- Hirdetés -

Egyre többen vesznek fel személyi kölcsönt

|

Az elmúlt egy évben a 18-65 éves magyar lakosság 10%-a vett fel személyi kölcsönt és 2017 közepe óta folyamatosan nő a személyi kölcsönt igénylők aránya – derül ki a Cofidis az elmúlt tíz évet vizsgáló Hitel Monitor kutatásából, amelyet a cég március 11-én tartott sajtótájékoztatóján ismertetett. A tanulmány rámutat: míg az évtized elején az eladósodás és az anyagi nehézségek voltak gyakrabban a háttérben, az elmúlt években már jellemzően nem a háztartási költségvetés szűkössége alakítja a személyi kölcsön felvételét. Jellemzően lakás-, valamint autóvásárlás, lakberendezés esetében figyelhető meg a kölcsönigénylési kedv erősödése.

A Cofidis jelentése szerint utóbbi években egyre több bank jelent meg a személyi kölcsönök piacán, ezek aktívan kommunikálnak, és ma már lényegesen nagyobb súlyuk van, mint az évtized elején. Elemzők szerint ez a tendencia folytatódik majd mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, és amellett, hogy a jövőben is tovább nő a szereplők száma, a nagyobb szereplők egyre nagyobb részesedést tudhatnak majd magukénak. Ezen a piacon a Cofidis prosperáló vállalati eredményekkel zárta a tavalyi évet. A cég árbevétele 2019-ben elérte a 15,5 milliárd forintot, az ügyfelek száma a tavalyi év végére meghaladta a 150.000 főt, ami 2015-höz viszonyítva 53%-os a növekedés. A fejlődési ütem dinamikus, a vállalat 60%-os növekedést ért el 2015-höz képest – a teljes portfólió így meghaladja a 100 milliárd forintot. Jelenleg a dolgozók száma 370 fő, folyamatosan nőtt a létszám az elmúlt években, 5 éve még 180 fő dolgozott a Cofidisnél. Nyíregyházán a vállalat 2020 áprilisában ad át egy új call centert, ahol 60 főt terveznek foglalkoztatni.

A Hitel Monitor 2020 februári felmérése szerint változik a fogyasztási magatartás, új trendek körvonalazódnak a piacon. Ma a lakosság csupán egynegyede elutasító a hitelekkel szemben. Míg 2011-ben a lakosság 63%-a viszonyult pozitívan a hitelekhez, addig 2020-ban a megkérdezettek 74%-a volt elfogadó. A fogyasztók tudatosabbá váltak a hitelfelvétellel kapcsolatban, az összehasonlító oldalak térnyerése, valamint a deviza alapú hitelekkel kapcsolatos negatív élmények is erősítették ezt a magatartást. A fix kamatozás nagyon erős vonzerő, amit személyi kölcsön esetén keresnek a fogyasztók; áruhitelezés területén a 0% -os akciók a legnépszerűbbek; használt autók vásárlásánál pedig lízing helyett jellemzően személyi kölcsönt veszünk fel. „A piac bővülése jól látható a lakosság attitűdjének változásában, mind a hitelezési piacot, mind a pénzügyi technológiai megoldásokat tekintve. A lakosság szubjektív megítélése a saját anyagi helyzetéről folyamatosan javul az évtized eleje óta és ugyanez mondható el a jövőbeli anyagi helyzettel kapcsolatos várakozásokról is.” – magyarázta el a változásokat Kurucz Imre, az NRC ügyvezetője a Cofidis sajtóbeszélgetésén. Az elmúlt egy évben a megkérdezettek 48%-a vette fontolóra, hogy személyi kölcsönt vegyen fel, ez az arány két éve 41%, három éve 35% volt. Változott a személyi kölcsönök igénylésének célja is. Az első és második helyen szinte fej-fej mellett áll a bevételek-kiadások egyensúlyban tartása és a lakásfelújítás, korszerűsítés, mint hitelcélok. Viszont a lakásvásárlás megelőzte az autóvásárlást, a negyedik helyen a háztartási gépek és berendezések vásárlása, az ötödik helyen pedig a másik hitel kiváltása. Nőtt tehát a lakásfelújítás és az autóvásárlás esetén tanúsított hitelfelvételi kedv, 2011 óta 37%-ról 24%-ra csökkent azonban a bevételek és kiadások egyensúlyban tartására irányuló hiteligénylések mértéke, a másik hitel kiváltását célzó hitelfelvétel pedig 31%-ról 20%-ra zuhant.

Míg az évtized elején a telefonos hiteligénylés volt a személyes megoldások alternatívája, mára az online hiteligénylés tölti be ezt a szerepet. Míg 2011-ben csupán a fogyasztók 3%-a vette fel online a hitelt, 2019-re ez az arány 17%-ra ugrott. Csökkentek a digitális megoldásokkal szembeni félelmek, egyetlen év alatt 73%-ról 68%-ra mérséklődött azok aránya, akik szerint a hitelfelvétel „komolyabb dolog annál, minthogy ne személyesen intézzük”, míg 49%-ról 41%-ra csökkent azok aránya, akik félnek attól, hogy online ellophatják az adataikat. Összességében elmondható, hogy nagyobb a nyitottság az online csatornák felé, ha közben lehet az ügyintéző segítségét kérni. A digitális megoldásokat elutasítók 54%-a nyitottabb, ha a folyamat közben kaphat személyes segítséget. A lakosság hozzáállása a különböző új technikai megoldások iránt alapvetően nyitott, sok esetben a tudás hiánya gátolja az innovációk további elterjedését. Az ellentétekről sokat elmond: 41% vallott úgy, hogy szeretné, ha mindent elintézhetne online, 53% viszont arról nyilatkozott, hogy nem szereti, ha az általa használt szolgáltatást megváltoztatják és csak 18% véli úgy, hogy szeret az elsők között lenni egy új termék, szolgáltatás kipróbálásában.

Jelentős a szakadék a társadalom befogadóképessége és a jelenleg elérhető technológiai megoldások között – jelentette ki Lemák Gábor, a Fintech Group vezetője az eseményen. „A társadalom jelentős része számára a digitális pénzügyek a netbankolást és az érintéses bankkártyás fizetést jelenti. Pontosan emiatt a jelentős szakadék miatt a többségnek még segítségre van szüksége a digitális pénzügyi megoldások használatában. Ez különösen igaz a hitelezés területére. Az látszik, hogy a legújabb technológia itt van, elérhető, a társadalom viszont lassabb mértékben fogadja be az új megoldásokat. Idővel ez beér, ezek a folyamatok elindultak már – tette hozzá Lemák Gábor.

„Új fejlesztéseink jól példázzák, hogy a digitalizáció nem bonyolult, sőt lehet igazán emberközpontú is” – mondta Holló Bence, a Cofidis ügyvezető igazgatója. „A jövő a digitalizáció hibrid vonalában rejlik: az ügyfél útja digitális csatornákon át vezet, ám az emberi szakértelem folyamatos jelenléte mellett. Munkatársaink a digitálisan „betérő” ügyfeleket is végigkísérik a teljes folyamaton. Fejlesztéseink során az emberközpontúság a legfontosabb vezérelv, lényegesnek tartjuk, hogy megoldásaink mindenki számára elérhetőek legyenek, ne csak a fiatalok, a digitális világban otthonosan mozgók számára. Innovációink, a hangaláírás szolgáltatás, a szelfi azonosítás és a Cofidis App mind ezen alapelv szerint épülnek fel – mondta Holló Bence.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...