- Hirdetés -

Egyre optimistábbak a befektetők az ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

A magyarországi befektetők egyre optimistábbak, amit hűen tükröz a befektetési hajlandóság folyamatos növekedése – derül ki a CBRE kutatásából. Várhatóan az irodák piaca lesz a legerősebb az ingatlanszegmensben, de jelentősen megnőtt a kereslet az alternatív befektetési lehetőségekkel kapcsolatban. Az elkövetkező év legnagyobb kihívásai az eladók és vevők közti árkülönbségek, valamint az eladó ingatlanok hiánya lehet.

A CBRE nyilvánosságra hozta a Hungarian Investor Intentions Survey 2021-es eredményeit, mely átfogó képet alkot a magyarországi ingatlanpiac befektetői oldaláról. A gazdaság újraindításának eredményeként a befektetők jóval optimistábbak, a megkérdezettek 63 százaléka bizakodóbb, mint fél évvel ezelőtt, és ez a befektetési hajlandóságon is érzékelhető. A válaszadók fele szeretné kereskedelmi forgalmát a COVID-19 előtti szintre növelni, és 30 százalékuk a 2019-es szint felett fektetne ingatlanokba Magyarországon.

Az optimizmus többek között annak tudható be, hogy az előrejelzések szerint a magyar gazdaság gyorsabban áll majd talpra, mint a nyugat-európai régió, a tendenciák szerint az Egyesült Államokkal hasonló ütemben. Habár az ingatlanbefektetési piacon nem várható ennyire gyors visszarendeződés, az idei évre a befektetői közösség a 1,1-1,3 milliárd euró közötti forgalmat vár, ami 2022-re akár az 1,7 milliárd eurós értéket is elérheti – szemben a tavalyi 1 milliárdos összforgalommal

Élen az irodapiac, megugrott kereslet az alternatív befektetésekre

Bár világviszonylatban az ipar & logisztika reneszánszát éli, az európai régióban továbbra is az irodai szegmens a legvonzóbb befektetési célpont 2021-ben is, és a magyarországi adatok illeszkednek ehhez trendhez. Bár hazánkban továbbra az iroda a legkeresettebb befektetési kategória, a meggyőző előny csökkenni látszik: szemben a 2019-ben mért 58 százalékkal, ma már csak 38 százalék fektetne irodába. A tavalyi megugrást követően az ipari ingatlanokkal kapcsolatos befektetési hajlandóság is kicsit csökkent idén, ellenben az alternatív befektetési lehetőségek iránt többen érdeklődnek. A válaszadók 26 százaléka fektetne szállodákba és bérlakásokba, ami 16 százalékos növekedést jelent a két évvel ezelőtti kereslethez képest.

Továbbra is rendkívül magas a hazai befektetők aránya az ingatlanpiacon, amely részben a COVID-19 járvány okozta utazási korlátozásoknak tudható be. Az idei évet a hazai befektetők 100%-os piaci részesedéssel nyitották, de a korlátozások eltörlésével várhatóan növekszik a külföldi befektetők aránya. Ugyanakkor a piaci szereplők várakozása szerint a hazai tőke továbbra is meghatározó marad.

Várható ingatlanpiaci hozamok a poszt-COVID időszakban

Árazás tekintetében a befektetők eltérő trendet várnak a kiskereskedelmi és az ipari ingatlanok vonatkozásában. Nem meglepő módon (és összhangban a globális trendekkel) a hazai befektetői közösség is a logisztikai ingatlanok további drágulására számít, amit elsősorban az okoz, hogy ezen ingatlanok kockázati felára (és így az elvárt hozam) folyamatosan csökken. A Hungarian Investor Intentions Survey 2021 előrejelzése szerint a prémiumhozam a mai 6.75 százalékról 6.22 százalékra csökken egy év alatt az ipari ingatlanok esetében. A befektetők 31%-a hajlandó akár az ajánlati árnál többet is fizetni ilyen ingatlanok estén. A helyzet fordított a kiskereskedelmi ingatlanoknál: itt a befektetők többsége diszkontot vár el a Covid előtti időkhöz képest – különösen a belvárosi kiskereskedelmi ingatlanok esetében. A legalacsonyabb hozam ebben a kategóriában a mostani 5.50 százalékról 6 százalék fölé emelkedhet a megkérdezett befektetők szerint. Kérdés ugyanakkor, hogy az eladói oldal a hozamemelkedést jelentő árcsökkenést elfogadja-e: A befektetői közösség szerint a COVID-19 utáni időszakban a legnagyobb kihívást várhatóan az eladók és a vevők eltérő árazása jelentheti (a megkérdezettek 69 százaléka vélekedett így), valamint az elérhető termékek hiánya is komoly problémákat okozhat (57 százalék szerint).

„Egyre aktívabb az értékesítési oldal, azonban az eladási hajlandóság egyértelműen gyengébb, mivel az érintettek 30 százaléka egyáltalán nem akar ingatlanokat eladni ebben az évben – vélhetően az alternatív befektetések hiánya miatt” – tette hozzá Borbély Gábor, a CBRE Magyarország kutatási igazgatója. „A befektetők az elkövetkező 12 hónap legnagyobb piaci kockázatának tartják az alacsony értékesítési hajlandóságot, mivel ez termékhiányhoz és az árakkal kapcsolatos becslések közötti jelentős eltéréshez vezethet az eladói és a vevői oldal viszonylatában.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....