- Hirdetés -

Egyre többször utaznak télen külföldre a magyarok

|

2023 első negyedévében közel 30 százalékkal többször utaztak külföldre a magyarok az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A téli szezonban az utazók többsége Európába és főként téli sportolás miatt utazik. A legtöbben januárban utaznak a téli hónapok közül. Az Allianz előrejelzése szerint a 2023-2024-es téli szezonban tovább növekszik majd a külföldi utazások száma az elmúlt 2 év tendenciáihoz képest.

A tél és az ünnepi időszak kiváló alkalmat ad arra, hogy elutazzunk a családdal és akár belföldön, akár külföldön hódoljunk kedvenc téli sportjainknak, vagy éppen elmenekülve a szürke időjárás elől, egy egzotikus helyen süttessük a hasunkat. Akár havas, akár napsütötte helyre vágyunk, a trendek szerint egyre nő az utazási kedv nemcsak nyáron, hanem a téli hónapokban is.

Januárban utazunk a legtöbbet a téli szezonban

A KSH statisztikái szerint idén január és március között a magyarok 4,4 millió alkalommal utaztak külföldre, 29 százalékkal többször, mint az egy évvel korábbi időszakban. A külföldi országokat tekintve a legnagyobb összeget (összesen 56 milliárd forintot) Ausztriában költötték el az utazók, ami a magyarok egyik legkedveltebb úti célja, ha téli sportolásról van szó. Az Allianz Hungáriánál a kifejezetten téli sportokra kötött utasbiztosítások száma idén januárban közel 60 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, és a téli hónapok közül ebben a hónapban utaznak a legtöbben.

Az Allianz utasbiztosítási statisztikái szerint az emberek 94 százaléka Európán belül utazik télen, január és február hónapban jellemzően amiatt, hogy a téli sportoknak hódolhassanak (az utasbiztosítást kötők közel 60 százaléka). Legnagyobb arányban a 30-60 éves korosztály utazik ebben az időszakban, közülük is elsősorban a 30-45 évesek.

Az idei év minden hónapjában nőtt a külföldi utazások száma tavalyhoz képest, így az Allianz előrejelzése szerint a 2023-2024-es téli szezonban is növekedés várható.

A baleset a leggyakoribb kockázati faktor

A hagyományos téli sportokat tekintve egyértelműen a síelés és a snowboardozás a legnépszerűbbek, és leggyakrabban ezek miatt választunk külföldi terepet. Az Allianz adatai alapján a balesetek jelentik a leggyakoribb kockázatot a téli külföldi utazások során, de a váratlan megbetegedések aránya is jelentős. Emellett az utazók gyakran veszik igénybe például a poggyászbiztosítás szolgáltatásait (például a sportfelszerelésük kapcsán), illetve az utazási segítségnyújtási szolgáltatásokat is. Szerencsére ritkább esetben van rá szükség, de amennyiben mégis, hatalmas segítséget jelent, hogy az utasbiztosítás, a választott biztosítási csomagnak megfelelő limitig, téli sportolás esetén is fedezi a helikopteres mentést, ami önmagában többmilliós költség lehet.

Ezekkel a kockázatokkal egyre többen számolnak, az elmúlt éveket vizsgálva ugyanis látszik, hogy a magyarok egyre tudatosabban utaznak, és előnyben részesítik a szélesebb körű védelmet nyújtó biztosítási csomagokat. Ezt az Allianz statisztikái szerint: a cég legmagasabb védelmet nyújtó utasbiztosítása iránti kereslet több mint kétszeresére nőtt az elmúlt 5 évben.

Az utazás célja szerint válasszunk biztosítást

Mielőtt útnak indulunk, fontos, hogy akár az utolsó pillanatban is kössünk utasbiztosítást, hogy kedvenc téli sportunk vagy a téli nyaralás ne váljon rémálommá egy esetleges baleset, betegség vagy más káresemény miatt. Érdemes olyan utasbiztosítást választani, ami a legjobban megfelel az utazásunk céljának. Ha például Európán kívül tervezünk egzotikus utazást, annak megfelelő fedezetekkel bíró utasbiztosítást válasszunk. Ha pedig síelni szeretnénk vagy más téli sportot űzni, akkor válasszunk olyan biztosítást, ami többféle téli sportra is érvényes. Az Allianz Téli Sportok utasbiztosítás a kijelölt pályán való sportoláshoz ideális választás, például a síelésen és snowboardozáson túl szánkózásra, hótalpas túrázásra, korcsolyázásra, motoros és kutyaszánozásra, hóraftingra, valamint bobozásra is kiterjed. Ráadásul utazás előtt, akár utazás napján megköthető online, néhány perc alatt.

Azoknak pedig, akik pályán kívül, versenyen vagy funparkban szeretnek téli sportolni, alaposan utána kell nézniük a lehetőségeknek, hiszen a legtöbb utasbiztosítás ezekre nem nyújt fedezetet. Ám vannak kifejezetten ilyen célra szóló megoldások, ilyen például az Allianz Extrém Sportok utasbiztosítása.

Emellett repülős utazás esetén érdemes élni a kárbejelentés nélküli automatikus szolgáltatás lehetőségével is, ha legkésőbb az utazás előtt két nappal megkötjük az utasbiztosítást. Amennyiben a szerződéskötéskor megadjuk a menetrendszerinti légi járat számát, indulási dátumát és időpontját, valamint a bank nevét és a bankszámlaszámunkat, akkor a járat késése, törlése vagy útvonalának módosítása esetén kárbejelentés nélkül, az eredeti érkezési időponthoz képest akár 24 órán belül átutalással megkapjuk a választott biztosítási csomagnak megfelelő szolgáltatási összeget.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...