- Hirdetés -

Egyre optimistábbak a befektetők az ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

A magyarországi befektetők egyre optimistábbak, amit hűen tükröz a befektetési hajlandóság folyamatos növekedése – derül ki a CBRE kutatásából. Várhatóan az irodák piaca lesz a legerősebb az ingatlanszegmensben, de jelentősen megnőtt a kereslet az alternatív befektetési lehetőségekkel kapcsolatban. Az elkövetkező év legnagyobb kihívásai az eladók és vevők közti árkülönbségek, valamint az eladó ingatlanok hiánya lehet.

A CBRE nyilvánosságra hozta a Hungarian Investor Intentions Survey 2021-es eredményeit, mely átfogó képet alkot a magyarországi ingatlanpiac befektetői oldaláról. A gazdaság újraindításának eredményeként a befektetők jóval optimistábbak, a megkérdezettek 63 százaléka bizakodóbb, mint fél évvel ezelőtt, és ez a befektetési hajlandóságon is érzékelhető. A válaszadók fele szeretné kereskedelmi forgalmát a COVID-19 előtti szintre növelni, és 30 százalékuk a 2019-es szint felett fektetne ingatlanokba Magyarországon.

Az optimizmus többek között annak tudható be, hogy az előrejelzések szerint a magyar gazdaság gyorsabban áll majd talpra, mint a nyugat-európai régió, a tendenciák szerint az Egyesült Államokkal hasonló ütemben. Habár az ingatlanbefektetési piacon nem várható ennyire gyors visszarendeződés, az idei évre a befektetői közösség a 1,1-1,3 milliárd euró közötti forgalmat vár, ami 2022-re akár az 1,7 milliárd eurós értéket is elérheti – szemben a tavalyi 1 milliárdos összforgalommal

Élen az irodapiac, megugrott kereslet az alternatív befektetésekre

Bár világviszonylatban az ipar & logisztika reneszánszát éli, az európai régióban továbbra is az irodai szegmens a legvonzóbb befektetési célpont 2021-ben is, és a magyarországi adatok illeszkednek ehhez trendhez. Bár hazánkban továbbra az iroda a legkeresettebb befektetési kategória, a meggyőző előny csökkenni látszik: szemben a 2019-ben mért 58 százalékkal, ma már csak 38 százalék fektetne irodába. A tavalyi megugrást követően az ipari ingatlanokkal kapcsolatos befektetési hajlandóság is kicsit csökkent idén, ellenben az alternatív befektetési lehetőségek iránt többen érdeklődnek. A válaszadók 26 százaléka fektetne szállodákba és bérlakásokba, ami 16 százalékos növekedést jelent a két évvel ezelőtti kereslethez képest.

Továbbra is rendkívül magas a hazai befektetők aránya az ingatlanpiacon, amely részben a COVID-19 járvány okozta utazási korlátozásoknak tudható be. Az idei évet a hazai befektetők 100%-os piaci részesedéssel nyitották, de a korlátozások eltörlésével várhatóan növekszik a külföldi befektetők aránya. Ugyanakkor a piaci szereplők várakozása szerint a hazai tőke továbbra is meghatározó marad.

Várható ingatlanpiaci hozamok a poszt-COVID időszakban

Árazás tekintetében a befektetők eltérő trendet várnak a kiskereskedelmi és az ipari ingatlanok vonatkozásában. Nem meglepő módon (és összhangban a globális trendekkel) a hazai befektetői közösség is a logisztikai ingatlanok további drágulására számít, amit elsősorban az okoz, hogy ezen ingatlanok kockázati felára (és így az elvárt hozam) folyamatosan csökken. A Hungarian Investor Intentions Survey 2021 előrejelzése szerint a prémiumhozam a mai 6.75 százalékról 6.22 százalékra csökken egy év alatt az ipari ingatlanok esetében. A befektetők 31%-a hajlandó akár az ajánlati árnál többet is fizetni ilyen ingatlanok estén. A helyzet fordított a kiskereskedelmi ingatlanoknál: itt a befektetők többsége diszkontot vár el a Covid előtti időkhöz képest – különösen a belvárosi kiskereskedelmi ingatlanok esetében. A legalacsonyabb hozam ebben a kategóriában a mostani 5.50 százalékról 6 százalék fölé emelkedhet a megkérdezett befektetők szerint. Kérdés ugyanakkor, hogy az eladói oldal a hozamemelkedést jelentő árcsökkenést elfogadja-e: A befektetői közösség szerint a COVID-19 utáni időszakban a legnagyobb kihívást várhatóan az eladók és a vevők eltérő árazása jelentheti (a megkérdezettek 69 százaléka vélekedett így), valamint az elérhető termékek hiánya is komoly problémákat okozhat (57 százalék szerint).

„Egyre aktívabb az értékesítési oldal, azonban az eladási hajlandóság egyértelműen gyengébb, mivel az érintettek 30 százaléka egyáltalán nem akar ingatlanokat eladni ebben az évben – vélhetően az alternatív befektetések hiánya miatt” – tette hozzá Borbély Gábor, a CBRE Magyarország kutatási igazgatója. „A befektetők az elkövetkező 12 hónap legnagyobb piaci kockázatának tartják az alacsony értékesítési hajlandóságot, mivel ez termékhiányhoz és az árakkal kapcsolatos becslések közötti jelentős eltéréshez vezethet az eladói és a vevői oldal viszonylatában.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...

Mesterséges intelligenciával segíti az élelmiszermentést az Auchan

Az Auchan Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszermentés, és már tíz éve különböző programokkal lép fel az élelmiszerpazarlás ellen. A jelenleg bevezetés alatt álló Smartway rendszerük segítségével a kiárusítási folyamatot lehet majd könnyebben optimalizálni,...

Új e-autó márka Magyarországon

A BYD (Build Your Dreams), a konnektorról tölthető (NEV azaz New Energy Vehicle) autók világelső gyártója és az akkumulátorgyártás meghatározó szereplője szerződést kötött első két márkakereskedő partnerével Magyarországon. A Wallis Motor – az AutoWallis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....