- Hirdetés -

Egyre többen választják a munkaerő-kölcsönzést

|

- Hirdetés -

Munkaadói oldalon a piac változásaira való gyors reakcióképessége, rugalmassága, s az adminisztrációs terhektől és a bérköltség megjelenésétől való mentesség a legfőbb érvek. A munkavállalók számára a kiszámítható jelen mellett a hosszú távú munkalehetőség szerepel kiemelten az indoklásban - derül ki a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége tagszervezeteinek és érdekképviseleti munkájukat támogató több piacvezető cég körében végzett legfrissebb közös kutatásból.

Csizmadia Gábor elnök szavai szerint, 65.000 betöltetlen állás van ma Magyarországon, amit várhatóan megdupláznak a folyamatban lévő, idén lezáruló ipari beruházások. „Az atipikus foglalkoztatás rugalmassága mellett kiszámítható, tervezhető jövőt biztosít, úgy munkavállaló, mint munkaadói oldalon. Fordulóponthoz érkezett a munkaerőpiac.”

Válaszaik alapján a kölcsönzött dolgozók munkavégzését a bérutalás pontossága, a bejelentett munkaviszony, a hosszú távú munkalehetőség, az ügyintézés során tapasztalt segítségnyújtás, a munkába járás támogatása, a szakmai fejlődés lehetősége, "az egyik munka végeztével azonnal kapok másik ajánlatot" opciója segíti.

A kölcsönvevők a sorozatos eredménytelen interjúk, idő- és energia-megtakarítás, a cégen belüli fluktuáció csökkentése, a lokális munkaerőpiacról nem elegendő munkaerő, a vállalat gyorsan felfutó termelési igényéhez a megfelelő szakember kiválasztása, az üzletmenet számára biztosított rugalmassága, a toborzási és adminisztrációs terhek csökkentése, a szezonális munkaterhelés, a létszámbővítés lehetetlensége, s mert így nem keletkezik bérköltség, vagy éppen a vonatkozó tapasztalathiány miatt döntöttek munkaerő-kölcsönző cég bevonása mellett. Érvként említették a HR vezetők a nagy munkaerő-áramlás dinamikus mozgását, a hirtelen felfutás és a kialakult munkaerő-hiány esetén is gyors segítségként a külföldi munkavállalók foglalkoztatását*. „Tudtam, hogy nagyobb létszámú adatbázissal rendelkeznek, mint a vállalat, ahol dolgozom” – hangzott el. A munkaerőhiány azonnali pótlása, az időszakos projektek vagy különleges szaktudás szüksége, a kapacitáshiány, de akár a gyakornokok felkutatása, ahogy a már létező üzletág átvétele kapcsán meglévő struktúrája is okot ad.

A kölcsönzötti válaszadók között fele-fele arányban voltak a nők és a férfiak, életkoruk tekintetében 40% 18-35, 40% 35-50 éves, 20% 50 év feletti; 75%-ban betanított munkát, 20%-ban szakmunkát végeznek; közülük 40% kevesebb mint egy éve dolgozik kölcsönzöttként, 30% 1-2 éve, 30% két éven túl. A válaszadók 90%-ának volt már más munkahelye. A kölcsönvevői oldal válaszadói 82,3%-ban HR és munkaügy területen tevékenykednek, 12,9% pedig cégvezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...

Rekordot döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,4 millió termékét katalogizáló Glami.hu divatkereső statisztikái szerint az e-kereskedelem fellendülésének két erős éve után idén is tovább növekedett minden kulcsfontosságú mutató a Black Friday hete...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....