- Hirdetés -

Egész jól lehet keresni az autónk bérbeadásával

|

- Hirdetés -

A használtautó-piac évek óta nehéz helyzetben van, a használt gépjárművek egyre drágábbak, ráadásul csökken a választék belőlük és nő a várakozási idő rájuk. Az új gépjárművek, különösen az elektromos autók vásárlásakor pedig pár év alatt többmilliós értékcsökkenéssel kell számolniuk a vevőknek. Érthető, hogy élénkül a kereslet a bérautók iránt. A magyar fejlesztésű RentBen autómegosztó platform kalkulátorával bárki kiszámolhatja, mennyit keresne a meglévő gépjárműve bérbeadásával. A 2022-ben induló alkalmazással mára sokan rendszeres havi jövedelmet értek el, és van olyan felhasználó is, aki vállalkozást épített rá, saját flottával.

Az ingyenes kalkulátorba az autó típusán, értékén, korán, teljesítményén és felszereltségén kívül beírhatjuk azt is, hogy egy hónapban hány napot tudjuk rendelkezésre bocsátani. A rendszer az adatok alapján megjeleníti, hogy egy hónapban mennyit kereshetünk az adott gépjármű bérbeadásával. Egy átlagos felszereltségű, fiatal (3-5 év közötti), 5 millió forint körüli négykerekűvel például 253 000 Ft havi bevételünk lehet, ha 10 napra bérbe veszik tőlünk.

“Aki a 2012–2013-as hullámban nem tudott élni az Airbnb konstrukcióval, az most jóval kisebb kezdőtőkével, biztonságosan elindulhat akár saját autóval, akár egy kifejezetten befektetési céllal megvásárolt gépjárművel a passzív jövedelemszerzés útján. A kölcsönzési statisztikákon azt látjuk, hogy nagyon nagy az igény a hétköznapi autók kölcsönzésére, a legtöbben ezeket keresik. Ugyan a kínálatunkban megtalálható a Ferraritól az i7-es BMW-n át mindhárom Európában elérhető típusú Tesláig sok izgalmas jármű, a rendszeresen kölcsönzött autók között a Ford, Skoda, Toyota gyártók praktikus modelljei szerepelnek leginkább” – részletezi Laczi Barbara, a RentBen tulajdonosa.

Rentabilitás, gyors megtérülés

A 16.500 felhasználót meghaladó RentBen adatai alapján az említett nagyközönség számára gyártott autók azok, amelyek fenntartása rentábilis, bérlési gyakorisága nagy, így ezekkel lehet a leggyorsabban megtérülő befektetést eszközölni. Egy év alatt visszajöhet egy 3 milliós autó ára, így az ingatlanbefektetésnél jóval gyorsabban megtérülő és kisebb belépési küszöbű lehetőségnek ígérkezik az autó-bérbeadás.

Fontos szempont volt, hogy a platformon mind a bérlők, mind a bérbeadók számára az összes költség látható legyen, itt nincsenek a klasszikus járműkölcsönzéskor megszokott apró betűs részek vagy rejtett díjak.

Több olyan cég is van, aki a RentBenen keresztül bérel vagy ad bérbe autót. Zsolt például jelenleg három, különböző típusú gépjárművet kínál bérlésre, hetente többször kölcsönöznek tőle, így 400-700 ezer forint körüli havi bevételt könyvelhet el. Előző vállalkozásából maradtak autói Andrásnak, aki a legegyszerűbb megoldást kereste a bérbeadásukhoz. Nála a személyautókat folyamatosan kölcsönzik, míg a kisbuszt inkább jó időben. Most három gépjárművel havi 400.000 forint körül mozog a bevétele. András bővíteni tervezi a flottáját, mert megéri számára, hogy nem kell egy saját márkát felépítenie és weboldalra, hirdetésre fordítani az idejét és a bevétel egy részét. Azt mondja, olyan, mintha biztosítanánk neki egy háttérirodát, így nem kell foglalkoznia az adminisztrációval és ügyintézéssel, amit sosem szeretett. Ladányi Roland magánemberként adja bérbe saját autóját, havonta kétszer-háromszor. Roland beállítja mindig elérhetőre a gépjárművet a rendszerben, és kikapcsolja az elérhetőséget azokon a napokon, amikor biztosan tudja, hogy kelleni fog neki a járgány.

