A sugárzott reklámok száma az utóbbi években dinamikusan növekedett, és ez a trend az idei évben tovább folytatódott.
Az idén április és július között naponta átlagosan 39 325 reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, amely 12 101 reklámfilmmel több 2020 második negyedévéhez képest, megközelítve ezzel a 2019-es mennyiséget.
A sugárzott hirdetések számának növekedésével párhuzamosan a megtekintett reklámfilmek száma és a napi reklámnézési idő is a két évvel korábbi szint körül alakult. Egy ember naponta átlagosan 33 percnyi tévéreklámot látott 2021 második negyedévében, ami napi 135-nek felelt meg. Mindez 12 perces növekedést és 35 reklámmal többet jelentett 2020 azonos időszakához képest, és mindössze egy perccel kevesebb időt, ugyanakkor 3 reklámfilmmel többet 2019-hez viszonyítva.
A reklámfilmek naponta átlagosan 5,742 millió nézőt értek el legalább egyszer a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, ami 122 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a teljes, össztévépiaci GRP-értéke a tavalyi 603 ezerről 797 ezerre nőtt, és ezzel visszatért 2019-es szinthez.
A különböző termékosztályok nézettség (GRP) szerinti hirdetési rangsorának élén az élelmiszer-kereskedelem és az egyéb kereskedelem termékosztálya áll, ezeket követik a fájdalomcsillapítók és az egyéb gyógyhatású készítmények, továbbá a hipermarketek és a sör termékosztályának televíziós hirdetései a 2021 második negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján – olvasható a Nielsen Közönségmérés adataiban.