- Hirdetés -

Egyedülálló mentőprogram a vállalatoknak

|

- Hirdetés -

A koronavírus járvánnyal kapcsolatos állami segítségnyújtás újabb elemeként aHiventures lehetőséget kapott, hogy speciális likviditási és tőketámogatást biztosítson a Covid-19 okozta gazdasági hatások által sújtott vállalkozásoknak. A Hiventures mentőprogramjának keretében a hazai vállalatok magyarországon egyedülálló módon – Európában is az elsők között – juthatnak ilyen típusú támogatott forráshoz.

Az Európai Bizottság a pandémiás helyzet gazdasági hatásait látva hirdette meg idén márciusban az állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes eljárás rendjét, melynek szabályrendszere tette lehetővé, hogy a Hiventures áprilisban elindíthassa a nehéz helyzetbe került vállalkozások számára gyors finanszírozási segítséget jelentő Startup és KKV mentőcsomagjait. A program sikerességét és szükségességét igazolja, hogy a bejelentés óta már több mint 20 bajbajutott startup és KKV részesült ebben a keretben a működésük folytatásához szükséges forráshoz.

Annak érdekében, hogy a meghirdetett átmeneti keretrendszerben további befektetési instrumentumokkal tudjon a nehéz helyzetbe került vállalatok közvetlen támogatásában részt venni a Hiventures, aktív szakmai előkészítés után új programok jóváhagyására nyújtotta be feltételeit az Európai Bizottsághoz.

November 20-án döntés született arról, hogy a Hiventures Zrt. által kezelt két állami befektetési alap összesen maximum 50 milliárd forint keretösszegig speciális likviditási és tőketámogatást nyújthat a pandémia által erősen sújtott, nemzetgazdasági jelentőséggel bíró közép- és nagyvállalati társaságoknak. Az új, a piacinál kedvezőbb átmeneti feltételeket biztosító finanszírozási termékek a Hiventures korábbiakban elindított, gyors segítséget jelentő Startup és KKV mentőcsomagjai mellett újabb vállalati kört céloznak.

„Munkatársaimmal több hónapos előkészítő munka és egyeztetés eredményeként sikerült elfogadtatnunk azt a programot, amivel ki tudjuk bővíteni a tavasz óta nyújtható mentőcsomagjainkat. Magyarországon elsőként és egyedüliként kaptuk meg azt a jogosultságot, hogy kedvezményes tulajdonosi kölcsönnel és feltőkésítési támogatással is képesek legyünk mentőövet nyújtani azoknak a nemzetgazdasági szempontból kulcsfontosságú vállalatoknak, akik finanszírozási nehézségekkel küzdenek. A két új termékünk azokat a közép- és nagyvállalati kategóriába eső társaságokat célozza, akiket a válság olyan mélyen érint, hogy működésük állami szerepvállalás nélkül nem fenntartható, holott jelentőségük az ellátási láncok szempontjából nélkülözhetetlen, mert például kritikus infrastruktúrát üzemeltetnek. Mostantól lehetőségünk van akár a közlekedési, az energetikai vagy a gyógyszerészeti szektorban tevékenykedő társaságokat is megsegíteni, ha pénzügyi mutatóik rendkívül kedvezőtlenek, ezért piaci alapon nincs módjuk a működés folytatásához szükséges forrás bevonására” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója.

A Hiventures befektetésének célja minden esetben az egészséges, COVID-19 előtti állapotnak megfelelő tőkeszerkezet helyreállítása, amihez a hitel jellegű finanszírozás mellett tőke oldali befektetések alkalmazására is szükség lehet. A kölcsönnek és a tőketámogatásnak az a fajtája, amelyre a Hiventures jogosultságot kapott, a finanszírozás kiegyensúlyozott és kedvezményes formáját biztosítja.

A Hiventures a beérkező finanszírozási igények elbírálásakor megvizsgálja, hogy a bajba jutott vállalat EU-s vagy nemzeti átlagnál magasabb munkanélküliségű térségben működik-e, esetleg szolgáltatásának ellehetetlenülése széles rétegekre gyakorolna-e kedvezőtlen hatást, és kieső szerepének pótlása milyen nehézségekbe ütközne. A finanszírozási kritériumok között szerepel többek között a cég foglalkoztatottjainak száma is, amely el kell, hogy érje a minimum 50 főt.

A válság miatt bajba jutott cégek 2021. június 15-éig tudnak a Hiventures Zrt. vállalati mentőprogramjába egyedi finanszírozási segítségért jelentkezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...