- Hirdetés -

Eddigi legjobb évét zárta a SEAT

|

Újabb rekord év a SEAT-nál. A 2018-as sikert követően a SEAT értékesítése ismét történelmi csúcsra ért. 2019-ben a vállalat kiszállításai 10,9% -kal növekedtek, és elérték az 574.100 darabot. Ezzel az eredménnyel a SEAT meghaladta a 2018-ban elért rekordot (517.600 autó), és az egymást követő harmadik évben ért el két számjegyű növekedést.

Decemberben a SEAT értékesítés 23,4%-kal haladta meg 2018 azonos hónapját az összesen kiszállított 31.300 autóval (2018: 25,300).

A SUV modellek bevezetése az elmúlt három évben kulcsfontosságú volt a növekedésben. 2019-ben a SEAT által eladott járművek 44,4%-a volt Arona, Ateca vagy Tarraco, ez tíz százalékkal volt több, mint 2018-ban. Az Arona vezette a SEAT SUV értékesítését, ebből a típusból 123.700 autót szállítottak ki, ami 25%-kal volt több, mint 2018-ban. A SEAT 98.500 darab Atecát értékesített, 25,9%-kal többet, mint tavaly, és ez volt a legjobb eredmény a típus 2016-os bevezetése óta. Mindezek mellett 32.600 darab Tarraco került piacra – ez a modell 2019-ben jelent meg a piacon.

A Leon, a SEAT értékesítés kulcsfontosságú modellje 2012 óta, melyből hamarosan megjelenik az új generáció. A Leon 151.900 jármű kiszállításával (-4,1%) továbbra is a cég legkelendőbb autója. Az Ibiza megőrizte második helyét a SEAT értékesítési ranglistáján, 125.300 forgalmazott járművel (-8%), míg az Alhambra és a Mii szintén emelkedést mutatott: 6,3% volt a növekedés az egyterűnél (23.700 eladott autó) és 0,7 %-kal nőtt a SEAT városi autó kiszállítása (13.200), ami most már 100%-os elektromos változatban kapható.

A márka bevezetésétől számított második évben a CUPRA értékesítése 71,4%-kal növekedett a CUPRA Ateca kirobbanó sikerének köszönhetően. 2019-ben a CUPRA 24.700 autót szállított ki (2018: 14.400); 14.300 darab került piacra a Leon CUPRA-ból (2018: 13.300; + 7,9%) és 10.400 darab a CUPRA Atecából (2018: 1.100).

Wayne Griffiths, a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, a CUPRA vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy „ez az új értékesítési rekord rávilágít annak a stratégiának a sikerére, amelyet 2016-ban indítottunk a szabadidő autók (SUV) offenzívájával. A harmadik egymást követő évben szállításaink két számjegyű növekedést mutatnak, és mi vagyunk az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában. Ezen felül az SUV értékesítés növekedése lehetővé tette, hogy növeljük a vállalat és a márkakereskedői hálózat jövedelmezőségét. ”

Wayne Griffiths megjegyezte, hogy „a SEAT tíz fő piacából ötben a mindenkori legjobb eredményt értük el, és megerősítettük vezető szerepünket Spanyolországban, Németországban – ahol 3,8%-os piaci részesedést szereztünk – illetve Ausztriában, ahol a harmadik legkeresettebb márka vagyunk. Franciaországban és Olaszországban az évtized legjobb eredményét értük el. Ezenkívül a CUPRA biztos lépést tett előre közel 25.000 eladott autóval. A SEAT-nál és a CUPRA-nál mindannyian büszkék lehetünk ezekre az eredményekre.”

A 2020-ról szólva a SEAT értékesítési és marketing alelnöke, a CUPRA vezérigazgatója rámutatott, hogy „2019-ben három éves rekord időszakot zártunk le, és most ezen mennyiség megtartása a feladatunk a mérsékelt növekedés vagy a piaci visszaesés körülményei között. Biztosak vagyunk abban, hogy az új generációs Leon, és az idén bemutatkozó elektromos modellek segítenek elérni céljainkat.

Történelmi eredmények a fő piacokon

Az értékesítési rekordok a vállalat legfontosabb piacainak jelentős növekedésén alapultak. A SEAT többek között Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Izraelben, Svédországban és Dániában érte el a legnagyobb eladási mennyiséget. Németországban a vállalat három egymást követő évben is rekordot döntött, 132.500 eladott járművel (+ 16,1%). Az Egyesült Királyságban a SEAT 9,5% -kal növekedett, és összesen 68.800 autót adott át. A SEAT szintén az eddigi legjobb eredményét adta Ausztriában (19.900; + 7,9%), ahol a harmadik legnagyobb darabszámban értékesített márka lett, illetve Svájcban (12.800; + 19,6%), Lengyelországban (12.700; + 6,6%), Izraelben (9.200; + 2,6%), Svédországban (9.100; + 30,4%) és Dániában (7,100; + 47,2%) ahol ugyancsak a legjobb eredményt elérő márka lett.

Spanyolországban a SEAT megismételte, és meg is erősítette piacvezető szerepét (108.000; + 0,2%), és ismét a Leon bizonyult a legkelendőbb járműnek. Erősebb volt a növekedés Franciaországban és Olaszországban, a negyedik és az ötödik legnagyobb piacon. Franciaországban az eladások 19%-kal nőttek és 37.800 autót szállítottak ki, ami a legnagyobb volumen 2001 óta, Olaszországban pedig még erősebb volt a növekedés, 30,8%, 26.200 autóval, ami a legjobb eredmény 2008 óta.

A társaság értékesítési rekordját olyan piacok is támogatták, mint Portugália (11.300; + 17,7%), Hollandia (11.000; + 22,6%), Belgium (10.600; + 11,2%) és Írország (4.100; + 11,3%).

Mexikóban, a SEAT Európán kívüli legnagyobb piacán, az értékesítés 5,4%-kal nőtt, itt összesen 24.300 autó került piacra.

2020 az új Leon éve, és a SEAT valamint a CUPRA elektrifikációjának valamint az új városi mobilitási megoldások éve lesz

Január 28-án a SEAT bemutatja a SEAT legkeresettebb autója, a Martorellben gyártott Leon negyedik generációját. Az új Leon először plug-in hibrid elektromos verzióval érkezik piacra. Ez lesz az első újdonság a termékcsaládban, melyben 2021 elejéig megjelenik még a Tarraco plug-in hibrid verziója, valamint a SEAT el-Born, a márka első, MEB platformra gyártott elektromos járműve is.

Ezen túlmenően a CUPRA két újdonságot mutat be 2020-ban: az ugyancsak Martorellben gyártott Formentort, az első kifejezetten a márka számára kifejlesztett modellt, amely belső égésű motorokkal és plug-in hibrid elektromos változattal is rendelkezik majd, illetve piacra kerül az új CUPRA Leon.

2020-ban a SEAT bemutat egy e-robogót is, a márka történetében az első 100%-ban elektromos motorkerékpárt, valamint egy új e-Kickscootert, amely csatlakozik az EXS-hez, amelyből 11.000 darabot adtak el 2019-ben. Ez azt jelenti, hogy a SEAT vezeti a Volkswagen Csoport mikromobilitási stratégiáját, és mindkét bemutatóval elősegíti majd a városi mobilitást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...