- Hirdetés -

Egy sor újdonságot mutatott be a Lenovo

|

Innovációk a formafaktor, a hibrid munkavégzési technológia és a metaverzum területén – ezeket az újdonságokat mutatta be a Lenovo az évente megrendezett Tech World ’22 technológiai eseményen. Az új megoldások az élhetőbb hétköznapi életet, a produktívabb munkavégzést és a fenntarthatóbb bolygót célozzák.

A Lenovo október 18-án tartotta az éves globális Tech World elnevezésű innovációs rendezvényét, amelyen a vállalat megosztotta vízióját a felhasználók, a terek és az eszközök közötti együttműködés evolúciójáról. A vállalat célja, hogy korlátlan lehetőségeket szabadítson fel mind a valódi alkalmazások, mind pedig a metaverzum területén. A Lenovo újonnan bemutatott koncepciói meghatározzák majd a munkavégzés, a tanulás és a digitális világban való részvétel módját és jellegét. A vállalat továbbá bejelentette nettó nulla károsanyag-kibocsátásra vonatkozó elképzeléseit, amely egy reális és hitelesen kivitelezhető terv az emberiség egyik legnagyobb kihívásának megoldására.

Az eseményen először mutatták be nyilvánosan a Lenovo okostelefonjainak és laptopjainak új, gördíthető-felcsavarható (rollable) koncepcióját. A gördíthető képernyőbe beépített technológia dinamikus, állítható és nagyobb képernyőn, de kisebb eszközön való tevékenységet biztosít, amely kiküszöböli a korábbi felhasználói nehézségeket és új szintre emeli a hibrid munkavégzést.

Az eseményen bemutatták a magával ragadó, interaktív és holografikus Cyber Spaces megoldást is, amely a távolléti csapatmunkát és kommunikációt hivatott egyszerűbbé és innovatívvá tenni. A minket körülvevő adatmennyiség növekedésével párhuzamosan gyorsabb adatfeldolgozásra van szükség. Ennek az elősegítésére a Lenovo bemutatta, hogy a mesterséges intelligencia és az edge computing által támogatott innovációi hogyan teszik lehetővé a gyorsabb adatfeldolgozást a keletkezés helyén, átalakítva ezzel a városi tereket, a precíziós orvoslást és az áruházakat.

"A technológia a virtuális és a fizikai világ kombinációjává alakítja át a jövőbeli munka- és életterünket, amelyet az elterjedt, elvárt és igényekhez igazított új IT-infrastruktúra tesz lehetővé” - mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnök-vezérigazgatója. "Az innováció ereje nemcsak digitalizálja és intelligensebbé teszi az összes iparágat, hanem az emberiség legnagyobb kihívásainak megoldásában is segít. Ennek érdekében a Lenovo megduplázza a K+F beruházásait, hogy az intelligensebb technológia alkalmazásával a gyorsan változó világot szolgálja”.

A Tech World ’22-n a Lenovo bemutatta:

Gördíthető formafaktor innovációk

Potenciálisan új korszakot nyit meg a Lenovo és a Motorola azzal, hogy bemutatták az okostelefonok és laptopok gördíthető-felcsvarható (rollable) koncepcióit. Az egyedülálló forma több tartalmat tesz lehetővé és hatalmas lehetőséget kínál a jövőre nézve a hibrid munkavégzés és a hétköznapi élet területén. A többfeladatos munkavégzés, a böngészés és mobilhasználat felhasználói élményének javítására tervezett új gördíthető funkciók kompaktok, de nem áldozzák fel a képernyő méretét – lehetővé téve, hogy a képernyőn megjelenő tartalom dinamikusan igazodjon a készülékhez, ahogy a bővíthető képernyő befelé gördül a laptop, illetve az okostelefon aljába.

Innovációk a termelékenységért

A Lenovo Freestyle alkalmazás univerzális vezérlést és együttműködést biztosít a táblagép és a PC között, a felhasználók így zökkenőmentesen párosíthatják és alakíthatják táblagépüket egy hordozható második képernyővé, hogy bővítsék az asztali helyet, vagy egy vezeték nélküli érintőképernyőt csatlakoztassanak a laptopjukhoz.

A Ready For Platformmal ellátott motorola edge okostelefonok nagyobb képernyőkre is kiterjeszthetők, és mobil asztali élményt, konzolszerű játékot, tartalomstreaminget, valamint videóbeszélgetéseket tesznek lehetővé.

A Lenovo bemutatta a Remote Work Enablement megoldását, amely hardvert, szoftvert és prémium szolgáltatásokat szállít közvetlenül a munkavállalóknak, és gyors beüzemelést biztosít a távmunkában dolgozók számára.

