- Hirdetés -

Egyre zöldebb a Lidl

|

A Lidl Magyarország elkötelezett a minél fenntarthatóbb működés mellett és felelős vállalatként azon is dolgozik, hogy emelje a fenntartható tanúsítással rendelkező saját áruházainak számát. A vállalat célja, hogy a hazai kiskereskedelmi láncok között úttörő legyen a saját üzletek fenntartható épületminősítésében. Elkötelezettségét mutatja, hogy már 92 Lidl üzlet rendelkezik az EDGE zöld épülettanúsítási rendszer minősítéssel, melyek közül 83 áruház EDGE, 9 üzlet pedig EDGE ADVANCED minősítést tudhat magáénak.

A Lidl Magyarország számára stratégiai fontosságú, hogy mérsékelje a saját működéséből adódó környezeti hatásokat, melyek közül az egyik legfontosabb tényező az erőforrás-hatékonyság. Az áruházlánc célul tűzte ki, hogy a saját porfóliójába tartozó ingatlanoknál folyamatosan bővíti a fenntartható tanúsítással rendelkező áruházak számát, ennek érdekében 2023-ban elindította a saját tulajdonú üzletek EDGE-minősítését. A vállalat elkötelezettségét mutatja, hogy a 2023-as üzleti év végén már 92 Lidl üzlet rendelkezett a zöld épületminősítéssel, ezek közül 83 áruház EDGE, 9 üzlet pedig EDGE ADVANCED minősítést tudhat magáénak. Az EDGE egy olyan zöld épülettanúsítási rendszer, amely az épületek erőforráshatékonyabbá tételére fókuszál. Az EDGE tanúsítás megszerzéséhez egy épületnek legalább 20%-kal kevesebb energiát, vizet és az anyagokban megtestesülő energiát, míg az EDGE ADVANCED minősítéshez minimum 40%-kal kevesebb energiát kell felhasználnia, mint egy hagyományos épületnek.

A Lidl Magyarország energiafelhasználásának döntő többségét az épületek energiafogyasztása, valamint villamosenergia-fogyasztásuk adja, ezért ezt kiemelt témaként kezeli az áruházlánc energiamenedzsmentjében. Stratégiai és éves szintű energiahatékonysági célkitűzéseket fogalmaz meg mindazért, hogy a fejlesztések eredményeként minél több energiát takarítson meg. „Piacvezető áruházláncként fontosnak tartjuk, hogy ne csak termékkínálatunkkal és a vásárlók magas szintű kiszolgálásával járjunk az élen, hanem működésünk minden területén. A meglévő és új üzleteink kapcsán is a minél fenntarthatóbb működésre, épületeink műszaki felszereltségének modernizálásával az erőforráshatékonyságra fókuszálunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már 92 áruházunk bír zöld épületminősítéssel és azon dolgozunk, hogy ezt a számot tovább növeljük – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A diszkontlánc az energiahatékonyság érdekében számos intézkedést tesz. Az új áruházaknál minden esetben gáz nélküli fűtési rendszert telepít, míg a meglévő üzletekben törekszik minél több áruházban a korszerű hűtő-fűtő berendezésekre való átállásra. A központi irodaházban, a logisztikai központok raktártereiben és a teljes üzlethálózatban LED világítási rendszert működtet, ezen túl pedig, annak érdekében, hogy az esetleges hiányosságok már a korai szakaszban felismerhetőek és azonosíthatóak legyenek, és a lehető leghamarabb optimalizálni tudják azokat, épületfelügyeleti rendszert és ingatlanautomatizálási megoldásokat is alkalmaz az áruházlánc. Az ingatlanok mindegyike 2016 óta ISO 50001 energiagazdálkodási rendszer szerint működik, amelyet a DEKRA Certification GmbH független tanúsító szerve évente felülvizsgál.

Mindezen felül a Lidl Magyarország 2022. január 1-jétől logisztikai központjai, irodaháza és teljes üzlethálózata számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol, emellett pedig folyamatosan bővíti a napelemmel ellátott üzleteinek számát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...