A Vaterán 2021. január 12-én, Győr-Moson-Sopron megyéből adták fel az egymilliárdodik hirdetést, amelynek tárgya egy BMW 328-as modellje volt. A húszéves online piactéren indulása óta több mint 93 millió darab terméket adtak el csaknem 248 milliárd forint értékben, melyek nagyobb hányada kelt el fix áron, mint online aukció keretében.
A Vatera 2000. november 20-ai indulása óta összesen 4,6 millió fiókot regisztráltak az oldalon: a felhasználói táborban 56 százalékos részesedésükkel a férfiak némileg felülreprezentáltak, a női regisztráltak aránya 44 százalék.
Az egymilliárdodik vaterás hirdetést 2021. január 12-én adták fel Győr-Moson-Sopron megyéből, a hetedik legaktívabb régióból a Vaterán, ami egyébként egy BMW 328-as oldtimer jármű 1:87-es méretarányú modellje volt.
Érdekesség, hogy míg a Vaterát sokan online aukciós oldalként azonosítják, az elmúlt húsz évben jóval több (több mint 63 millió darab) fix áras termék fogyott az online piactéren, mint aukció keretében kínált (kevesebb mint 30 millió darab). Az összes eddigi eladás alapján a könyvek a legnagyobb számban eladott termékek a Vaterán, míg a a Gyűjtemény alkategória a második legnépszerűbb, amelyben a numizmatikától kezdve a bakelitlemezeken át egészen a szalvétakollekciókig egy sor érdekes tárgy megtalálható.
Ezek a termékek fogytak a legnagyobb számban a Vaterán az elmúlt 20 évben:
könyv
gyűjtemény (bélyeg, szalvéta, lemez stb.)
ruházat
mobiltelefonok
zene (a hanghordozók mellett kották is)
“A vaterázók számára oldalunk napjainkban az óriási kínálattal, az eladók és vásárlók érdekeit egyaránt szolgáló értékelési rendszerrel, a biztonságos adásvétellel és a Vaterafutár kedvezményes árú szállítási lehetőségével fonódik össze. A Vatera az elmúlt években jelentősen megújult: kinézete mellett működésében is sokat változott, például a piactéren az eladó és vevő közötti ingyenes telefonos egyeztetés lehetősége is elérhetővé vált” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője a hirdetési mérföldkő elérése kapcsán.
Az elmúlt húsz évben a legtöbb (több mint 1,8 millió darab, az összes 51 százaléka) hirdetés Budapestről érkezett, a második legtöbb Pest megyéből (közel 450 ezer darab, 13 százalék), a harmadik legaktívabb térség pedig Heves megye (több mint 164 ezer hirdetés, 5 százalékos arány), amelytől csak minimálisan maradt le Bács-Kiskun megye több mint 161 ezer darab hirdetéssel (amellyel szintén 5 százalék körüli a részesedése).