- Hirdetés -

Egyedülálló IoT kurzust támogatott a Vodafone

|

- Hirdetés -

Rendhagyó kurzus zárult januárban a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen a Vodafone támogatásával, amelynek keretében a hallgatók egy londoni startup IoT eszközéhez kerestek forradalmi, a társadalom számára előnyös felhasználási módokat. Míg az egyik győztes csapat haszonállatok egészségügyi rendellenességeit szeretné kiszűrni a műszer segítségével, addig mások okosotthont, illetve látássérülteket segítő rendszert hoznának létre általa.

Január végén mutatták be a Vodafone Magyarország pénzügyi és szakmai támogatásával megvalósult kurzus legjobbjait, amelyen a MOME 24 aktív és alumni hallgatója vett részt összesen 8 projekttel. A tárgy keretein belül a diákok egy londoni–los angeles-i startup, a Hypersurfaces forradalmi, szabadalmaztatott, mesterséges intelligencia segítségével rezgéshullámokat felismerő IoT eszközéhez kerestek új, előremutató és hasznos felhasználási módokat.

A hallgatók segítséget is kaptak, hogy ötleteik minél jobban kibontakozhassanak. Tanultak értékajánlat tervezésről, értékláncokról, skálázhatóságról és technológiai alapokról. Több konzultáción is részt vett Bruno Zamborlin, a Hypersurfaces alapítója, de a Vodafone szakértői is folyamatos segítséget nyújtottak abban, hogy a hallgatók ötletei minél inkább üzleti szemléletűek és piacorientáltak legyenek.

Az kurzus végére szerteágazó megoldások születtek. Míg egyes csapatok logisztikai, termelési vagy egészségügyi problémákra kerestek megoldást, addig mások a sportolást vagy a mindennapi életet szerették volna egyszerűbbé tenni. A koncepciók között volt magzatok fejlődését monitorozó és értékelő, rakományok biztonságát, illetve gyümölcsök érettségét és minőségét ellenőrző rendszer, de ambient kültéri marketingfelület, és egy teniszbírót helyettesítő megoldás is.

A csapatok közül végül három győztest hirdettek. A Smart Routines fantázianévre hallgató projekt olyan okosotthont álmodott meg az eszköz segítségével, ami nemcsak megismeri a lakók szokásait és napi, heti rutinját, de alkalmazkodik azokhoz és tanul is belőlük, így téve kényelmesebbé, és akár energiatakarékosabbá az otthonokat. A Wayfinding for the Visually Despaired egy plázákban, állomásokon és reptereken alkalmazható, a látássérültek tájékozódását segítő rendszer, amely kis eszközigényének és egyszerű működésének köszönhetően a forgalmas létesítményekben is jól használható. A harmadik győztes, a Muuve Forward nevű csapat pedig egy olyan rendszert dolgozott ki a kisméretű és családi gazdaságok számára, ami már kezdeti stádiumban felismeri az állatok egészségügyi rendellenességeire utaló jeleket. Így nem csupán hatékonyabbá teszi a kisgazdaságok működését, de az állatok jólétét is szolgálja.

„A Vodafone évek óta nagy hangsúlyt fektet a fiatalok digitális edukációjára, hiszen a jó ötletek csak megfelelő szakértelem és kellő tapasztalat mellett tudnak megvalósulni és a társadalom érdekét szolgálni. Büszkék vagyunk rá, hogy segíthettük a fiatal hallgatókat projektjeik kidolgozásában” – mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

„Fontosnak tartjuk, hogy hallgatóink a tudás mellett tapasztalatot is szerezzenek egyetemi éveik alatt, erre pedig remek lehetőséget biztosítanak azok a kurzusok, ahol piaci szereplők aktuális témáikkal foglalkozhatnak. Most is teljesült ez a cél, és azt is reméljük, hogy a kurzus keretében kialakított koncepciók továbbfejlesztésére is lehetősége lesz az alkotóknak” – emelte ki Fülöp József, a MOME rektora.

„A kurzus célja a hallgatók a design üzleti vonatkozásában szerzett tudásának és tapasztalatainak elmélyítése volt. A hallgatók számára a technológiai irányból induló innováció tervezése jelentette a legfőbb kihívást. Ez sokkal nehezebb, mintha piaci vagy felhasználói igényre közvetlenül készülne valami. A félév során mind a tanulóktól, mind a résztvevő szakértőktől sok pozitív visszajelzést kaptunk, így sikeresnek éltük meg a kísérleti-innovációs kurzust. Eltérő célcsoportokat szolgáló, ígéretes és hasznos ötletek bontakoztak ki a 14 hét alatt. A három győztes csapatnak pedig ezúton is gratulálunk! – tették hozzá Fogarasy Tamás és Krizsán Norbert, a kurzus vezetői.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA