- Hirdetés -

Egyre drágábbak a használt autók

|

- Hirdetés -

Továbbra sem üzemelnek az autógyárak teljes kapacitással, így változatlanul hosszúra nyúlik az új autók kiszállítási ideje világszerte. Ennek köszönhetően óriási az érdeklődés a használt autók iránt: a Datahouse adatai alapján 2022 első negyedévében 12 százalékkal több négykerekűt, összesen 221 ezer autót vásároltak másodkézből Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest. Mivel nincs utánpótlás, a kínálat hónapról hónapra csökken, így a használt autók ára jelentősen, bizonyos modellek esetében akár 15-20 százalékkal nőtt.

Amíg az autógyártásban nem áll helyre a rend, és nem tudnak ismét teljes kapacitással gyártani az üzemek, addig a használt autók jelenthetik a megoldást a piacon. Ezt a prognózist pedig egyértelműen megerősítik a Datahouse használt autó piaci statisztikái is: az autó átírások száma 2022 első negyedévében 12 százalékkal túlszárnyalta a 2021-es év hasonló időszakának eredményét. Idén januártól március végéig összesen 221.443 autó cserélt gazdát határon belül, amely közel 24 ezer autóval több a 2021-es tulajdonosváltásoknál.

„A tavalyi rekord évnek számított a használt autó piacon, soha annyi autó nem cserélt gazdát hazánkban, mint 2021-ben. A jelenlegi érdeklődést látva 2022-ben újabb csúcseredmény születhet” – vélekedik Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. – „Jelentős problémát jelent azonban, hogy nincs utánpótlás a kínálatban, így kevés minőségi használt autó érhető el Magyarországon, ráadásul azok is pillanatok alatt elkelnek. A keresleti piacnak köszönhetően az árak továbbra is emelkednek, előfordulhat olyan eset, hogy egy két évvel ezelőtt újonnan vásárolt autó jelenleg többet ér az újkori áránál.”

A hazai szűkülő használt autó kínálatnak köszönhetően nőtt az érdeklődés az import autók iránt, az első negyedévben ugyanis több mint 35 ezer négykerekű érkezett a határon túlról, amely szintén 12 százalékkal több a 2021 első negyedévében regisztrált mennyiséghez képest. A külföldről érkező gépjárművek azonban nem segítik a hazai autóállomány fiatalodását, mivel 67 százalékban 10 évnél idősebb modellek érkeztek Magyarországra. A határon belüli átírások esetében még rosszabb a helyzet: a magyarok 76 százalékban vásároltak olyan autót, amelynek a gyártási éve 2012-es, vagy annál korábbi.

A használtautó-piacon 2022 első három hónapjában legtöbben alsó-közép-, kisautó- vagy felső-középkategóriájú modelleket vásároltak, de népszerűek voltak az egyterű modellek is. A legkeresettebb márkának az Opel (25.961 autó), a Volkswagen (21.817 autó) és a Suzuki (19.264 autó) számított. A prémium márkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes is a legjobb tízben végzet. A típusok rangsorát az Opel Astra nyerte a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül megelőzve a Volkswagen Golfot és a Passatot. A legjobb tízbe a ŠKODA Octavia és a Volkswagen Polo is befért.

A használt autók iránt a legélénkebb kereslet Budapesten és Pest megyében volt, a legkevesebben Nógrád megyében és Tolna megyében vásároltak használtan négykerekűt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -