- Hirdetés -

Egyre inkább erősödik egy egészségtudatos fogyasztói réteg – interjú Dávid Dórával

|

Egy új termék bevezetése és az új betétdíjas rendszerre történő átállás határozta meg a Szentkirályi idei első félévét – mondta el Dávid Dóra. A vállalat brand menedzsere az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy mi hat leginkább az ásványvíz forgalmára, hogyan alakulnak át a fogyasztói igények, illetve hogyan kapcsolódik a cég a sporthoz.

- Idén nyáron két nagy sportesemény is lesz, a foci EB már zajlik, hamarosan pedig kezdődik az olimpia. A Szentkirályinak mennyire lesz „sportos” éve, készültök valamilyen aktivitással, esetleg új termékekkel az idei sporteseményekre?

- Az idei fő fókuszunk a már ötödik alkalommal megrendezett Szentkirályi Tehetségprogram. Nagy örömünkre Berki Krisztián, olimpikon tornász elvállalta a program nagyköveti szerepét, így vele, valamint a szakmai zsűrivel közösen választhattunk ki három tehetséges sportolót, akik 3,5 millió forint összdíjazást nyernek el sportkarrierjük előremozdítására. A három fiatalt július elején a nagyközönségnek is bemutatjuk, hiszen az ő szavazataik arányában osztjuk szét a 2, 1 és fél millió forintos díjakat a kiválasztott sportolók között. A nyári időszak másik kiemelt terméke az új Szentkirályi Egy Csepp Gyümölcs ásványvíz, amelynek támogatására jelentős figyelmet fordítunk.

- Terveztek valamilyen kitelepülést, akciót a nyári rendezvényekre?

- A hagyományokhoz hűen idén is izgalmas kitelepüléssel vártuk a futókat és a látogatókat a Vivicittá futóversenyen: ezúttal egy hatalmas hidratációs társasjátékban mérkőzhettek meg a játékos kedvűek. A Rosalia fesztiválon is találkozhattak a Szentkirályival az érdeklődők, a következő hónapokban pedig leginkább az Egy Csepp Gyümölcs termékünkre helyezzük a hangsúlyt.

- Hogyan sikerült a tavalyi évetek?

- 2023-ban a teljes ásványvíz-kategóriában visszaesés volt megfigyelhető, amely leginkább a kialakult inflációs környezetnek, a megváltozott NETA kritériumoknak, és az új EPR szabályozásból eredő többletköltségeknek volt köszönhető. A járványt követő infláció hatására növekvő alapanyag- és energiaárak, logisztikai költségek és extra adók miatt minden gyártó kénytelen volt növelni termékei árát, így csökkent a fogyasztói kosárméret is, ám ebben a folyamatban 2023-ra érezhető volt némi enyhülés. Az idei év első felét a DRS rendszerre történő átállás határozta meg, amelyben a Szentkirályi élen járt, hiszen már tavasz elején bevezettük az új, betétdíjas palackokat. A változás nagy kihívást és sok extra munkát jelentett a gyártóknak is, ám közeledve a célhoz nagy izgalommal várjuk, hogy a rendszer teljes gőzzel működjön és elinduljon a valódi körforgás.

- Milyen eredményeket hozott az idei első félév?

- Jelenleg meglehetősen hektikus a piac, hiszen mind a kereskedők, mind a gyártók intenzíven készülnek a betétdíjas átállásra, ami a nyári betárazásra is hatással van. A tavalyi évhez képest a Szentkirályi életében a betétdíjas rendszer mellett jelentős változás, hogy bevezettük az új termékünket, a Szentkirályi Egy Csepp Gyümölcsöt, amelytől a teljes ásványvízkategória méretének és értékének növekedését várjuk.

- Milyen lehet az idei nyár, illetve mire számítotok 2024-ben? A nagy sportesemények mennyire dobhatják meg a forgalmat?

- A nyár, ahogy mindig, most is kiemelt időszak vállalatunk életében. A korábbi évekhez hasonlóan idén is nagy kánikulára számítunk, az ásványvíz forgalmára pedig a hőmérséklet általában nagyobb hatással van, mint a sportesemények. Ettől függetlenül azért nem elhanyagolható, hogy egy-egy kiemelt rendezvény szponzorációja és ásványvízzel történő támogatása komoly volument képes generálni. A tavaly átadott, Szentkirályi gyártósorunkat érintő fejlesztéseinknek köszönhetően a legmodernebb gyártási feltételek állnak rendelkezésünkre, és a megszokott módon felkészülten várjuk a legsűrűbb időszakot is. A Szentkirályival idén az elsők között álltunk át a betétdíjas rendszerre részben éppen azért, hogy Magyarország kedvenc ásványvízmárkájának vásárlói ne szenvedjenek áruhiánytól. Április közepétől minden környezettudatos fogyasztó biztos lehet abban, hogy az általuk visszavitt Szentkirályi palackok újrahasznosulnak.

- Milyen újdonságokkal készültetek a nyárra?

- A Szentkirályi portfóliója idén tavasszal az Egy Csepp Gyümölcs elnevezésű újdonsággal bővült, amelyet az egészségtudatos fogyasztói igényeket szem előtt tartva álmodtunk meg. A természetes ásványvíz alapú italt citrom- és erdeigyümölcs-kivonattal tettük izgalmasabbá, ezzel segítve a megfelelő mindennapi hidratációt azok számára, akik szeretnének frissítő ízeket vinni a mindennapokba. Izgalmas újításunk, hogy a termék a 1,5 literes PET-palackok mellett 0,25 literes alumíniumdobozos kiszerelésben is megérkezik a boltok polcaira, így a vásárlók bárhová könnyedén magukkal vihetik az Egy Csepp Gyümölcsöt. Emellett természetesen sokat dolgoztunk a DRS rendszerre történő átálláson: az elsők között csomagoltuk az új rendszernek megfelelő palackokba termékeinket, amelyek így a fogyasztók aktív részvételével mielőbb bekapcsolódhattak a körforgásba.

- Milyen trendek figyelhetők meg az üdítőital- és ásványvíz-fogyasztók körében?

- Évek óta megfigyelhető, hogy egyre inkább erősödik egy egészségtudatos fogyasztói réteg, akik számára az íz mellett fontos kritérium, hogy a terméket be tudják illeszteni az egészséges táplálkozásba. Az ízesített ásványvíz-piacon is egyre inkább a funkció és az egészségesebb struktúra kerül előtérbe. Ezt tartottuk szem előtt idén debütáló új termékünk, a Szentkirályi Egy Csepp Gyümölcs megalkotásakor is, amely sem cukrot, sem édesítőszereket, de tartósítószereket sem tartalmaz, ennek megfelelően meglepően nem édes ízvilágú. Örömmel dobunk piacra egy olyan terméket, amely kategóriateremtő lehet a piacon, mindenki étrendbe bevezethető, és igazi frissítőként támogatja a mindennapi hidratációt. A fenntarthatóság a másik olyan téma mostanában, amely egyre többeket érdekel, egyre nagyobb hatást gyakorol a mindennapjainkra. Szerencsére a környezettudatos fogyasztók a betétdíj bevezetésével nyugodtabbak lehetnek, hiszen a visszagyűjtött PET-palackokról biztosan tudhatják, hogy azok újrahasznosulnak, és zárt körforgásban ismét PET-palackok készülnek belőlük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...