- Hirdetés -

Egyre erősebb a felújított mobilok piaca

|

- Hirdetés -

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu összegyűjtötte az aktuális trendeket.

2024 elején újra növekedési pályára állt az okostelefon-piac: az IDC szerint 7,8 százalékkal, a Counterpoint szerint 6 százalékkal nőttek az idei első negyedévben a globális készülékeladások az előző év azonos időszakához képest. A piackutatók prognózisai alapján ez idő alatt 289,4 millió-296,9 millió darab új készülék talált gazdára világszerte. Az IDC elemzői arra számítanak, hogy az elmúlt két évben az ellátási problémák majd a bizonytalan gazdasági helyzet nyomán bukdácsoló okostelefon-piac újra magára talál, míg a Counterpoint szakértői hangsúlyozták, hogy a közép- és kelet-európai régió különösen nagy növekedést produkált az egy évvel korábbi állapotához képest.

Tízből hét rejoyos telefon magyar eladótól érkezik

Utóbbi a felújított készülékek régiós piacát kedvezően érinti, hiszen azt jelzi, hogy a következő években is kellő utánpótlás állhat rendelkezésre. Ez azért fontos, mert száz itthon eladott készülékre már most is több mint hetven magyar eladótól beszerzett készülék jut a Rejoynál.

Az itthon a Rejoyon keresztül eladott felújított készülékek jelentős hányada magánszemélyektől, és nem céges flottákból származnak - a társaság tapasztalatai szerint a magánszemélyek jobban óvják a készülékeiket, így azoknál a szervizelés és felújítás költsége is alacsonyabb.

Az IDC használt és felújított mobiltelefonokra vonatkozó év eleji kutatása szerint közel 10 százalékkal gyarapodott e készülékek piaca, míg a Rejoynál a 2022 őszi induláshoz képest közel duplájára, 96%-kal bővült az értékesített darabszám.

2023-ban világszerte több mint 282 millió másodpiaci készülék talált gazdára, de az elemzőcég a következő három évre is erős növekedést prognosztizál, melynek nyomán 2027-ben már több mint 431 millió használt és felújított készüléket adnak majd el.

Hosszabbodik a telefonok életciklusa

Napjainkban a Rejoynál eladásra kerülő felújított készülékek mintegy háromnegyede iPhone, de ez nem az Apple telefonjainak státusztelefon jellegének, hanem a jellemzően öt évnél is hosszabb szoftveres frissítési ciklusnak köszönhető. Az utóbbi években kiadott készülékek számítási teljesítménye már eleve olyan magas, hogy a hardver elavulása miatt egy átlagfelhasználó nem is kényszerül telefoncserére.

Pozitív fejlemény, hogy a szoftveres támogatását a Samsung is bővíti, az idén piacra került Galaxy S24-sorozat készülékeihez már hét év szoftveres támogatást biztosít, ami a Rejoy szerint segíthet erősíteni a márka másodpiaci szerepét.

Egy másik fontos idei változás, hogy az Apple idén ősztől lehetővé teszi majd az iPhone-komponensek újrafelhasználását a független szervizek számára, leszámítva az ellopott vagy elveszített telefonok alkatrészeit.

Így fejlődik a Rejoy szervize

Korábban nem volt jellemző a hazai piacon, hogy garanciával kínáljanak másodpiaci okostelefonokat, a garanciavállalással viszont a Rejoy megerősítette a felújított készülékek iránti bizalmat, amelynek másfél évvel a cég magyar piacra lépését követően jelentősen nőtt a felsőkategóriás modellekből felújított példányt választók aránya - tízből három ügyfél rendel ilyet a piactérről.

A több mint százfős szerviz a tavalyi év második felében egy több mint kétezer négyzetméteres laborba költözött, ahol már arra is mód van, hogy ne csak a piactéren való értékesítésre beküldött készülékeket, hanem a beszerelésre váró mobilalkatrészeket is külön csapat tesztelje. Mivel évente tucatnyi új készülékmodell érkezik, az itt dolgozók folyamatos belső képzése is elengedhetetlen még úgy is, hogy egy-egy csapat egy adott folyamatra specializálódik.

