- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek a FinTech alkalmazások

|

Mivel a lezárások hatására életünk számos területe költözött az online térbe, nem meglepő, hogy a FinTech alkalmazások használata is megnőtt. Az ESET felmérésének fogyasztói szegmenséből kiderült, hogy globálisan a felnőtt fogyasztók 51 százaléka 1-5 féle FinTech alkalmazást használ, ideértve a digitális pénztárcákat, a költségvetés-tervező alkalmazásokat és a virtuális bankokat. Mindössze egyharmaduk (33%) válaszolta azt, hogy nem változtak a bankolási szokásaik a koronavírus miatti lezárások idején.

Annak ellenére, hogy több FinTech alkalmazást is használnak, világszerte csak a fogyasztók fele (49%) telepített minden eszközére biztonsági szoftvert, így a másik felük védtelen a pénzügyeiket célzó kibertámadásokkal szemben. 42 százalékuk nem használ jelszókezelőt, amely segítene az erős és egyedi jelszavak létrehozásában, illetve a hitelesítő adatok kitöltésének és a brute force-támadások megakadályozásában. A kiberbiztonság terén a fogyasztók továbbra is kockázatos magatartást tanúsítanak, például nyilvános WiFi hotspotokhoz csatlakozva hajtanak végre pénzügyi tranzakciókat.

Ahogy a FinTech alkalmazások használata egyre fontosabbá és széleskörűbbé válik, elengedhetetlen, hogy a kiberbiztonsági gyakorlatok lépést tudjanak tartani ezzel – ellenkező esetben a magánszemélyek és a vállalkozások is azt kockáztatják, hogy kiszolgáltatottá válnak a támadásoknak.

A vállalkozásokat is érdekli a pénzügyi technológia

A FinTech-be történő befektetés vonzó lehetőség a vállalkozások számára is, mivel a technológia számos előnnyel jár: többek között kevesebb költséget, könnyű használatot és a piacra történő egyszerűbb belépést kínál.

A vállalkozások döntő többsége (81%) egyetért abban, hogy a koronavírus-járvány még szükségesebbé tette a pénzügyek fokozott védelmét. Ezen felismerés ellenére csaknem egyharmaduk (28%) nem fektet be aktívan a pénzügyek védelmének megerősítését célzó új technológiákba, vagy legalábbis nem tudatosan.

Ami a jövőbeli terveiket illeti, a senior üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) arra számít, hogy vállalataik FinTech-befektetései növekedni fognak a 2021-es és 2022-es évben. A vállalkozások több mint fele már online fizetésfeldolgozó és könyvelési megoldásokat használ pénzügyeinek kezeléséhez, harmaduk pedig fontolgatja a szabályozási technológia (RegTech), a bankfiók nélküli bankok és a biztosítási technológia (InsurTech) alkalmazását.

Gyorsan fejlődő területek

Az ESET kutatásából kiderül, hogy az online fizetésfeldolgozás a vállalatok által legnagyobb mértékben használt pénzügyi technológia, a vállalatok 56 százaléka alkalmazza. A fizetésfeldolgozók irányítják a hitel- vagy bankkártya tranzakció folyamatát, továbbítják az ügyfelek kártyaadatait a vállalkozások bankjainak.

Az online határokon átnyúló fizetés szintén egy rendkívül fontos technológia a globális e-kereskedelem szempontjából. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a tranzakció címzettje és kedvezményezettje külön országokban tartózkodnak, ezért fontos, hogy a vállalkozások képesek legyenek határokon átívelve utalni – ez egyike a megannyi területnek, ahol a FinTech egyre gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a pénzügyi folyamatokat.

A világ vállalatainak csaknem fele (44%) használ online számlázást – derül ki az ESET kutatásából. Ez a technológia leegyszerűsíti a számlázási folyamatot, lehetővé téve a vállalkozások számára a pénzforgalom hatékonyabb nyomon követését.

Rendkívüli gyorsasággal növekvő szektor az InsurTech, az ESET kutatása szerint a vállalkozások 33 százaléka használja jelenleg és 32 százalékuk fontolgatja a jövőbeni alkalmazását. Az új típusú – például az intelligens eszközök által gyűjtött – adatok felhasználásával az InsurTech lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy igazán testreszabott biztosítási irányelveket hozzanak létre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...