A Lenovo bemutatta továbbá a szemtől-szembe élményt megismétlő Cyber Spaces nevű jövőbeli koncepciót is, amely interaktív, fizikai holografikus megoldást kínál a távoli jelenléti kommunikációhoz és a csapatmunkához.

Emellett a vállalat új fejlesztéseket mutatott a "virtuális személyiségek" vagy "digitális emberek" terén, amelyek a hagyományos videokonferenciákban rejlő kihívások - többek között a sávszélesség, a minőség és a magánélet védelme – kezelését szolgálják.

AI megoldások

A Lenovo bemutatta a Production Decision Engine-t, amely a mesterséges intelligenciát és a big datát használja a digitalizáció fájdalmas pontjainak kezelésére. A Supplier 360 azonosítja, elemzi és mérsékli az ellátásilánc kockázatait, hogy segítsen megtervezni a lehetséges forgatókönyveket.

A vállalat bemutatta Smart Services megoldását is, amely előrejelzi a javítási igényeket, és optimalizálja az alkatrészek, a szervizmérnökök és a logisztikai támogatás hálózatát.

A Lenovo bemutatta, hogy Virtual Classroom megoldása hogyan kínál virtuális tanárokat a diákoknak személyre szabott tesztekkel és ajánlásokkal.

Az új távoli videós együttműködési megoldás valós idejű jelzéseken keresztül kapcsolja össze a frontvonalban dolgozókat a távoli szakértőkkel a javítási feladatok elvégzéséhez.

A 2050-ig megvalósítandó nettó nulla kibocsátás jövőképe

A Lenovo megosztotta a nettó zéró kibocsátásra vonatkozó elképzelését, és az ebbe az irányba tett első lépését a 2030-ra kitűzött rövid távú kibocsátáscsökkentési célokkal. A kibocsátás-csökkentési céljait rövid és hosszú távon is a Science Based Targets kezdeményezéshez igazítja, hogy ezzel is hozzájáruljon a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez.

A Lenovo kiemelte azokat az innovációkat, amelyek segítenek a nettó nullára vonatkozó jövőkép megvalósításában, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében tett intézkedéseket a termékek és a gyártás területén.

A meghívott szakértők rávilágítottak arra, hogy a hiteles szabványokra, valamint a köz- és magánszervezetek közötti együttműködésre van szükség az intelligensebb, fenntarthatóbb jövő felé való előrelépés érdekében, miközben tisztázták a nettó nullára vonatkozó kötelezettségvállalások jelentését és fontosságát.

A következő generációs adatfeldolgozást lehetővé tevő Edge és AI technológiák

A Lenovo és a VMware bejelentette a közös Edge és Cloud Innovation Labs létrehozásáról szóló szándéknyilatkozatot, amelynek keretében olyan, közösen kifejlesztett edge, AI és multifelhő megoldások fejlesztését tervezik, amelyek segítenek felgyorsítani az üzleti átalakulást a gyártás és a kiskereskedelem területén.

A Lenovo bemutatta a ThinkEdge szerver sorozatát - köztük az SE350-et és az SE450-et -, és a szerverek extrém körülmények közötti teljesítményét, a mesterséges intelligenciát támogató csúcsteljesítményű GPU-kkal.

A vállalat bemutatta az XClarity egységes, nyílt felhőszoftver-kezelő platformot, amely egyszerűsíti az IT összehangolást, telepítést, automatizálást, mérést és támogatást a peremtől a felhőig. A vállalat bemutatta Edge Cloud Platformját is, amely a vertikális iparágakban különböző alkalmazásokat tesz elérhetővé, valamint a Hybrid Cloud Solutiont, amely a hibrid felhő kiépítésének, migrációjának, használatának és kezelésének teljes életciklusát lefedi.

Emellett a vállalat a TruScale teljes körű, előfizetéses modellt több ügyfélre is kiterjesztette.

A Lenovo nyilvánosságra hozta az 500 technológiai vezető (CTO) körében végzett globális, több iparágra kiterjedő kutatásának eredményeit is. A tanulmány feltárta a CTO-k álláspontját a hagyományos számítástechnika fejlődéséről. Az „új számítástechnika” létrejöttével az ügyféleszközök, az edge computing, a felhőalapú számítástechnika, a hálózat és a mesterséges intelligencia együttesen kezelik majd a közös fájdalmas pontokat és olyan megoldásokat biztosítanak, amelyek minden iparágban elősegítik a további globális digitalizációt.