E fejlesztéseknek köszönhető, hogy a Rejoy a hazai induláskor bevezetett 12 hónap helyett most már 24 hónap garanciát biztosít a piacterén keresztül eladott készülékekre, mivel a fellépő hibák aránya nem, vagy alig magasabb csupán az új készülékek átlagánál.

“Az elmúlt években komoly befektetésre vállalkoztunk, időt, energiát és pénzt nem sajnálva kiépítettünk egy Közép-Kelet Európában egyedülálló szervizt, komoly szakmai képzéssel és folyamatokkal annak érdekében, hogy egy egyszerre megbízható és megfizethető alternatívát teremtsünk mindenkinek, aki új telefon vagy tablet beszerzésén gondolkodik” - mondta el Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Knapcsek Katalin és Pajor Attila

Az idei év egyik legnagyobb sporteseménye a németországi foci EB, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk negyedik részéből kiderül, hogy...

Ezek a felújított mobilok a legnépszerűbbek most

A nyaralási szezon és az iskolai tanév vége közeledtével itthon is átalakultak az felújított eszközök piacának trendjei a Rejoynál. A legújabb Apple-készülék, a tavaly szeptemberben debütált iPhone 15 nem csupán elérhető a cég kínálatában,...

Ősszel érkezik a népszerű sorozat folytatása

A Daryl Dixon első évadának tavaszi magyarországi premierjét követően a hazai rajongóknak nem kell sokat várniuk, hogy újra találkozhassanak kedvenc szereplőikkel. A Norman Reedus és Melissa McBride főszereplésével készülő The Walking Dead: Daryl Dixon...

Így használhatjuk biztonságosan a mobilunkat külföldön

Egy uniós rendelet szabályainak köszönhetően ma már szinte korlátok nélkül használhatjuk mobiltelefonunkat az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban – mintha csak otthon lennénk. A fogyasztói tudatosság azonban továbbra is elengedhetetlen: figyelmetlenségből akár több millió...

Térképre tették a szingliket

247 ezerről csaknem 299 ezerre nőtt a 20–49 éves szinglik száma hazánkban 2011 és 2022 között a két legutóbbi népszámlálás adatai szerint. A szinglik döntő többsége a 20-as és a 30-as éveikben jár, a...

Nagy változás az OMV kutakon

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új, modern megjelenést kap Közép-Kelet-Európában. Az arculatváltás teljes folyamata 7 ország mintegy 1000 töltőállomásán történik meg a következő 3 évben.Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján:...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az űrbe vágynak a gyerekek

Ki ne akart volna kiskorában űrhajós lenni? Ez az álom valójában csak keveseknek vált eddig valóra és a tudomány jelenlegi állása szerint a világűr 96 százaléka továbbra is felfedezésre vár. A LEGO Csoport új...

Izgalmas és megosztó történetek a képernyőn

Az AMC Networks International Central and Northern Europe kötelékébe tartozó Spektrum ősszel két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, amelyek forgatásai elkezdődtek. Gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres csúcstámadásait, sajnos sokszor...

Így gyorsítana a Huawei

Ismét megrendezték a Huawei Tech4Value – ICT Day konferenciáját, amelyen a legújabb az oktatást, közlekedést, közigazgatást érintő digitalizációs folyamatokról esett szó. Az eseményt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter nyitotta meg, de felszólalt többek...

Újabb magyar sikerek Cannes-ban

Arany oroszlánt érdemelt ki a cannes-i reklámfesztiválon a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampánya, amelyben jelentős szerepet vállalt az Umbrella Collective is. Az idei Cannes Lions-ra közel 27 ezer nevezés érkezett, és már...

Közel 3 milliárd forintnyi támogatás az új magyar akciófilmnek

A Honvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával különleges katonai hadműveletről készül akciófilm, amely 2025-ben érkezhet a mozikba. A filmhez a Nemzeti Filmintézet 1,7 milliárd forintos támogatást nyújt, egyedi kormányhatározat alapján pedig további 1,067 milliárd forintnyi támogatást...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...