Liptai Claudia lett az elmúlt évtized híressége, aki minden évben meghatározó helyet foglalt el a Marketing&Media magazin által eddig tíz alkalommal összeállított celebrangsorban, amely a bulvárlapok borítóján való szerepléseket veszi sorra.
Tíz évvel ezelőtt, 2011 végén határoztuk el, hogy megnézzük, kik azok a sztárok, akik a legtöbbet szerepelnek a bulvárlapok borítóin, hogy választ kapjunk arra, hogy vajon kikkel lehet a legtöbb példányban értékesíteni az egyes bulvárlapokat. Az idei, tizedik listánkkal együtt eddig összesen 112-en kerültek fel a rangsorunkra, amelyen az első alkalommal még ötvenen voltak, onnantól fogva viszont huszonötös listákat készítünk.
Csak egyetlen hazai híresség van, aki mind a tíz alkalommal bekerült a top 25-be, méghozzá Liptai Claudia, aki ráadásul kétszer lett első, kétszer második, egyszer harmadik, és csupán egyetlen egyszer, a 2020-as listánkon végzett az ötödiknél rosszabb helyen. „Liptai Claudia rendkívül színes egyéniség, egyszerre díva, egyszerre olyan, mint »a szomszéd lánya«, akivel nagyon tud azonosulni az átlagember is, hiszen hol esendő, hol boldog, hol sikeres, hol megtépázza az élet. És legfőképpen nagyon őszinte” – mondta el róla Kolossváry Balázs, a Blikk főszerkesztője.
Hogy meddig lehet őt még a címlapokon, a „köztudatban” tartani, arról Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője így vélekedett: „Nem tart senki senkit a köztudatban, az olvasó választ. Liptai nem megcsinált sztár, természetes, nyílt, szellemes nő, nem játssza meg magát, ezért szeretik.”
Liptain kívül kilenc alkalommal szerepelt az összeállításainkban Stohl András (kétszer a dobogóra is felkerült, 2012-ben és 2013-ban), nyolcszor pedig Demcsák Zsuzsa, valamint Hajdú Péter (mind a ketten kétszer is a dobogón végeztek). Öten is vannak, akik hét alkalommal kerültek be a top 25-be, Détár Enikő, Majka, Ördög Nóra, Sarka Kata, Sebestyén Balázs, Szabó Zsófi és Tóth Gabi.
Dobogós sikerlista
A már említett kétszeres győztes Liptai mellett szintén két alkalommal nyerte meg az összeállításunkat Vajna Tímea (az eddigi két utolsót, 2020-ban, illetve 2021-ben) és Galambos Lajos (2016, 2017). Rajtuk kívül egyszeres „győztes” Nagy VV Alekosz, aki a legelső összeállításunk élén végzett, Berki Krisztián (2015), Sarka Kata (2018) és Hosszú Katinka (2019).
Érdemes megnézni, hogy az évek során hogyan alakultak a címlapszereplések. Nagy Alekosz 2012-ben 154 borítós részvétellel utasította maga mögé a többieket, a 108 címlapot kapó Liptai Claudiát, és a 112 borítós szereplést magáénak tudó Stohl Andrást (Liptai Claudia a súlyozott pontszámításnak köszönhetően végzett Stohl András előtt). Száz fölötti címlapos megjelenés azóta sem jött össze senkinek, bár Hosszú Katinka 2019-ben közel volt hozzá 98 borítós szerepléssel, illetve Galambos Lajos 2017-ben 91-gyel.
A negatív csúcsot pedig az idei összeállításunk hozta, hiszen Vajna Tímea „mindössze” 34 címlappal nyert. Érdekes, hogy ezzel az első, 2012-es, még ötvenfős listánkra fel sem fért volna. Összehasonlításképpen, Alekosz 154 címlapszereplése több, mint amennyit az idei listánk első hat helyén végzett Vajna Tímea, Curtis, Várkonyi Andrea, Demcsák Zsuzsa, Liptai Claudia, Majka hatos fogat összehozott.
Bokor Klára úgy vélte, az, hogy csökkennek a kiugró címlapos szereplések, csak látszat. „Ha van egy szövevényes celebügy, mint amilyen Pécsi Ildikó és Pártos Csilla viszálya volt pár éve, azt sokszor felkapja a bulvár. Vagy egy csúnya szakítást, mint amilyen a Bochkor Gábor, Várkonyi Andrea párosé volt. Most épp nincs ilyen, de ha lesz, azzal mindenki sokáig foglalkozik majd” – tette hozzá a Kiskegyed főszerkesztője.
Kolossváry Balázs szerint ennek az az oka, hogy nincsenek új, meghatározó arcok, a régiekről pedig lassan már mindent tudunk. „Ráadásul egyre többen építik magukat tudatosan a közösségi médiában, nyitott könyv az életük, így egyre nehezebb róluk újat mondani” – fűzte hozzá a Blikk főszerkesztője.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.