- Hirdetés -

Egyre többet költünk Valentin-napra

|

A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap, tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.

A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe. Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt – beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés). Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság.

Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország.

Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, házi készítésű ételek, filmmaratonok és otthoni spa-napok a legnépszerűbb módjai annak, ahogy a párok idén a Valentin-napot töltik.

Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most. Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban Európában. A megkérdezettek közel fele (45%) tervezi idén online megvenni a Valentin-napi ajándékokat, a magyarok 35 százaléka nyilatkozott így. Sokan pedig külön figyelnek arra is, hogy a virágot és egyéb ajándékokat helyi vállalkozásoktól szerezzék be – az európai átlaghoz (49%) hasonlóan a magyarok 47 százaléka tervez így tenni.

A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19%) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben.

A Mastercard jelentése a kapcsolatokhoz való hozzáállásunkra is rámutat; így arra is, hogy a mostani Valentin-nap miként lehet minden eddiginél értékesebb. A megkérdezettek 45 százaléka idén jobban átgondolja a szerelmesek napját, és 46 százalékuk a korábbiakhoz képest több kreativitást szeretne az ünnepbe csempészni. A magyar válaszadók mindkét esetben lelkesebbek az európai átlagnál, a hazai válaszadók fele (50%) fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és 52 százalékuk a szokásosnál is kreatívabb szeretne lenni.

„A Mastercard Love Index csaknem egy évtizede nyújt betekintést a globális vásárlási szokásokba és a trendekbe az év legromantikusabb napja kapcsán. Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Mindez kétség kívül katalizálta az e-kereskedelmet, és ennek eredményeként egyre több embernek tudunk gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlási élményt biztosítani, segítve őket a digitális átállásban.”

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa)

1. Otthon elkészített ételek 49%

2. Éttermekből rendelt ételek 27%

3. Séta a parkban 21%

4. Filmmaraton 20%

5. Séta a városan, lakhelyen 19%

6. Házi spa-nap 13%

7. Játék este 12%

8. Beltéri piknik 11%

9. Pop-up piknik a szabadban 6%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország)

1. Otthon elkészített ételek 41%

2. Éttermekből rendelt ételek 26%

3. Séta a parkban 22%

4. Filmmaraton 21%

5. Játék este 19%

6. Séta a városan, lakhelyen 18%

7. Beltéri piknik 18%

8. Házi spa-nap 16%

9. Pop-up piknik a szabadban 7%

10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...