- Hirdetés -

Egyre népszerűbb az online számlázás

|

- Hirdetés -

Online számlázót használ a vállalkozások többsége, és egyre fogékonyabbak az automatizmusokra is – ezt mutatja az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által készített reprezentatív felmérés, amely a hazai kis- és középvállalkozások, valamint egyéni vállalkozók számlázási szokásait és pénzügyi adminisztrációt segítő megoldások iránti igényét vizsgálta a Számlázz.hu megbízásából. A gyakorlati következményekkel a jelen gazdasági körülmények között különösen fontos foglalkoznunk.

Míg 2020 és 2021 számos újdonságot és feladatot hozott a hazai vállalkozók életébe, addig 2022-t már kevesebb súllyal a vállukon várhatták. Az év első felében történt nemzetközi események– az ukrán-orosz háború és az energiaválság – és azok gazdasági hatásai azonban átrajzolták a piaci viszonyokat, a fintech cégeknek pedig nagy szerepe van a vállalkozások tehermentesítésében.

 

A lemaradók is felzárkóztak – online számláz a többség

Az online számlázóprogram-használatban 2020-ról 2021-re tapasztalt látványos és dinamikus növekedés 2022-re megtorpant, ami nem meglepő annak fényében, hogy 2021 elejétől már szinte minden vállalkozást érint a NAV felé történő számlaadat-szolgáltatási kötelezettség, ami a kézi számlatömb és telepített programok felhasználóit a felhőalapú alternatívák felé terelte.

Az elmúlt évben csupán néhány százalékponttal növekedett az online számlázók használati aránya, miközben a számlatömbé tovább csökkent. A kkv-k körében ugyan utóbbi terén sincs számottevő változás – hiszen a kézi számlázást korábban már kivezette a többségük –, ma csupán minden ötödik cég használja a bizonylatolásnak ezt a módját. Az egyéni vállalkozók kissé késve reagáltak: 2022-ben jelentősen kevesebben használnak kézi számlát, mint egy évvel korábban – már csak minden harmadik vállalkozó.

Csökkenő népszerűség mellett még mindig stabilan a második a NAV online számlázója

A teljes piac stagnálása ellenére kismértékű átrendeződés rajzolódik ki a számlázóhasználatban: míg a Számlázz.hu és más piaci online megoldások valamelyest növelték részesedésüket, a NAV megoldása némileg visszaszorult, de így sem szorult le a dobogó tavaly megszerzett második fokáról. Amíg a Számlázz.hu felhasználói között jellemzőbbek a bonyolultabb számlázású, összetettebb ügyvitelt folytató cégek, az adóhivatal programját a kevesebb számlát kiállító, az online mellett más számlázási módot is használók választják inkább.

A Számlázz.hu piacvezető szerepe mindemellett töretlen és megkérdőjelezhetetlen. A legfeljebb közepes méretű vállalkozások közül online számlázóprogramot 10-ből 6-an használnak, körükben a Számlázz.hu-t 46% választotta. A nem állami, hanem piaci szoftvert választók mintegy 70%-a döntött a Számlázz.hu mellett, amely elégedett ügyfeleinek aránya is kimagasló az általánosságban is pozitív megítélésű piaci számlázók között.

 

A számlázás kulcskérdés, a zárat az automatizmus nyitja

Az online számlázókkal kapcsolatos legfontosabb igény 2022-ben is az, hogy gyorsan, a lehető legkevesebb adat manuális begépelésével lehessen bizonylatokat kiállítani, de egyre fogékonyabbak a vállalkozások a számlázással szorosan összefüggő pénzügyi adminisztrációs teendők automatizálására is. A kkv-k közel fele, míg az egyéni vállalkozók háromnegyede nyitott arra, hogy a folyamatok és adminisztráció terén több feladatot a számlázójára bízzon: leginkább a vevői adatok számlázóprogramba importálása, előlegszámla és díjbekérő kiállítása, fizetési felszólítás küldése, a bejövő számlák megjelenítése és a számlázó bankszámlával történő összekötése fontos a számukra.

