rendszerint kimerül abban, hogy feltelepíti a gépeket, létrehozza az email fiókokat és tüzet olt, ha baj van. Ez a gyakorlat azonban hosszú távon komoly gondot okozhat, mivel előbb-utóbb eljön az a pont, amikor olyan probléma üti fel a fejét, ami tapasztalt IT szakember híján visszafordíthatatlan károkhoz vezethet.

“A legtöbb vállalkozás csak akkor keres fel minket, miután már megtörtént a baj. Zsarolóvírus támadás, szerverleállás, adatvesztések stb. Ezek persze nem pillanatok alatt történnek, sokszor hosszú évek rosszul vagy egyáltalán nem kezelt problémái. Az IT szolgáltató felkeresése pedig csak akkor jön képbe, amikor már tarthatatlan a helyzet. Én ezt amolyan sorsfordító pillanatnak hívom, ami késként lebeg minden vállalkozás fölött, ami nem fordít kellő figyelmet az informatikájára.” - magyarázta Juhász Viktor, az iSolutions ügyvezetője.

A magas fokú digitalizáltság miatt minden céges területet áthat az IT háttér

A külső szakértők megbízása nem ismeretlen modell a hazai cégek számára, de IT területen még kevesen ismerték fel a benne rejlő előnyöket. Pedig a KKV-k körében már évtizedek óta bevett gyakorlat például, hogy külső irodákat bíznak meg a könyveléssel a komplexebb pénzügyi szolgáltatások érdekében. Üzleti szempontból ma már hasonló jelentőséggel bír egy megbízható informatikai szolgáltató a vállalkozások életében, hiszen a rendszergazdai szolgáltatások mellett teljeskörű karbantartást, folyamatos felügyeletet, üzleti szintű tanácsadást és oktatást is kaphatnak tőlük a cégek, ami hosszú távon fontos versenyelőnyt jelenthet.

“Azt kell megérteniük a hazai cégvezetőknek, hogy már minden digitalizált. A partnerekkel, ügyfelekkel történő kommunikáció már elképzelhetetlen email vagy egyéb digitális csatornák használata nélkül, sőt, már a NAV-val is online kommunikálnak a vállalkozások. Ugyanúgy, ahogy a könyvelést vagy a pénzügyi döntéseket se hanyagolhatjuk el a vállalatvezetés során, úgy az informatikát sem szabad figyelmen kívül hagyni. Hiszen ma már a működés minden területére negatív hatással van, ha nem megfelelő az IT rendszer.” - hívta fel a cégvezetők figyelmét Juhász Viktor.

Előnyben vannak az induló vállalkozások az informatikai érettség terén

Juhász Viktor, informatikai szakértő szerint hatalmas versenyelőnyben vannak digitalizáció szempontjából a most induló vállalkozások, hiszen már sokkal tudatosabban kezelik az informatikát és kiemelt figyelmet fordítanak rá az üzleti döntéshozatal során. Azonban hozzátette, hogy a régebbi cégeknek sincs késő a paradigmaváltásra, hiszen nincsen olyan vállalkozás, amit ne lehetne digitalizálni. Ehhez persze meg kell találni azt az informatikai rendszert, ami megfelel a cég igényeinek és a vállalati kultúrának. Ez egy olyan összetett feladat, amiben csak egy kellő szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező IT szolgáltató segítheti a cégeket.

“Természetes, hogy aki a rendszerváltás előtt, vagy a 90-es években alapította a cégét még nem az informatikára helyezte a vállalkozás alapjait. Ez azonban mára megváltozott, így célszerű, ha már az első pillanattól áll a szervezet mellett egy szakértő IT szolgáltató, aki segíti az üzleti döntéseket.” - érvelt Juhász Viktor üzleti informatika szakértő.

Hatalmas terhet vesz le a cégvezetők válláról a jó IT szolgáltató

Az IT problémák megfelelő szakember híján mindig a cégvezetők vállát nyomják, hiszen hozzá érkeznek be a munkatársak és ügyfelek panaszai amikre neki kell megtalálnia a megfelelő megoldást. Ez nem kis frusztrációt jelent egy vezető életében, akinek alapvetően az üzletfejlesztés és a vállalat irányítása a legfőbb feladata. Egy jó IT szolgáltató hatalmas terhet vesz le a cégvezetők válláról, azáltal, hogy kézben tartja az informatikával kapcsolatos ügyeket, megoldja a felmerülő IT problémákat és olyan rendszereket vezet be, amik egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik a munkát. Egy külső IT szolgáltató ráadásul egy házon belüli IT csapat fizetésének töredékéért nyújt minden területre kiterjedő szakértő támogatást. A modern és skálázható felhőrendszerek pedig már a pár fős vállalatoknak is biztosítják a profi és megfizethető informatikai hátteret.

“A technológia jelenlegi fejlettsége és összetettsége mellett lehetetlen, hogy a cégen belül egy darab IT munkatárs mindenhez értsen. Sőt, ez már sajnos a 3-4 fős kisebb informatikai szolgáltatókra is igaz. Körülbelül a 15-20 főnél kezdődő IT szolgáltatók azok, akiknél már feltételezhetjük azt, hogy tudják biztosítani a megfelelő rendelkezésre állást, miközben körültekintő munkát végeznek és képesek üzleti szinten is hatékonyan támogatni a céget.” - fejtette ki Juhász Viktor az iSolutions informatikai szolgáltató ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....