- Hirdetés -

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

|

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha van bizonytalanság, az idei évet nézve optimisták. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban szó volt még a rádiók újbóli felvirágzásáról és arról is, hogy a podcastoknál 2023 az áttörés éve lehet.

- Milyen reményekkel indult 2023? Jól sejtem, hogy most is volt bizonytalanság a televíziós piacon?

- A dealezési időszakot megelőző beszélgetések során mind az ügynökségek, mind a hirdetők pesszimistán nyilatkoztak, ezért a 2023-as évre több forgatókönyvvel készültünk, belekalkulálva az esetleges visszaeséseket is. Igaz ez mind a bevétel-, mind pedig a költségtervezésünkre, vagyis több opcióval és tartalékok beépítésével indultunk az évnek.

- Mit tapasztaltok a hirdetők oldaláról? Nagyon óvatosak voltak?

- A kezdeti szakaszban óvatosabbak voltak a hirdetők és az ügynökségek, de a dealezési időszak végére azt láttuk, hogy jellemzően a tavalyi szint tartása volt a cél, vagyis nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk. Emellett a szokásosnál több tender volt, ugyanis nemcsak a nagyobb reklámozók, hanem az olyan kisebb szereplők is versenyt hirdettek, amelyekre eddig ez kevésbé volt jellemző, azzal a nem titkolt céllal, hogy mérsékeljék az árszínvonalat és növeljék a hatékonyságukat. Ennek ellenére sikerült érvényesítenünk a kitűzött céljainkat, de az árszintnövekedésünk még mindig az általános infláció alatt maradt.

- Ha az egész évet nézitek, van ok derűlátásra?

- A két első negyedévet látva bizakodunk, minimális, egy számjegyű növekedésre mindenképp számítunk. Ugyanakkor a bizonytalanság folyamatosan jelen van, ez látszik az utolsó pillanatos kampánytervezésekből, a későn leadott rendelésekből és a folyamatosan megjelenő módosítási igényekből. Tehát alapvetően optimisták vagyunk, de emellett extra feladat is van bőven.

- Az online és a rádiós értékesítési piacon is érdekeltek vagytok. Ott milyen most a hangulat?

- Az online már sok éve dinamikusan nő, a növekedés motorja a videó és a programmatic. Szerencsére a jogtiszta videóindításokban piacvezetők vagyunk, a programmaticot pedig profi kampánymenedzsmenttel támogatjuk. Fontos újdonság továbbá, hogy januárban nagyot bővült az online portfóliónk, mivel csatlakozott hozzánk a Marquard Group. Emiatt már nemcsak férfi, hanem női célcsoportokat is tömegesen tudunk elérni. Viszont szomorúságra ad okot a globálisok pénzelszívó ereje. Szerettünk volna erre nagyobb figyelmet irányítani, ezért 2023-ra egy kutatással is készültünk. Ebből kiderült, hogy a globális szereplők lokális médiumokkal bizonyos szempontból helyettesíthetők. Bízunk abban, hogy ezt a törekvésünket a piac is támogatni fogja. Ami a rádiót illeti, 2021-ről 2022-re két számjegyű növekedést produkáltunk, ami volumenben a Covid előtti időszakot is meghaladta. Reméljük, hogy ez a dinamika az idén is kitart, de visszaesést semmiképp sem várunk. Ebben nagy segítségünkre van a Miértrádió? iparági összefogás munkája is. Mindezek mellett örömmel számolok be arról, hogy a tavaly indult podcastplatformunk, a PodPad is remekül teljesít. Minőségi szűrést követően 101 magyar nyelvű podcastműsor érhető el a felületen, és ezek között szerepelnek saját gyártású adásaink is. Ezzel havonta közel 1,1 millió egyedi felhasználót érünk el, nagyjából fél óra átlagos streamelt idő mellett. A bevételek tekintetében az idén nagy áttörésre számítunk, vagyis a jövő évtől kezdve mindenképp profittermelőbe fordulunk, ami nem kis teljesítmény két év után. Alapvetően tehát az említett piacokon jó a hangulat.

 

Marketing&Media

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...