 

Van még hova fejlődni – a papírmentesség csak ábránd

A pénzügyi folyamatok automatizálásának növekvő igénye ellenére a könyvelőnek jellemzően még mindig kinyomtatva, fizikai formában juttatják el számláikat a vállalkozók. Bár az online számlázók többségében van arra mód, hogy a könyvelő hozzáférjen a cégek számláihoz, ezzel a lehetőséggel mindössze a felhőalapú szoftvert használó kkv-k 22%-a él, és elenyésző azok aránya, akik a számlázó- és könyvelőszoftverek közötti közvetlen kapcsolaton keresztül továbbítják számla-vagy banki tranzakciós adataikat. Pedig ezek a digitális lehetőségek nagymértékben papír- és tehermentesítenék a vállalkozót, és a könyvelőnek sem kellene feleslegesen adatokat rögzítenie, ha online elérné a digitálisan már létező banki tranzakciós és számlaadatokat.

 

Gazdasági válság küszöbén – hogy reagálnak a vállalkozások?

A Számlázz.hu kiemelten figyel arra, hogy saját ügyfeleitől is rendszeres visszajelzéseket kérjen, és a piackutatási eredmények mellett azokra alapozva támogassa őket. A felhasználói körében végzett friss kérdőíves kutatásból az derül ki, hogy a gazdasági helyzet hatásait a legtöbb vállalkozó megérzi: csökkenő tendenciát tapasztal forgalmában, bevételeiben, miközben a piaci verseny erősödésével, alapanyag- és alkatrész-, valamint munkaerőhiánnyal kell szembenéznie. Az infláció, az árak emelkedésének hatását leginkább a nyersanyagok és alkatrészek, valamint a szállítási és utazási költségek emelkedésében érzékelik a vállalkozók, akiknek döntő hányada változtatni tervez működésén 2022-ben, például a marketingköltségek növelésével, munkaerő-felvétellel és a bérek emelésével.

“Az egyértelműen látszik, hogy a vállalkozók váratlan és nehéz gazdasági helyzetre igyekeznek agilis módon reagálni, nekünk pedig az a dolgunk, hogy ebben támogassuk őket” – mondta Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője. “Ott segítünk, ahol tudunk – azt szeretnénk elérni, hogy számláik kiállítása és kiegyenlítése a lehető legegyszerűbb módon történjen, a vállalkozások a munkájuk ellenértékéhez időben hozzájussanak, ezzel biztosítva biztos működésüket. Mivel az idő az egyik legértékesebb erőforrás, borzasztóan fontos, hogy ne kelljen azt olyan tevékenységekre pazarolniuk, amelyeket egy automatizmus biztosan és pontosan el tud végezni helyettük. Ehhez szemléletformálásra is szükség van: a vállalkozásoknak meg kell tanulniuk bízni a digitalizációban, ebben pedig a fintech cégeknek hatalmas a felelőssége.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...

Angol focit, NFL-t és MotoGP-t is nézhetünk a héten

Három kontinensről hoz el sport ínyencségeket a magyar szurkolóknak a Network4 csoport a héten. Az Angol Ligakupa küzdelmeitől, a legizgalmasabb NFL meccseken át a MotoGP és Superbike futamokon át a Premier League, Bundesliga és...

Egyre többet fizetünk az okoseszközöket használva

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg...

Értékesítési szakemberrel erősít a Marquard Group Hungary

Nagy tapasztalatú és tudású szakember segíti a jövőben a Marquard Group Hungary munkáját. Nagy Tamás szeptember végétől sales executive tanácsadóként támogatja a Marquard újrapozicionálási folyamatait. A Magyarországon több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat az elmúlt...

Jövő héten rajtol A Nagy Ő a TV2-n

Október 9-én este indul a Bachelor – A Nagy Ő legújabb évada a TV2-n. A párkereső reality-ben ezúttal az ország 39. leggazdagabb embere, Jákob Zoltán vállalkozott arra, hogy egy tévéműsorban keresse meg szíve hölgyét....

Dupla résszel rajtol az új magyar történelmi sorozat

Dupla résszel debütál október 13-án, pénteken este a Dunán a Tündérkert című történelmi kalandfilmsorozat. A Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első, Tündérkert című kötete alapján készült 8 részes sorozat további epizódjait péntek esténként láthatják majd a...

Olasz céggel kötött megállapodást a Duna House leányvállalata

A Duna House csoport leányvállalata, a Hgroup S.p. A. (Hgroup) befektetési és együttműködési megállapodást írt alá a Professione Casa S.p.A.-val (Professione Casa). A Professione Casa Olaszország egyik legnagyobb ingatlanügynöksége, amely országszerte 280 irodával rendelkezik. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiába jött be a home office, egyre kevesebb rá a lehetőség

Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre – van, akinek a munkaköre, míg másnak a munkaadója nem teszi ezt lehetővé. Sokan úgy vélik, hogy a home office ritkulni fog, a munkavállalók kétharmada...

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....