- Hirdetés -

Egészségügyi felszerelések gyártását segíti a Ford

|

- Hirdetés -

A Ford Motor Company egyesíti erőit más cégekkel – többek közt a 3M és a GE Healthcare vállalatokkal –, rendelkezésre bocsátva gyártói és tervezői tapasztalatait, hogy gyorsabban bővülhessen a rendkívül fontos egészségügyi felszerelések gyártása, amelyek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok és a koronavírus-fertőzött betegek számára szükségesek.

Emellett a Ford azt tervezi, hogy hetente több mint 100.000 darab műanyag arcvédő pajzsot szerel össze, és rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók számára.

„Nehéz idők járnak Amerikára és az egész világra. Eljött a cselekvés és az együttműködés ideje. Több iparág összekapcsolásával komoly segítséget nyújthatunk a rászorulók és a válsághelyzet élvonalában küzdő emberek számára,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „A Ford elkötelezetten lép fel e helyzetben – ahogy az már máskor is előfordult cégünk 117 éves története során.”

Levegőszűrős légzőkészülék

A Ford munkatársai együttműködnek a 3M csapatával, hogy kibővítsék a levegőszűrős légzőkészülékek (PARS) gyártási kapacitását; a szakemberek emellett összehangoltan dolgoznak egy új dizájnon, ami lehetővé tenné a két vállalat alkatrészeinek felhasználását, hogy kielégítsék a mentőszolgálatok és az egészségügyi dolgozók sürgős igényét. Az új légzőkészüléket az UAW dolgozói gyártanák a Ford egyik üzemében.

A lehető leggyorsabb megoldás érdekében a Ford és a 3M csapatai rövid időn belül beazonosították azokat a raktárkészleteket – például a Ford F-150 ülésszellőztető ventilátorát és a 3M HEPA légszűrőit – amelyek alkalmasak a levegőben lebegő szennyező anyagok, például a vírusokat hordozó folyadékcseppek kiszűrésére, illetve azokat a kéziszerszám-akkumulátorokat, amelyek akár nyolc órán át is képesek működtetni ezeket a légzőkészülékeket.

A Ford már azt szervezi, hogyan állíthatja elő ezeket az új generációs PAPR eszközöket Michigan egyik gyártóüzemében, a tízszeresére növelve ezzel a 3M gyártási kapacitását.

„A 3M és a GE embereivel együttműködve felpörgettük mérnökeink és formatervezőink munkáját, hogy felkészültségük és kreativitásuk segítségével felgyorsítsuk e létfontosságú berendezés gyártását,” mondta Jim Hackett, a Ford elnök-vezérigazgatója. „Folyamatos kapcsolatban álltunk a szövetségi, állami és helyi tisztviselőkkel, hogy tisztábban lássuk, mely területeken van a legnagyobb szükség a segítségre. Erőinket arra összpontosítjuk, hogy növeljük a légzőkészülékek, arcvédő pajzsok és lélegeztetőgépek mennyiségét, hiszen ezek alapvetően szükségesek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok, a veszélyes helyeken dolgozók, valamint a vírus által megfertőzött emberek számára.”

„Minden lehetőséget számba veszünk, hogy tovább bővítsük a 3M gyártási kapacitását, és hogy minél hamarabb biztosítsuk az egészségügyi ellátást azokon a helyeken, ahol arra a legnagyobb szükség van. Éppen ezért partneri kapcsolatokat létesítünk más nagy cégekkel, például a Forddal is,” nyilatkozta Mike Roman, a 3M igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója. „Rendkívül fontos, hogy az élet védelme és a betegség legyőzése érdekében minden erőforrást mozgósítsunk, és hihetetlenül hálás vagyok Fordnak és munkatársainak az együttműködésért.”

Lélegeztetőgépek

A Ford emellett a GE Healthcare céggel is együttműködik, hogy a GE egy már létező lélegeztetőgépének egyszerűsített változatát nagyobb volumenben lehessen gyártani, a lehető legtöbb beteget mentesítve így a COVID-19 vírus okozta nehéz légzés veszélyeitől. A GE létesítményei mellett ezeket a lélegeztetőgépeket egy Ford-üzem is képes lesz gyártani.

„Lelkesítő érzés megtapasztalni, hogy a különféle iparágak vállalatai milyen gyorsan mozgósítják erőiket, hogy együttesen nézhessünk szembe a COVID-19 jelentette kihívással,” vélekedett Kieran Murphy, a GE Healthcare elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy klinikai és műszaki tapasztalatainkat is kamatoztathatjuk a Forddal való együttműködésbe, és ennek révén egyre több emberen segíthetünk ezzel az életmentő technológiával.”

Légzőkészülékek és arcvédő pajzsok

Mindeközben a Ford amerikai dizájnerei gyorsan megterveztek és tesztelni kezdtek egy átlátszó, az egész arcot takaró védőpajzsot az egészségügyi dolgozók és a mentőszolgálatok számára. A pajzs teljes egészében megakadályozza az arcra és a szemekbe jutó cseppfertőzést, és ha együtt használják az N95 típusú légzőkészülékkel, akkor sokkal hatékonyabban véd a fertőzés ellen, mint a légzőkészülék csupán önmagában.

Az első 1000 darab pajzs tesztje ezen a héten történik meg a Henry Ford Egészségügyi Központban és a detroiti Sinai-Grace Központi Kórházban. Várhatóan már ezen a héten elkészül mintegy 75.000 ilyen pajzs, és a Ford egyik leányvállalata, a plymouthi Troy Design and Manufacturing több mint 100.000 darabot gyárt majd belőle hetente.

A redfordi Fejlett Gyártási Központban a Ford rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók és a mentősök számára. Az illetékes egészségügyi szervek engedélyének megszerzése után a Ford havi 1000 darabbal indítja majd el a termelést, a lehető leggyorsabban növelve a darabszámot.

A Ford mérlegeli, hogy a GE-től függetlenül az Egyesült Királyság kormányával közösen is beindítsa további lélegeztetőgépek gyártását.

Kínában a Ford Kína vegyesvállalati partnere, a Jiangling Motors tíz különlegesen felszerelt Transit mentőautót adományozott a vuhani kórházaknak, ahol a koronavírus-járvány kezdődött. A Ford most 165.000 darab FFP2 teljes arcmaszkot kap vissza Kínából; ezeket eredetileg a Ford küldte az országba az év elején, hogy segítsen a koronavírus elleni küzdelemben.

A Ford felállított egy munkacsoportot, hogy segítsen felkutatni és beszerezni a kórházak számára sürgősen szükséges műtéti és N95 légzőkészülékeket. A Ford azt is vállalta, hogy 40.000 sebészeti maszkot küld a Henry Ford Egészségügyi Központból, emellett pedig igyekszik további forrásokat felderíteni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...