- Hirdetés -

Egyelőre vírusálló az albérletpiac

|

A koronavírus negyedik hulláma eddig nem befolyásolta a budapesti albérletpiacot: az árak lassan emelkednek, és kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval kivehető lakások is – derül ki a Rentingo.com albérletkereső platform legfrissebb elemzéséből. Októberben átlagosan 149 ezer forintot kértek a bérbeadók lakásukért, ami 5,6 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakánál. A keresleti oldalon még nagyobb a növekedés: a kiadó lakást nézők 139 ezer forintos októberi keresleti átlaga 9,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Miközben a számokra nincs jelentős hatással a negyedik hullám, a bérbeadás folyamatát jelentősen befolyásolja, hiszen mindenki törekszik a kevesebb közvetlen kontaktusra. Ez a helyzet pedig felértékeli a hirdetések hatékonyságának a szerepét.

Egyre jobban bírja a budapesti albérletpiac a koronavírushoz kapcsolódó kihívásokat, amit jól mutat, hogy amíg tavaly ősszel, a második hullám kezdetén szeptemberről októberre visszaestek az átlagos albérletárak, addig a negyedik hullám nem hozott ilyen változást idén ezekben a hónapokban. Ha pedig éves összehasonlításban nézzük az adatokat, határozott növekedést látunk: a tavaly októberi átlagos 141 ezer forintos bérleti díjjal szemben idén ugyanebben a hónapban 5,6 százalékkal többet, 149 ezer forintot kértek a bérbeadók kiadó ingatlanjukért – mutat rá legfrissebb elemzésében a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform. A keresleti oldal fizetőképessége még ennél is nagyobb mértékben, 9,3 százalékkal erősödött a tavalyi év azonos időszakához képest, így jelenleg a fővárosi bérlők átlagosan 139 ezer forint körüli összeget hajlandóak adni egy kiadó lakásért. Az is a piac stabilitását mutatja, hogy kezdenek eltűnni az egyhavi kaucióval bérelhető lakások: a kiadó ingatlanok alig 7 százalékára volt ez jellemző októberben, ami rekord alacsony értéknek számít. Úgy tűnik tehát, hogy a budapesti ingatlanpiac ellenállóbbá vált a koronavírus-járvánnyal szemben, hiszen a járvány negyedik hulláma eddig legfeljebb lassította a bérletidíj-növekedést, látványos visszaesést azonban nem eredményezett. Ez nagyrészt azzal állhat összefüggésben, hogy az újabb hullám egyelőre nem járt olyan jelentős korlátozások bevezetésével, mint a korábbiak, az oktatás sem állt át online üzemmódra, és így a gazdaság sok más területéhez hasonlóan a kiadó lakások piacán is folyamatos a fizetőképes kereslet.

Miközben a koronavírus újabb hulláma a keresleti és kínálati oldalakat nem, a lakáskiadás mikéntjét erősen befolyásolja. Ebben a helyzetben ugyanis mindenki arra törekszik, hogy lehetőség szerint csökkentse a közvetlen találkozások számát, ami az albérletkiadás- és keresés élethelyzetében is felértékeli az online felületek szerepét, valamint a hirdetés hatékonyságát. Minél tervezettebben és tudatosabban készíti el ugyanis valaki a saját hirdetését, annál hatékonyabban találja meg a potenciális bérlőit, és annál kevesebbszer kell feleslegesen megmutatnia a lakását. A Rentingo.com szakértője szerint az alábbi 3 tényezőre kell leginkább figyelni a kiadó lakás meghirdetésekor.
Érdemes informatívan megfogalmazni az albérlethirdetést, vagyis részletesen, a valóságnak megfelelően bemutatni az ingatlant, és minőségi fotókkal, alaprajzzal illusztrálni.
Fontos reálisan meghatározni a bérleti díjat, amihez segítséget nyújtanak az olyan interaktív térképek, mint például az alberletkalkulator.hu, amelyek körzetek szerint mutatják a környék aktuális bérleti díjait.
Ellenőrzött, regisztrációhoz kötött platformon érdemes hirdetni, ahol bérbeadó és bérlő is saját profillal mutatkozik be, és lehetőség van bizonyos mértékig megismerni egymást, illetve chaten egyeztetni a részleteket.
Ezekkel az alapvető lépésekkel szűkíthető a potenciális bérlők köre, így végül valóban csak a komoly érdeklődők nézik majd meg a kiadó ingatlant, az albérletpiac nézelődő „turistáinak” nem kell megmutatni feleslegesen a lakást – tanácsolja a Rentingo.com.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...