Miért a felhasználó–felhasználó közti bérlés népszerűbb?

Az utóbbi években a multi kölcsönző cégekkel kapcsolatban megszaporodtak a negatív tapasztalatok, ugyanakkor, míg pár éve féltek az autójukat bérbeadni az emberek, ma már sokkal nagyobb bizalom van bennük.

“Rendszerünkben a bérbeadók és autóbérlők kölcsönösen értékelik egymást, aki esetleg szabálytalanságot követ el, azzal előbb megfizettetjük ennek költségét, majd helyzettől függően értékeljük, hogy foglalhat-e a jövőben a platformon. Ez adja a bizalom alapját. A másik része abból ered, hogy mind a RentBen ügyfélszolgálata, mind a felhasználók sokkal könnyebben elérhetők, mint az autókölcsönző vállalatok munkatársai, akik munkaidő után már nem szokták felvenni a telefont. Nálunk gyakori, hogy a felhasználók munka után, hétvégén, este cserélnek autót. Több idejük van beszélgetni, megmutatni az autót, mint a klasszikus modellben működő autókölcsönzőknél a munkatársaknak, akiknek 10-30 gépjárműre is kell figyelni” – osztja meg tapasztalatait Laczi Barbara.

Lassuló szervizek, egyre hosszabb várakozási idő

A használtautó-piac és a hagyományos autókölcsönzők lejtmenete mellett a márkaszervizeknél tapasztalható megnövekedett várakozási idő és a csereautók hiánya is a bérlés felé tereli a sofőröket. Hiszen, aki autóval jár dolgozni és szállítja a családot, az nem tud heteket várni, míg végre megérkezik az új alkatrész a szervizbe.

“A munkába járók mellett a cégek is egyre gyakrabban kölcsönöznek a RentBenen keresztül, szeretik a rugalmasságot, hogy ha épp foglaltak a céges autók, akkor egy gyors kölcsönzéssel mégis el tudnak ugrani vidékre aznap, nem kell átszervezni az ügyféllel a találkozót. Budapesten található a legtöbb bérbe vehető gépjármű, és a bérlések száma is itt a legtöbb, de Pécsett, Szegeden és Debrecenben is van egy jó közösség bérbeadókból, illetve a legtöbb nagyvárosban folyamatosan nő a felhasználók száma” – fejti ki Laczi Barbara.

2024 tavaszára már 43 hazai városban találunk bérelhető RentBenes autót, jövőre pedig több európai országban is szeretnének jelen lenni, valamint további fejlesztésekkel is készül a magyar csapat.

fotó: RentBen

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Balázsék miatt hatósági eljárást indította a Médiatanács

Hatósági eljárás indításáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Rádió 1 Balázsék című műsorszámának egyik epizódjával kapcsolatban. A testület vizsgált egy, a TV2-n sugárzott kereskedelmi közleményt is, amelyet túl rövidnek és...

Magyar rendezőre emlékezik a filmcsatorna

A közelmúltban elhunyt András Ferencre emlékezik a Magyar Mozi TV.Június 22-én és 23-án, azaz szombaton és vasárnap késő délutántól egészen éjjel 11 óráig a kiváló rendező leghíresebb filmjeit vetíti a csatorna. Mindkét nap egy-egy...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTÉ-t választotta kommunikációs ügynökségének a frissen megalakult DANU, amely építészeti, várostervezési és digitális megoldásokat ötvöz jól ismert hazai szakemberek vezetésével. Egy cégben egyesítette több évtizedes hazai és nemzetközi szakértelmét az építőipari digitalizációs eljárásokban...

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Puskással kampányol a Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. egy különleges kampányfilmmel és ahhoz kapcsolódó, többcsatornás marketingkampánnyal idézi fel Puskás Ferenc emlékét. A nemzeti lottótársaság ezzel vezeti be újabb futball témájú sorsjegyét a piacra. A Szerencsejáték Zrt. az idei nyári kontinenstornára...

Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.Megnehezíti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...

Csökken a magyar vállalkozások száma

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...