Érdemes márkaként bátornak lenni, fiatalokkal együtt dolgozni, bevonni őket, és a kezükbe adni az irányítást – vallja Czabányi Enikő, a Telekom social media és PR szakértője. Visszatekintés a vállalat több mint egy éve indult kreátor programjára, a Telekom Kraft Agency-re, melynek keretein belül hat fiatal tartalomgyártónak adtak lehetőséget a fejlődésre.
2022 tavaszán startolt el a Telekom Kraft Agency kreátor programja, aminek keretein belül tehetséges, ambiciózus tartalomgyártó fiatalokat fedeztek fel, képzést, mentorációt és eszközöket biztosítottak számukra. Ők aztán végigkísérték a nyári kampányukat, amely folyamán különböző tartalomgyártói feladatokat kellett teljesíteniük már a gyakorlatban, például részt vehettek Billie Eilish bonni koncertjén, a legnagyobb fesztiválokon és különböző nyári projektekben, mint tartalomgyártók. Azok a kreátorok, akik a nyári kihívásokat sikeresen teljesítették, felvételt nyertek a Kraft Agencybe, aminek ekkor már tagja volt egy fiatal grafikus is, és hozzá csatlakozott a program során öt tehetséges content creator.
A Telekom Kraft fontos ügye, hogy helyzetbe hozzák a fiatalokat – eszközökkel, tudásfejlesztéssel, lehetőségekkel – annak érdekében, hogy kibontakoztathassák ambíciójukat, fejlődhessenek abban, amiben jók. Emellett az utóbbi években azt is látni lehetett, hogy a TikTok térhódítása és a 9:16-os videós tartalmak népszerűsége egyre több fiatal számára ad lehetőséget arra, hogy ne csak fogyasztók legyenek, hanem minőségi tartalmakat gyártsanak a social media felületekre. Czabányi Enikő szavaival élve ez a két ambíció találkozott és hívta életre a Kraft Agencyt, egy saját, fiatalokból álló, kreatív alkotó csapat, „ügynökség” ötletét.
A felvételt nyert fiatalok egy intenzívebb, területükön kiemelkedőnek számító mentorok vezetésével történő képzés során sajátították el a mobillal történő profi tartalomgyártást alapjait és azt, hogy mitől lesz egy content virális a social térben. A közösségi-média platformokon számokban is mérhető volt a lendület.
Czabányi Enikő több, általuk készített, kiemelkedő organikus eredménnyel rendelkező tartalomra is felhívta a figyelmünket. Ilyen volt például a 2022 nyarának kampánya, melyben egy véletlenszerűen kiválasztott embert vittek el az egyik legnagyobb fesztiválra. Ezzel az egy videóval például megduplázták TikTokon a követők számát. A tavalyi karácsonyi kampány során készített videós tartalmak mindegyike több, mint 100 ezer megtekintést ért el TikTokon organikusan, de hasonlóan virálisak lettek a többi social csatornán is.
A kreátorok 2023-ban is folyamatosan részt vesznek a Telekom kampányaiban, és támogatják azokat tartalmaikkal: Telekomosok Fesztiválja, Marsra Magyar!, Telekom Spots, Telekom Vivicitta. Csak néhány eddigi idei projekt, amihez a Telekom belső tartalomgyártó ügynöksége gyártotta a videókat a különböző social csatornákra.A short-form videós tartalmak gyártása mellett egyre komolyabb produkciókban is részt vesznek, például áprilisban profi zenei videoklip megvalósításában (Böbe: Egyedül Párban), különböző pozíciókat betöltve kísértek végig egy több napos forgatást, ami által tudásuk szintet tudott lépni.
A Telekom Kraft Agency robog tovább a jövőben is, és ahogy megosztották velünk, a tartalomgyártói eszközpark új szintre emelése mellett a csapatbővítés a céljuk.
A kettős szerepről pedig így mesélt a szakember: „Szerepe egyrészt stratégiai, tehát bevonjuk őket a gondolkozásba, velük együtt ötletelünk, insightokat hoznak, véleményt alkotnak. Továbbá tartalomgyártói, tehát bevonjuk őket kampányaink megvalósításába, kreativitásuk, friss gondolkozásuk, új lendületet és irányt hoz a tartalmainkba. Ebben az esetben a Kraft Agency teljesen úgy működik, mint egy ügynökség. Megkapják a briefet, megtörténik az ötletelés, és koncepciófejlesztés, majd a jóváhagyási körök. Majd ráfordulnak a megvalósításra, ami sokkal egyszerűbben és gyorsabban történik, mint máshol.”
Íme egy rövid videó az elmúlt időszak történéseiről.
Tuza Dorottya