A Tech World '22 egybeesik a Lenovo globális Think30 ünneplésével, amely a ThinkPad és a ThinkSystem céltudatos tervezésének és mérnöki innovációjának 30 éve előtt tiszteleg. Erre az örökségre építve a vállalat bemutatta története legszélesebb körű vállalati portfólió-fejlesztését, amelyet a globális IT-modernizáció felgyorsítására tervezett az új Lenovo Infrastructure Solutions V3-mal, valamint megünnepelte a több mint 200 millió eladott ThinkPad készüléket. A Lenovo folytatja eszközinnovációinak újradefiniálását, többek között a nemrég bemutatott új ThinkPad X1 Folddal, amely világ első összecsukható PC-jének következő generációja.

A Tech World '22 nyitóbeszédében Yuanqing Yang, a Lenovo elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Lenovo intelligensebb technológiája hogyan segít az embereknek jobb hellyé tenni a világot.

Yanghoz csatlakoztak a Lenovo üzleti vezetői és vezető globális vezérigazgatók, köztük Cristiano Amon, a Qualcomm elnök-vezérigazgatója, Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója, Julie Sweet, az Accenture elnök-vezérigazgatója, valamint Lisa Su, az AMD vezérigazgatója és Arvind Krishna, az IBM elnök-vezérigazgatója. Az ügyfelek és partnerek - köztük Stefano Domenicali, a Formula 1® elnök-vezérigazgatója és Panos Panay, a Microsoft ügyvezető alelnöke és termékigazgatója - szintén megvitatták a Lenovo intelligensebb technológiájának szerepét az intelligens átalakulás elősegítésében.

Dr. Yong Rui, a Lenovo technológiai igazgatója arról beszélt, a Lenovo hogyan fogja fejleszteni a metaverzum technológiai megoldásait az intelligens átalakulás elősegítése érdekében. Kiemelte továbbá, hogy a Lenovo alapvető technológiái és innovációi az eszközök, szerverek, szoftverek és megoldások terén hogyan fogják összekapcsolni a virtuális és fizikai világot.

A fő előadáson Luca Rossi, a Lenovo Intelligens Eszközök Csoportjának elnöke új jövőbeli koncepciókat mutatott be. Az életminőséget javító fogyasztói innovációktól kezdve a termelékenységi és együttműködési megoldásokig, az olyan új formai tényezők, mint a hajlítható laptop és okostelefon, sőt az olyan újonnan megjelenő mesterséges intelligencia és metaverzum megoldások, mint az új Lenovo ThinkReality VRX virtuális valóság megoldás, utat mutatnak majd a jövő generációinak, hogy eligazodjanak a fejlődő világ digitális átalakulásában.

Kirk Skaugen, a Lenovo Infrastructure Solutions Group elnöke ismertette a számítástechnika fejlődését. Kirk kiemelte, hogy minden iparágban azonnal hasznosítani kell az adatokat az intelligens átalakulás érdekében. A Lenovo intelligensebb infrastruktúrája lehetővé teszi ezt az átalakulást a szervereken, tárolókon és szolgáltatásokon keresztül. Kirkhez csatlakozott a VMware és a Barcelona Supercomputing Center vezetője, miközben bemutatta a Lenovo élvonalbeli szerepét a mesterséges intelligencia területén. A vállalat célja, hogy segítsen ügyfeleinek kiaknázni a változó IT-környezetben zajló globális atadnövekedés (2050-re megkétszereződik) erejét.

Ken Wong, a Lenovo Solutions & Services Group ügyvezető alelnöke és elnöke arról beszélt, hogyan bővült az informatikai vezetők szerepe a világ digitalizációjával. Ken kiemelte továbbá az ipari metaverzum megoldások értékét, a digitális munkaterületi megoldások fontosságát, valamint azt, hogy a mérnökök pályakezelésének optimalizálása hogyan javíthatja valós időben az infrastruktúrát, például a tömegközlekedést. Claudia Contreras, a Lenovo globális fenntarthatósági szolgáltatásainak ügyvezető igazgatója szintén kiemelte, hogy a Lenovo szolgáltatásai segíthetik az ügyfeleket saját fenntarthatósági céljaik elérésében, függetlenül attól, hogy hol tartanak az útjukon.

Laura Quatela, a Lenovo vezető alelnöke és jogi igazgatója ismertette, a Lenovo hogyan teszi fenntarthatóbbá a termékkínálatot a nettó nulla kibocsátás elérése érdekében. A fenntartható termékinnovációkon túl azokat a fenntartható fejlesztéseket is megosztotta, amelyekkel a Lenovo élenjáró kíván lenni az alacsony kibocsátású gyártás terén. Emellett ismertette a vállalat szándékát, hogy a kibocsátáscsökkentés hiteles, együttműködő megközelítése érdekében megossza és jelentse az elért eredményeket. Ezek a fenntarthatósági erőfeszítéseket megerősítve Yang bejelentette, hogy a Lenovo elkötelezett amellett, hogy 2050-ig megvalósítsa a nettó nulla kibocsátást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...